Ποιο λάστιχο; Michelin ή Falken και 130 ευρώ στην τσέπη;
3 Φωτογραφίες »

Ποιο λάστιχο; Michelin ή Falken και 130 ευρώ στην τσέπη;

47.929 Επισκέψεις στο άρθρο (27/2/2024)

- Είναι ισάξια στο βρεγμένο (με 39,15 Vs 39,30 μέτρα σε φρενάρισμα 100-0 χλμ./ώρα)
- Οριακά καλύτερο σε κράτημα στο βρεγμένο το Falken (με δείκτη κατανάλωσης C)
- Είναι 1 μέτρο καλύτερο στο φρενάρισμα σε στεγνό το Michelin
- Με 7,5 χλστ. βάθος πέλματος ξεκινάει τον κύκλο φθοράς του το Michelin (8,1 χλστ. το Falken)
- 416 ευρώ η 4άδα τα Michelin, 130 ευρώ φθηνότερα τα Falken

Είναι ισάξια στο βρεγμένο (με 39,15 Vs 39,30 μέτρα σε φρενάρισμα 100-0 χλμ./ώρα)

Συγκρίνουμε σε φρενάρισμα και κράτημα, σε στεγνό και βρεγμένο, δύο δημοφιλή θερινά ελαστικά. Από τη μία πλευρά έχουμε το Falken Ziex ZE310 Ecorun, ενώ στην έτερη πλευρά βρίσκεται το Michelin Pilot Sport 4. Ξεκινώντας με το φρενάρισμα στο βρεγμένο, και τα δύο λάστιχα ξεχώρισαν. Για την ακρίβεια, η τελική τους επίδοση είναι μέσα στην κορυφαία 4άδα θερινών ελαστικών που έχει δοκιμάσει το AutoΤρίτη Test Center. Αμφότερα «κοκκαλώνουν» λίγο μετά τα 39 μέτρα στο 100-0 χλμ./ώρα, με πολύ μικρή μεταξύ τους διαφορά που τα φέρνει ισόπαλα.

Οριακά καλύτερο σε κράτημα στο βρεγμένο, το Falken (με δείκτη κατανάλωσης C)

Παραμένοντας στις δοκιμασίες σε βρεγμένο οδόστρωμα, τα δύο λάστιχα σημείωσαν πολύ καλές επιδόσεις και στο κράτημα (Elk Test). Εδώ, όμως, είχαμε νικητή, με το Falken Ziex ZE310 Ecorun να κερδίζει στην επιμέρους κόντρα. Πιο συγκεκριμένα, το Falken κάνει ελιγμό και αποφεύγει εμπόδιο 1,3 χλμ./ώρα πιο γρήγορα σε σχέση με το Pilot Sport 4 (69,3 χλμ./ώρα Vs 68 χλμ./ώρα). Γενικότερα για το λάστιχο της ιαπωνικής μάρκας μπορούμε να πούμε παρουσίαζε προοδευτικότητα των αντιδράσεων, ακόμα κι όταν η ταχύτητα ήταν πολύ πάνω από το όριο του ελαστικού. Κι όλα αυτά με δείκτη κατανάλωσης C, με γόμα δηλαδή που ούτε φθείρεται γρήγορα, ούτε έχει κακή πρόσφυση.


Συγκριτική δοκιμή σε θερινά λάστιχα: Falken Ziex ZE310 Ecorun Vs Michelin Pilot Sport 4
3 Φωτογραφίες »

Συγκριτική δοκιμή σε θερινά λάστιχα: Falken Ziex ZE310 Ecorun Vs Michelin Pilot Sport 4

Είναι 1 μέτρο καλύτερο στο φρενάρισμα σε στεγνό το Michelin

Το Michelin Pilot Sport 4 παίρνει... ρεβάνς στο φρενάρισμα στο στεγνό. Πιο συγκεκριμένα, χρειάζεται 1 μέτρο λιγότερο μέχρι να «κοκκαλώσει» (35 μ. έναντι 36,1 μ.). Μάλιστα, το Michelin έχει συνολικά το καλύτερο φρενάρισμα στην κατηγορία των θερινών, ανάμεσα σε 32 λάστιχα.

Με 7,5 χλστ. βάθος πέλματος ξεκινάει τον κύκλο φθοράς του το Michelin (8,1 χλστ. το Falken)

Όπως είπαμε νωρίτερα, το Falken έχει δείκτη οικονομίας καυσίμου Fuel C. Στον αντίποδα, το Michelin ως πιο sport λάστιχο έχει Fuel D με πιο μαλακή γόμα, που σημαίνει ότι κατά κανόνα θα αντέξει 15-20.000 λιγότερα χιλιόμετρα. Το AutoΤρίτη Test Center μέτρησε το βάθος πέλματος των δύο ελαστικών, με το Falken να έχει περισσότερο ψωμί να «φαγωθεί» (8,1 χλστ.) έναντι του Michelin (7,5 χλστ.).

