Τι καινούριο πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο για να είναι πραγματικά καινούριο; Αναλύουμε τα επτά σημεία τα οποία πρέπει να εξετάσετε.
Η λαϊκή ρήση λέει «Αλλαξε ο Μανολιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς», θέλοντας να τονίσει ότι η ουσία παρέμεινε ίδια και μόνο το περιτύλιγμα άλλαξε. Μήπως αυτό ισχύει και για τα αυτοκίνητα; Πότε είναι ένα αυτοκίνητο πραγματικά καινούριο;
Η λογική του τι εστί «καινούριο» μοντέλο έχει χαθεί πολύ νωρίς στο χώρο του αυτοκινήτου. Ο Αλφρεντ Σλόουν, πρόεδρος της GM τη δεκαετία του 1940, ξεκίνησε το «τρικ» που ήθελε τα αυτοκίνητα να αλλάζουν κάθε χρόνο. Δε χρειαζόταν ριζική αλλαγή. Κάθε χρόνο άλλαζε κάτι μικρό. Νέα χρώματα, νέα σαλόνια, νέος εξοπλισμός ή νέες εκδόσεις. Κάθε τρία χρόνια έπεφτε μια μικρή αλλαγή στη σχεδίαση, και κάθε έξι άλλαζε όλο το σουλούπι. Στο ενδιάμεσο, σε κάποια αλλαγή λανσάρονταν και νέα μοτέρ. Στόχος να χάσει «τελείως την μπάλα» ο καταναλωτής. Να μην μπορεί να ξεχωρίσει τα πραγματικά νέα μοντέλα. Αυτό έδωσε στην αγορά αυτοκινήτου αυτό που ακόμη λέμε Model Year (MY).
Και ξαναρωτάμε τώρα: Πότε ένα αυτοκίνητο είναι πραγματικά καινούριο;Σίγουρα όχι, όταν αλλάζει το όνομα και γίνεται για παράδειγμα από Fiat Grande Punto, Punto Evo, έπειτα Punto ΜΥ12 και στο τέλος, ξανά Punto.Ούτε και όταν απλώς εμπλουτίζεται ο εξοπλισμός του, π.χ. αποκτά GPS και αισθητήρες παρκαρίσματος ή «φρεσκάρεται» με έναν νέο πίνακα οργάνων ή διαφορετική επένδυση στην κεντρική κονσόλα.
Ας δούμε τα 7 αυτά σημεία, σε τρία μοντέλα που μόλις εφτασαν στην ελληνική αγορά. Tην BMW σειρά 1, το Hyundai i20 και το Suzuki Vitara.
Για να μπορεί να θεωρηθεί καινούριο ένα αυτοκίνητο πρέπει να ελέγχουμε 7 σημεία:
Στην περίπτωση της BMW Σειρά 1 νέοι είναι οι κινητήρες και οι τεχνολογίες ασφάλειας. Η σχεδίαση είναι εξέλιξη της υπάρχουσας.
Εσείς λοιπόν, την επόμενη φορά που θα δείτε ένα νέο μοντέλο θα ξέρετε πόσο νέο είναι και πόσα καινούρια στοιχεία διαθέτει: 2/7 όπως η ανανεωμένη BMW Σειρά 1, 3/7, ή 7/7 όπως το νέο Hyundai i20.
Άποψη μου, για να θεωρηθεί νέο ή νέα γενιά ενός αυτοκινήτου πρέπει να έχει εντελώς διαφορετική εμφάνιση, μέσα και έξω, από την προηγούμενη γενιά...
Να μην θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχο του... πχ η περίπτωση του "νέου" Corsa...θυμίζει έντονα την προηγούμενη γενιά...Επίσης πατάει στην ίδια πλατφόρμα απλά είναι ανανεωμένη...Αυτό δεν μπορώ να το θεωρήσω νέα γενιά, αλλά ως ένα εκτεταμένο facelift...
Επίσης να έχει νέους κινητήρες και οικονομικότερους...
Συγκρίνετε ανόμοια πράγματα: η Σειρά 1 είναι facelift, ενώ το i20 είναι νέα γενιά. Κι εγώ διαφωνώ με το ότι κάθε νέα γενιά πρέπει να γράφει στα παλιά της τα παπούτσια τις προηγούμενες γενιές. Να μην πηγαίνουμε όμως και στην άλλη άκρη που υιοθετεί η VW, όπου κάθε γενιά Golf είναι σχεδόν ολόιδια με την προηγούμενη.
