Το SEAT Ibiza FR με τους 150 ίππους αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή και σε πολύ καλή τιμή σε σχέση με τα αντίστοιχα GTi μοντέλα.

Μικρά GTi: Μήπως λιγότερα άλογα = περισσότερη πλάκα;

3.575 Επισκέψεις στο άρθρο (25/7/2019)

Πόσα άλογα θέλετε σε ένα μικρό GTi; 150, 200, 250; Οι κατασκευαστές έχουν ότι απόδοση θέλετε, όμως τελικά μήπως στην κατηγορία δεν ισχύει το περισσότερα=καλύτερα και με τα πολλά άλογα, παρά τις επιδόσεις, χάνεται η οδηγική απόλαυση;

Για τους λάτρεις της ιπποδύναμης αρκεί να πούμε πως τα GTi ή τελοσπάντων όπως λέγονται οι κορυφαίες σπορ εκδόσεις των μικρών μοντέλων, τα άλογα πάνε χέρι-χέρι με το μάρκετινγκ και έτσι μη φοβάστε. Δεν έχει πισωγυρίσματα. Τα μικρά GTi θα «φουσκώνουν» σε ιπποδύναμη σε κάθε νέα γενιά, όπως έκαναν και τα μικρομεσαία και έφτασαν σε λιγότερο από 15 χρόνια από τα 200 άλογα στα 400+.
 
Όμως οι κατασκευαστές ξέρουν πως παρότι κερδίζουν τη μάχη των εντυπώσεων, τα πολλά άλογα μπορεί να τους στοιχίσουν το 5% των πωλήσεων που χρειάζονται για να κάνουν ένα GTi λογικό να παράγεται. Τα πολλά άλογα ανεβάζουν την τιμή σε μια κατηγορία που έχει περισσότερους περιορισμούς από άλλους. Επίσης κάνουν τα αυτοκίνητα δύσκολα.
 
Γρήγορα, αλλά όχι απολαυστικά. Γιατί ένα μικρό με 220 άλογα, κοντό μεταξόνιο και στενά μετατρόχια, εμπρός κίνηση, γόνατα και ημιάκαμπτο, δεν μπορεί να κάνει θαύματα στο δρόμο. Αντίθετα με τα μικρομεσαία που απέκτησαν διαστάσεις μεγάλου και γεωμετρία αναρτήσεων premium μοντέλων, αλλά και τετρακινήσεις για να ανταπεξέλθουν, τα μικρά δεν μπορούν να κάνουν τέτοιες υπερβάσεις.
 
Οπότε οι περιορισμοί παραμένουν. Ακόμη καλύτερα, υπάρχει μια αγορά για «χλιαρά» μικρά, δηλαδή μικρά που δεν είναι «καυτά» με την υψηλότερη ιπποδύναμη, αλλά μια ενδιάμεση φάση ισχύος. Τα 140 άλογα φαίνεται πως είναι το νούμερο που αρέσει στην κατηγορία, και έτσι τόσο η Opel με το Corsa, όσο και η Peugeot με το 208 θα έχουν χλιαρές εκδόσεις, κάτι που γίνεται ήδη με το Fiesta με 140 άλογα, τα οποία θα ανέβουν και άλλο με τις νέες υβριδικές εκδόσεις, περιμένοντας και άλλους κατασκευαστές να μπουν στην υποκατηγορία.
 
Με αυτό τον τρόπο το 5% μαζεύεται από δύο μοντέλα αντί για ένα, που μοιράζονται τα περισσότερα μέρη εκτός από την απόδοση/ρύθμιση του μοτέρ. Και για την αγορά υπάρχει μια φθηνότερη γρήγορη έκδοση και μάλιστα με πολύ, πάρα πολύ ενδιαφέρον στην οδήγηση, διαθέσιμη σε όλους, χωρίς να «φοβίζει».
 
Εσείς τι λέτε; Πως σας φαίνονται τα 140 άλογα για ένα «χλιαρό» μικρό GTi; Μήπως είναι καλύτερα από τα 200 που έχουν τα «καυτά»; Και τελικά θα προτιμούσατε μια τέτοια έκδοση, και λόγω κόστους αλλά και λόγω περισσότερης ευκολίας στην εμπειρία οδήγησης; Τι λέτε;

MERCEDES NEW RANGE
OPEL