• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Toyota Yaris διαθέτει στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, το οποίο ακινητοποιεί το Yaris από ταχύτητα μέχρι και 80 χλμ./ώρα!

To Citroen C3 διαθέτει ένα πλήρες σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος, με ανίχνευση πεζών.

80 χλμ./ώρα, όπως και το Yaris είναι η μέγιστη ταχύτητα από την οποία μπορεί να σταματήσει το Kia Rio, η μεγαλύτερη από κάθε άλλο μοντέλο.

Φρενάρουν μόνα τους. Ποιές οι διαφορές;

Διαβάστηκε από 16278 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/4/2019
 

Τα περισσότερα μικρά μοντέλα της κατηγορίας διαθέτουν στο στάνταρ ή τον προαιρετικό τους εξοπλισμό σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος. Διαβάστε παρακάτω τι ισχύει για τα 11 δημοφιλή μοντέλα και που διαφέρουν μεταξύ τους.

Η εξέλιξη των τεχνολογιών ασφαλείας στα μικρά μοντέλα είναι αλματώδης τα τελευταία χρόνια και ειδικά στα πιο καινούρια, τα οποία διαθέτουν πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, σε αντίθεση με μοντέλα που οδεύουν προς τη δύση τους, όπως π.χ. το Opel Corsa, που δεν τα υποστηρίζουν.

Διαφορετικά χαρακτηριστικά το κάθε μοντέλο
Όπως θα δείτε και στον πίνακά μας, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος διαφέρουν από μοντέλο σε μοντέλο. Μπορεί η αρχή λειτουργίας τους να είναι η ίδια, ωστόσο το καθένα έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, το οποία έχουν να κάνουν τόσο με την ταχύτητα στην οποία μπορούν να ακινητοποιήσουν πλήρως το όχημα, όσο και το συνολικό εύρος λειτουργίας. 

Ταχύτητα ακινητοποίησης και εύρος λειτουργίας
Για να αποσαφηνίζουμε τη διαφορά αυτών των δύο θα πρέπει να τονίσουμε το εξής: Το αυτόνομο φρενάρισμα όπως προείπαμε έχει δύο λειτουργίες. Η πρώτη είναι να ακινητοποιήσει πλήρως το όχημα (βλ. ταχύτητα ακινητοποίησης). Η δεύτερη είναι να μετριάσει την σφοδρότητα μια σύγκρουσης (βλ. εύρος λειτουργίας), δηλαδή το όχημα να χρησιμοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο τα φρένα του, ώστε από τη στιγμή που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, αυτή να γίνει με τη μικρότερη δυνατή ταχύτητα. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