Το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος του Ford Fiesta μπορεί να ενεργοποιηθεί ακόμα και μέχρι την τελική του ταχύτητα, ενώ διαθέτει λειτουργία ανίχνευσης πεζών.

    Toyota Yaris και Kia Rio σταματούν από τα 80 χλμ./ώρα

    23.500 Επισκέψεις στο άρθρο

    Το κυριότερο χαρακτηριστικό των συστημάτων αυτόνομου φρεναρίσματος είναι η μέγιστη δυνατή ταχύτητα από την οποία μπορεί να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο, όταν επέμβει το σύστημα. Την κορυφαία επίδοση λοιπόν σε αυτόν τον τομέα διαθέτουν δύο μοντέλα, το Toyota Yaris (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) και το Kia Rio (προαιρετικός εξοπλισμός), τα οποία αμφότερα ακινητοποιούνται σε ταχύτητες μέχρι 80 χλμ./ώρα, αρκετά μεγαλύτερες από τις συνηθισμένες που αναπτύσσονται εντός πόλης.

    Το Ford Fiesta (στάνταρ στις εκδόσεις ST-Line, Titanium και Vignale – προαιρετικά στις υπόλοιπες) και το VW Polo (στάνταρ) έχουν όριο τα 50 χλμ./ώρα μια συνηθισμένη ταχύτητα εντός αστικών διαδρομών, ενώ λίγο χαμηλότερο είναι το όριο για τα Nissan Micra (από την έκδοση Techna) με 35 χλμ./ώρα, Honda Jazz (στάνταρ από τη βασική έκδοση) με 32 χλμ./ώρα και Citroen C3 (ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό) με 30 χλμ./ώρα, όσο και το Peugeot 208 (προαιρετικό από το επίπεδο εξοπλισμού Active).

    Με εύρος λειτουργίας μέχρι την τελική ταχύτητα
    Πέρα από την μέγιστη ταχύτητα ακινητοποίησης τα συγκεκριμένα συστήματα έχουν κάποιο εύρος λειτουργίας στα οποία επεμβαίνουν στα φρένα ενός αυτοκινήτου. Στο Ford Fiesta λοιπόν, το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος είναι διαθέσιμο μέχρι την τελική ταχύτητα, όπως και στο Citroen C3. Αντίστοιχα το SEAT Ibiza και το ομόσταυλό του VW Polo έχουν απεριόριστο εύρος λειτουργίας, καθώς το πρώτο  έχει περιορισμό στα 250 χλμ./ώρα, ενώ το δεύτερο έχει εύρος μέχρι τα 210 χλμ./ώρα. 

    Το Hyunday i20 λειτουργεί ως τα 175 χλμ./ώρα, ενώ για το Citroen C3 και το Toyota Yaris το ανώτατο όριο ταχύτητας ορίζεται στα 140 χλμ./ώρα. Παράλληλα στο τελευταίο για ταχύτητες άνω των 80 χλμ./ώρα το σύστημα αυξάνει την υποβοήθηση φρένου και συστήματος διεύθυνσης προς αποφυγή κινδύνου. Τέλος μέχρι τα 80 χλμ./ώρα είναι το εύρος στα αντίστοιχα συστήματα των Nissan Micra και Kia Rio.

    Fiesta και C3 αναγνωρίζουν και ζώα
    Στις πιο εξελιγμένες μορφές αυτών των συστημάτων θα συναντήσουμε και το χαρακτηριστικό της δυνατότητας αναγνώρισης πεζού ή ζώου. Καταλαβαίνετε πόσο κρίσιμο είναι αυτό, αν σκεφτείτε τι θα συμβεί σε περίπτωση που ένα παιδί πεταχτεί ξαφνικά στον δρόμο ή αντίστοιχα ένα αδέσποτο ζωάκι. Από τα μοντέλα του θέματός μας μόνο τα Ford Fiesta και Citroen C3 διαθέτουν τη δυνατότητα αναγνώρισης πεζού και ζώου. Από εκεί και πέρα Kia Rio, Nissan Micra, SEAT Ibiza και VW Polo έχουν σύστημα που αντιλαμβάνεται τους πεζούς.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    peugeot
    citroen