416 ευρώ η 4άδα τα Michelin, 130 ευρώ φθηνότερα τα Falken

Όσον αφορά τις τιμές, το Falken είναι φθηνότερο 130 ανά 4άδα. Πιο συγκεκριμένα, τα Ziex ZE310 Ecorun κοστίζουν 288 ευρώ, χωρίς την τοποθέτηση. Στον αντίποδα τα Michelin Pilot Sport κάνουν 416 ευρώ ανά σετ.

Σε κάθε περίπτωση και πριν αγοράσεις καινούργια λάστιχα, διάβασε όσα πρέπει να ξέρεις για τις κατηγορίες και τα χαρακτηριστικά τους.
 

Μάρκα/Μοντέλο Falken Ziex ZE310 Ecorun Michelin Pilot Sport 4
Όχημα Επιβατικό Επιβατικό
Θερινό, 4 εποχών ή χειμερινό Εποχή
Θερινό Θερινό
Διαστάσεις ελαστικού: Το 1ο νούμερο είναι το πλάτος του πέλματος σε χλστ., το 2ο το προφίλ (ύψος) του ελαστικού και το 3ο το μέγεθος της ζάντας σε ίντσες. Προφίλ κάτω από 45 θεωρείται μικρό, δηλαδή για σπορτίφ μοντέλα και πάνω από 60 μεγάλο, δηλαδή ενισχύεται η άνεση. Διάσταση
205/55 R16 205/55 R16
Τιμή, ανά λάστιχο, χωρίς την τοποθέτηση.Τιμή μονάδας (€)
   
Οι τιμές των ελαστικών, αφορούν τις τιμές λιανικής (άνευ τοποθέτησης) και ενημερώνονται ΚΑΘΕ μήνα.
Στοιχεία κατασκευαστή
Οικονομία καυσίμου. Α σημαίνει χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και χαμηλότερη κατανάλωση (μέχρι 6%). C: 3% k.o.k.Fuel (A έως Ε)
C D
Κρατημα στο βρεγμένο. Α το καλύτερο.Wet (Α έως Ε)
A A
Είναι ο εξωτερικός θόρυβος που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Υπάρχουν 3 βαθμίδες. Βαθμός Α συνεπάγεται και ποιοτική κύλιση. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB)Noise (dB)
72 70
Δείκτης φορτίου είναι το μέγιστο φορτίο στο οποίο τα λάστιχα λειτουργούν σωστά. Το 94 αντιστοιχεί σε 670 κιλά ανά ελαστικό, το 96 αντιστοιχεί σε 710 κιλά ανά ελαστικό. Δείκτης ταχύτητας είναι η μέγιστη ταχύτητα που λειτουργεί χωρίς πρόβλημα το ελαστικό. Π.χ. το V αντιστοιχεί στα 240 χιλιόμετρα/ώραΔείκτης φορτίου - ταχύτητας
91V ZR 91W TL
Το μέγιστο βάρος αυτοκινήτου, για τα συγκεκριμένα λάστιχα, σε κιλάΜέγιστο φορτίου (kg)
2460 2460
Η μέγιστη ταχύτητα για το συγκεκριμένο λάστιχοΜέγιστη ταχύτητα (χλμ/ώρα)
240 270
Η χρονιά που παρουσιάστηκε το ελαστικόModel Year
2017 2015
 
Επιδόσεις - Μετρήσεις AutoΤρίτη Test Center
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα στεγνό από 100 χλμ./ώρα (μ.)
36,1 Μέτρα    35 Μέτρα   
Είναι η απόσταση ακινητοποίησης σε μέτρα. Φρενάρισμα βρεγμένο από 100 χλμ./ώρα (μ.)
39,3 Μέτρα    39,2 Μέτρα   
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου.Κράτημα στο στεγνό (χλμ./ώρα)
72,9 Χλμ/ώρα 73 Χλμ/ώρα
Με πόσα χιλιόμετρα μπορεί να αποφευγεί ένα εμπόδιο που πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου σε βρεγμένο δρόμο.Κράτημα στο βρεγμένο (χλμ./ώρα)
69,3 Χλμ/ώρα 68 Χλμ/ώρα
 
Βαθμολογία AutoΤρίτη (%)
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο στεγνόΑπόδοση στο στεγνό
89% 90%
Σε φρεναρισμα και κράτημα στο βρεγμένοΑπόδοση στο βρεγμένο
90% 90%
Φρεναρισμα σε στεγνό και βρεγμένοΑπόδοση στο φρενάρισμα
89% 85%
Κράτημα σε στεγνό και βρεγμένοΚράτημα
66% 66%
Η πιο συμφέρουσα επιλογή, με βάση την τελική βαθμολογία και την τιμή του.Value for money (%)
69% 56%
Τελική βαθμολογία (%) 77% 76%

Πράσινο  Πέρασε τα όρια της δοκιμασίας

Κόκκινο  Απέτυχε στη δοκιμασία (ή τα όρια αξιολόγησης)

Κίτρινο  Είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας του

Σελίδα 2Ποιότητα κύλισης, κράτημα στο στεγνό & η γνώμη μας
CADDY VS COMBO
Test Center