• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μικρά πόλης και fun to drive γίνεται; Και ποιoς τα θέλει;

Διαβάστηκε από 2030 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/7/2019
 

Τα μικρά αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα κυρίως να καλύπτουν τις αστικές μας ανάγκες. Πως γίνεται να είναι και σπορ όμως; Ποιον εξυπηρετούν τέτοιες εκδόσεις;


¶λλη μια κατηγορία που από αλλού ξεκίνησε και αλλού έχει φτάσει σήμερα, είναι η παραδοσιακή κατηγορία των μικρών. Κάποτε τα επέλεγε κανείς επειδή ήταν λίγο πιο ευρύχωρα από τα κλασικά αυτοκίνητα πόλης, αντίστοιχα οικονομικά στην κατανάλωση, ευέλικτα στην κίνηση στην πόλη και ευκολοδήγητα, ενώ ενίοτε μπορούσες να κάνεις και ένα ταξιδάκι μαζί τους.

Στην πορεία αυτά μεγάλωσαν σε διαστάσεις φτάνοντας πλέον τα 4+ μέτρα σε μήκος, έχουν πιο ισχυρούς κινητήρες και μερικά διαθέτουν και «ειδικές» GTi εκδόσεις με εστιασμένο σπορ χαρακτήρα.

Σήμερα ανάμεσα στις «ταπεινές» και στις «κορυφαίες» τους εκδόσεις, πολλές εταιρείες έχουν λανσάρει εκδόσεις που έρχονται να κλείσουν την ψαλίδα αυτών. Το Fiesta ST-Line για παράδειγμα έχει το look του ST αλλά τα μηχανικά μέρη των απλών Fiesta, με μικρές τροποποιήσεις όμως στο στήσιμο (χαμηλότερη και σφιχτότερη ανάρτηση, μεγαλύτεροι τροχοί κλπ.). Υπάρχουν και άλλες αντίστοιχες εκδόσεις άλλων κατασκευαστών, που δεν έχουν τίποτα περισσότερο από διαφορετικό πιο σπορτίφ αισθητικό προφίλ. Το Peugeot 208 GT Line για παράδειγμα.

Kαι τα δύο προαναφερθέντα μοντέλα είναι αρκούντως fun to drive από τις βασικές τους κι όλας εκδόσεις. Με 75 άλογα το Fiesta και με 82 το 208. ¶ρα προφανώς δεν παίζει ρόλο η απόδοση αν έχεις μια καλή βάση για να βγάλεις οδηγικά γούστα. Είναι όμως καίρια η συμβολή της «βάσης» αν συνδυάζεται με περισσότερα άλογα και ακόμα περισσότερο αν όλα μαζί συνδυάζονται με κάποιες σπορ ρυθμίσεις σε πλαίσιο και ανάρτηση.

Αλλάζει η γεύση και γίνεται πιο νόστιμη ακόμα και στην καθημερινότητά σου. Γιατί μπορεί να θυσιάσεις την άνεση που λαμβάνεις και που δεν είναι και η καλύτερη στις λακκούβες της Αγ. Κωνσταντίνου στο κέντρο, όμως την ίδια στιγμή που «κοπανιέσαι» εκεί μπορεί να θυμηθείς πως έστριβες πριν στην Πεντέλη. Και αυτό αρκεί για να κάνεις την θυσία. Μπορεί να καις παραπάνω, μπορεί να πλήρωσες παραπάνω και μπορεί να μην έχεις καταφέρει ακόμα να πείσεις την σύντροφό σου πως αγοράσατε ένα «απλό» μικρό αυτοκίνητο, κάθε φορά όμως που βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι του μόνος σου καταλαβαίνεις πως πάλι την ίδια θυσία θα έκανες.

Το θέμα όμως είναι πως ήθελες ένα βασικό εργαλείο για την καθημερινότητα και δελεαστικές από τα «χαρίσματα» της πιο λαμπερής έκδοσης, ή ήθελες ακριβώς μια τέτοια έκδοση; Τι δουλειά έχουν τα σπορ στοιχεία στα αυτοκίνητα πόλης; Μήπως είναι μάρκετινγκ όλο αυτό;