• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Με την αυξημένη ζήτηση στα ντίζελ και χωρίς αρχικά εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου, ξεφύτρωσαν πολλά Euro3 και Euro4 μοντέλα, ως φθηνά ντίζελ.

Μήπως οδηγείς και εσύ ένα παράνομο ντίζελ;

Διαβάστηκε από 6985 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 11/7/2017

Τι πιστοποίηση Euro έχει το ντιζελάκι σου; Ξέρεις ότι αν είναι παλιάς τεχνολογίας απαγορεύεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη; Και αν το ξέρεις τι κάνεις;

 
Η πιο απλή ερώτηση που μπορείς να κάνεις είναι η εξής: Το ντίζελ που οδηγείς τι πιστοποίηση Euro έχει; Με τα μεταχειρισμένα ντίζελ εισαγωγής αυτή την ερώτηση την έκαναν όλο και λιγότεροι στο βωμό του φθηνού ντίζελ αυτοκινήτου, και γέμισε η χώρα με παράνομα αυτοκίνητα. Μήπως είναι και το δικό σου;

Το κακό όνομα στο ντίζελ δεν το έδωσε το ντίζελ. Το έδωσε η κακή χρήση. Βλέπεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το ντίζελ είχε απαγορευτεί για 30 χρόνια, και όχι άδικα. Σε πόλεις με κλειστά λεκανοπέδια, ή φραγμένο βορρά, η ατμόσφαιρα δεν καθαρίζει εύκολα. Όταν τα ντίζελ βγάζουν από πίσω δηλητήριο τα απαγορεύεις. Και τα ντίζελ έβγαζαν δηλητήριο μέχρι και τον κανονισμό Euro4. Δεν υπήρχε η τεχνολογία να μειώσουν άλλο τους ρύπους ΝΟx, το μονοξείδιο, τα σωματίδια και τις άλλες βλαβερές για τον άνθρωπο ενώσεις.

Στις ανοιχτές πόλεις της Ευρώπης αυτοί οι ρύποι δεν έμεναν όπως θα έμεναν στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Με την έλευση του Euro5 τα όρια για τους κατασκευαστές έπεσαν 10 φορές κάτω. Σε επίπεδα που δεν ήταν πλέον επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Τα όρια Euro5 και αργότερα Euro6 βασικά αφορούσαν τα ντίζελ με δραστικές μειώσεις στους ρύπους τους, αφού πλέον οι τεχνολογίες των καταλυτών με διαλύματα ουρίας μπορούσαν να κάνουν θαύματα.

Με αυτή την οπτική ολόκληρη η Ευρώπη πρότεινε στο κοινό να προτιμήσουν ντίζελ, αφού δεν επιβάρυναν τον πλανήτη με το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει η βενζίνη, ενώ τώρα είχαν και ρύπους που δεν είναι επικίνδυνοι για την υγεία. Έτσι και η Ελλάδα, επέτρεψε το ντίζελ στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της.

Ποιο ντίζελ όμως; Euro5 και Euro6. Ο νόμος εξακολουθεί να απαγορεύει οτιδήποτε παλιότερο να μπαίνει στις πόλεις. Είναι χωρίς υπερβολή δολοφονικό για αυτά τα αυτοκίνητα να ζουν στις πόλεις μας. Όμως ο νόμος, όπως πολλοί άλλοι στην Ελλάδα, δεν αστυνομεύεται.

Με την αυξημένη ζήτηση στα ντίζελ και χωρίς αρχικά εγχώρια αγορά μεταχειρισμένου, οι αετονύχηδες μαντράδες βρήκαν τα Euro3 και Euro4 μοντέλα που ξεφορτώνονταν η Ευρώπη και τα έφεραν εδώ ως φθηνά (αν και όχι και τόσο όσο θα έπρεπε) ντίζελ. Και γέμισε η Ελλάδα με τέτοια.

