• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Με την αυξημένη ζήτηση στα ντίζελ και χωρίς αρχικά εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου, ξεφύτρωσαν πολλά Euro3 και Euro4 μοντέλα, ως φθηνά ντίζελ.

Μήπως οδηγείς και εσύ ένα παράνομο ντίζελ;

Διαβάστηκε από 10704 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2017

Τι πιστοποίηση Euro έχει το ντιζελάκι σου; Ξέρεις ότι αν είναι παλιάς τεχνολογίας απαγορεύεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Και αν το ξέρεις τι κάνεις;

 
Η πιο απλή ερώτηση που μπορείς να κάνεις είναι η εξής: Το ντίζελ που οδηγείς τι πιστοποίηση Euro έχει; Με τα μεταχειρισμένα ντίζελ εισαγωγής αυτή την ερώτηση την έκαναν όλο και λιγότεροι στο βωμό του φθηνού ντίζελ αυτοκινήτου, και γέμισε η χώρα με παράνομα αυτοκίνητα. Μήπως είναι και το δικό σου;

Το κακό όνομα στο ντίζελ δεν το έδωσε το ντίζελ. Το έδωσε η κακή χρήση. Βλέπεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το ντίζελ είχε απαγορευτεί για 30 χρόνια, και όχι άδικα. Σε πόλεις με κλειστά λεκανοπέδια, ή φραγμένο βορρά, η ατμόσφαιρα δεν καθαρίζει εύκολα. Όταν τα ντίζελ βγάζουν από πίσω δηλητήριο τα απαγορεύεις. Και τα ντίζελ έβγαζαν δηλητήριο μέχρι και τον κανονισμό Euro4. Δεν υπήρχε η τεχνολογία να μειώσουν άλλο τους ρύπους ΝΟx, το μονοξείδιο, τα σωματίδια και τις άλλες βλαβερές για τον άνθρωπο ενώσεις.

Στις ανοιχτές πόλεις της Ευρώπης αυτοί οι ρύποι δεν έμεναν όπως θα έμεναν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Με την έλευση του Euro5 τα όρια για τους κατασκευαστές έπεσαν 10 φορές κάτω. Σε επίπεδα που δεν ήταν πλέον επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Τα όρια Euro5 και αργότερα Euro6 βασικά αφορούσαν τα ντίζελ με δραστικές μειώσεις στους ρύπους τους, αφού πλέον οι τεχνολογίες των καταλυτών με διαλύματα ουρίας μπορούσαν να κάνουν θαύματα.

Με αυτή την οπτική, μέχρι να ξεσπάσει το σκάνδαλο dieselgate, ολόκληρη η Ευρώπη πρότεινε στο κοινό να προτιμήσουν ντίζελ, αφού δεν επιβάρυναν τον πλανήτη με διοξείδιο του άνθρακα, ενώ τώρα είχαν και ρύπους που δεν είναι επικίνδυνοι για την υγεία. Έτσι και η Ελλάδα, επέτρεψε το ντίζελ στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της.

Ποιο ντίζελ όμως; Euro5 και Euro6. Ο νόμος εξακολουθεί να απαγορεύει οτιδήποτε παλιότερο να μπαίνει στις πόλεις. Είναι χωρίς υπερβολή δολοφονικό για αυτά τα αυτοκίνητα να ζουν στις πόλεις μας. Όμως ο νόμος, όπως πολλοί άλλοι στην Ελλάδα, δεν αστυνομεύεται.

Με την αυξημένη ζήτηση στα ντίζελ και χωρίς αρχικά εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου, οι αετονύχηδες μαντράδες βρήκαν τα Euro3 και Euro4 μοντέλα που ξεφορτώνονταν η Ευρώπη και τα έφεραν εδώ ως φθηνά (αν και όχι και τόσο όσο θα έπρεπε) ντίζελ. Και γέμισε η Ελλάδα με τέτοια, που σε μεγάλο ποσοστό κιόλας, έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα.