Μήπως είναι και το δικό σου; Μήπως είσαι παράνομος και ενώ γλιτώνεις το πρόστιμο απλά δηλητηριάζεις τον κόσμο χωρίς να το ξέρεις; Ή χωρίς να σε νοιάζει; 

 
  • Tasos

    Βρε τα ταξί που κυκλοφορούν άραγε τι euro είναι; ρητορική ερώτηση ευθύνη για ρύπανση 50 %απαπαπα τώρα λέτε να τα αντικαταστησουν με euro 5, 6μπα δεν νομίζω

      9
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Τα αγροτικά με πινακίδες κρατικές που κυκλοφορούν στην Αθήνα, ΔΕΝ σας ενοχλούν? Τρώνε πρόστιμο αυτά? (Euro2, 3) Αυτοί που τα οδηγούν ΔΕΝ φταίνε και φταίει μόνο η υπηρεσία που ΔΕΝ τους παίρνει άλλα για να κάνουν beer-overland? Κάπου τελευταία διάβασα ότι τα θωραισμένα Landcruiser από το Κόσσοβο ήρθαν Ελλάδα. Αυτά είναι καθαρά? Γιατί πρέπει να την πέσουμε στα μικρά και μεσαία ? ΟΕΟ?

      5
  • Χρήστος S

    Εγώ Αθήνα κατεβαίνω σπάνια. Αλλά να σας πω την αμαρτία μου, όταν το κάνω φυσικά και θα κατέβω με το euro4 ντιζελακι μου. Θεσσαλονίκη δεν πάω ποτέ γιατί δεν έχω δουλειά εκεί. Φυσικά δεν θα ταλαιπωρηθω με ΜΜΜ, ούτε θα δανειστώ βενζίνα να μου έρθει ο κούκος αηδόνι. Όσο για το δηλητήριο στην ατμόσφαιρα των πόλεων είναι δεδομένο.... Μονίμως τα επίπεδα μόλυνσης στο λεκανοπέδιο είναι πανω από τα όρια εδώ και δεκαετίες και δεν φταίει κανένα ντίζελ για αυτό, αλλά το γεγονός ότι η μισή Ελλάδα έχει μαζευτεί εκεί. Όποιος ανησυχεί γι αυτό που αναπνέει,απλά δεν μένει στη πόλη. Για την ακρίβεια φεύγει τρέχοντας.....

      2
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Καταρχάς ένα γαμοσταυρίδι για την εξουσία στη χώρα μας.Άλλο ένα για τους οπαδούς τις συλλογής κοπανημάτων και αισθητήρων παρκαρίσματος ούγκα.Ας σταματήσουμε όμως τα γαμοσταυρίδια.Τροχονόμο με ατζέντα SOS παραβάσεων για ΙΧ και φορτηγά έχετε πετύχει?Αν όχι, μια βόλτα στα Ιωάννινα αυξάνει τις πιθανότητες.Για το θέμα σας τώρα, αντί του δείκτη Euro, στην Ελλάδα θα επιβάλλει η ...ρία (βάζετε πρόθεμα κατά βούληση) τον δείκτη ΡΗΜΑΔΟΥΡΟ...:-)

      1
  • Χρήστος S

    Κι επειδή φαίνεται να έχετε μπερδέψει κατι, παράνομα απο Euro 4 και κάτω, είναι μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα είναι νομιμότατα. Επομένως δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην εισάγονται. Από εκεί και πέρα, θα μπορούσαν να κάνουν την διαδικασία αγοράς τους απο πρωτευουσιανους και συμπρωτεύουσιανους πιο δύσκολη. Πχ με κατάθεση φορολογικής δήλωσης όσο αφορά την μόνιμη κατοικία και όποιος δεν δηλώνει μόνιμη κατοικία σε επαρχία, να μην μπορεί να πάρει κάτω από Euro 5. Λύσεις υπάρχουν, αλλά βλέπεις τα έσοδα από τα τέλη ταξινόμησης, είναι πολλά και μάλιστα σε εποχές που το κράτος κυνηγάει το ευρώ με το τουφέκι.....Οπότε οι οικολογικές ευαισθησίες πάνε περίπατο.....

     
  • νεκταριος

    Σαφης ο νομοθετης για το ντιζελ και τους ρυπους! Ο ΙΔΙΟς ΟΜΩς ....επιτρεπει την εισαγωγη των μετα-- χοιρων?? Ο ΙΔΙΟΣ ΟΜΩΣ αφηνει χωρις ελενχο αυτη την ''παρανομη'' εισαγωγη !! Ξεφτιλες !