Μήπως λοιπόν είναι και το δικό σου ντιζελάκι ένα τέτοιο, euro3 ή euro4; Μήπως είσαι παράνομος και ενώ γλιτώνεις το πρόστιμο απλά δηλητηριάζεις τον κόσμο χωρίς να το ξέρεις; Ή χωρίς να σε νοιάζει;

 
  • Sotiris

    Άρα σύμφωνα με το άρθρο όλοι οι οδηγοί ταξί και λεωφορείων είναι δολοφόνοι. Αν πραγματικά κάποιος ήθελε να καθαρίσει η ατμόσφαιρα της Αθήνας, θα πρότεινε υβριδικά ταξί υποχρεωτικά. Όλοι Prius και αντίστοιχα. Το ιδανικό ταξί. Πολλά χιλιόμετρα σε μικρό χρονικό διάστημα (δεν προλαβαίνουν να χαλάσουν οι μπαταρίες από παλαιότητα), καθαρό καύσιμο (βενζίνη) και ιδανική χρήση (αργή οδήγηση και σταμάτα / ξεκίνα). Αλλά τα συμφέροντα των εκάστοτε κλάδων από το φτηνό καύσιμο υπερβαίνουν το κοινό συμφέρον της υγείας των πολιτών. Οπότε καλό είναι να μην σχολιάζουμε τόσο αρνητικά (=δολοφόνος) κάποιον που απλά πήρε ένα euro4 diesel το οποίο λόγω μικρής χρήσης μπορεί να είναι πολύ πιο ... υγιεινό από ένα euro5 ταξί.

      21
  • France

    Σε κάνα δυο χρόνια από τώρα .. τρίτη θα βγάζεις δολοφονικά τα ευρο 5 και 6 συν τα βενζίνης ευρο 4 κλπ και θα σπρώχνεις το κοινό στα υβριδικά (ηλεκτρικά).Μήπως τελικά ..δολοφονικό είναι αυτό που κάνετε ως τρίτη τώρα;Στη Νορβηγία που θεσπίζουν νόμους και μπορεί ναχουν κι εύρο 10 ο μέσος μισθός υπαλλήλου είναι 70 χιλ.το χρόνο 140 χιλιάδες ευρώ με τη γυναίκα του υπό νορμάλ συνθήκες με την τιμή καυσίμων ρεύμα φυσικό αέριο κλπ χαμηλη,και χωρίς τέλη ή τα χαζοδιόδια και μπορούν κι αλλάζουν κάθε εξάμηνο αυτοκίνητο.Μήπως τελικά πάτε να μας τρελάνετε μαζί με το σύστημα που.. στηρίζεται; Και η ιθαγένεια έχει τα όριά της.Φτωχοι μπορεί να είμαστε αλλά έχουμε μια αξιοπρέπεια που την υπονομεύεται ..συνεχώς με τα κακογραμμένα άρθρα κατά των ντίζελ.Βλέπετε πουθενά στον ορίζοντα αληθινά κίνητρα για να αλλάξουμε τα οχήματά μας;Εάν όχι παρακαλώ πάψτε να μας ταΐζετε κουτόχορτο

      9
    • autotriti

      Απάντηση: Κοινώς μας λέτε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να παρανομείς (καθώς για κάτι τέτοιο μιλά το nonpaper), εάν είσαι φτωχός;

        2
  • Αγησίλαος Βοϊδούμπασης

    Όποιος έχει diesel παλαιάς τεχνολογία είτε ΙΧ, είτε ταξί, είτε λεωφορείο (και οι Δημ. Συγκοιν. ακόμα) που έχει γίνει τσιμινιέρα και βγάζει από πίσω ντουμάνι γεμάτο καρκίνο, να τρώει πρόστιμο μεγαλύτερο απ' ό,τι θα χρειαζόταν για να το φτιάξει. 500€ η αλλαγή του φίλτρου καυσίμου? 600€ το πρόστιμο. 700€ η επισκευή? 800€ το πρόστιμο! Και μην το πληρώνεις, άμα το παίζεις μάγκας.. Θα στο βάζουν στην εφορία και άστο να τοκίζεται. Όταν θα θελήσεις να πάρεις φορολ. ενημερότητα, θα τα πληρώσεις όλα μαζί.. Μόνο έτσι καταλαβαίνουμε..

      10
  • Χρήστος S

    Έχετε δίκιο....δολοφονικά τα ντίζελ από euro4 και κάτω....είμαι σίγουρος ότι οι περίπου 200 νεκροί τον χρόνο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη, από τροχαία, τέτοια οδηγούσαν....

      7
  • νικος

    αν υπαρξει νομος που να γινεται κατασχεση στον εμπορο που προσπαθει να πλασαρει με βεβαιωση μαιμου αυτοκινητο ντιζελ γιουρο 4 να δεις πως θα σταματησει το κακο. γιατι την αποκλειστικη ευθυνη για την παρανομη κυκλοφορια να την εχει μονο ο κατοχος και οχι και ο εμπορος; γιατι το κρατος να μην πω, επιτρεπει την εισαγωγη των ρυπογονων αυτοκινητων; με πιο δικαιωμα το κρατος ζητα ευθυνη απ τους πολιτες οταν με τις συνθηκες που δημιουργει ωθει τον πολιτη σε τετοιου ειδους πρακτικες.

      6