Στο νεο Corsa εχει διατηρηθει πανω/κατω το αμαξωμα αλλα εχει νεο εσωτερικο ,νεο κινητηρα, νεο κιβωτιο και νεα αναρτηση.
Αρα,φιλε FaniSporty ειναι λαθος το σχολιο σου.
Προς Autotriti: Αρα το νεο Corsa τι ειναι? Κατα το ημιση νεο?
Τελος, θεωρειτε οτι πλεον οι αυτοκινητοβιομηχανιες δεν πασχουν απο παιδικες ασθενεις?
Προσωπικα παντα προτιμω κατι "σχετικα" νεο (με την εννοια οτι εχει δοκιμαστει στην αγορα και στον δρομο για καποιο χρονικο διαστημα) παρα κατι εντελως νεο, το οποιο μπορει να βγαλει προβληματακια στα πρωτα χλμ (περιπτωση νεου Polo)
ε καλα ενταξει,για τη SUZUKI,δεν μου κανει εντυπωση !! μονο και μονο που η εταιρεια εχει σαν πολιτικη της ( οσο μπορουμε να κοψουμε να κοψουμε κι αλλο ) κανει τρελο μπαμ !! βεβαια το πληρωνει σε ανακλησεις και οτι αλλο μπορεις να φανταστεις ειδικα αν εισαι κατοχος του προηγουμενου VITARA .. ΦΟΥΛ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ !! μετρια ως καλη η προσπαθεια του χιουνται αλλα για να πιασεις κορυφη ( βλεπε FIESTA ) ΘΕΣ ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΠΡΩΞΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΔΕΙ ΤΟ ΦΩΣ !! για τα υπολοιπα δεν ξερω δεν λεω .
Άποψη μου, για να θεωρηθεί νέο ή νέα γενιά ενός αυτοκινήτου πρέπει να έχει εντελώς διαφορετική εμφάνιση, μέσα και έξω, από την προηγούμενη γενιά... Να μην θυμίζει σε τίποτα τον προκάτοχο του... πχ η περίπτωση του "νέου" Corsa...θυμίζει έντονα την προηγούμενη γενιά...Επίσης πατάει στην ίδια πλατφόρμα απλά είναι ανανεωμένη...Αυτό δεν μπορώ να το θεωρήσω νέα γενιά, αλλά ως ένα εκτεταμένο facelift... Επίσης να έχει νέους κινητήρες και οικονομικότερους...
Συγκρίνετε ανόμοια πράγματα: η Σειρά 1 είναι facelift, ενώ το i20 είναι νέα γενιά. Κι εγώ διαφωνώ με το ότι κάθε νέα γενιά πρέπει να γράφει στα παλιά της τα παπούτσια τις προηγούμενες γενιές. Να μην πηγαίνουμε όμως και στην άλλη άκρη που υιοθετεί η VW, όπου κάθε γενιά Golf είναι σχεδόν ολόιδια με την προηγούμενη.
Στο νεο Corsa εχει διατηρηθει πανω/κατω το αμαξωμα αλλα εχει νεο εσωτερικο ,νεο κινητηρα, νεο κιβωτιο και νεα αναρτηση. Αρα,φιλε FaniSporty ειναι λαθος το σχολιο σου. Προς Autotriti: Αρα το νεο Corsa τι ειναι? Κατα το ημιση νεο? Τελος, θεωρειτε οτι πλεον οι αυτοκινητοβιομηχανιες δεν πασχουν απο παιδικες ασθενεις? Προσωπικα παντα προτιμω κατι "σχετικα" νεο (με την εννοια οτι εχει δοκιμαστει στην αγορα και στον δρομο για καποιο χρονικο διαστημα) παρα κατι εντελως νεο, το οποιο μπορει να βγαλει προβληματακια στα πρωτα χλμ (περιπτωση νεου Polo)
ε καλα ενταξει,για τη SUZUKI,δεν μου κανει εντυπωση !! μονο και μονο που η εταιρεια εχει σαν πολιτικη της ( οσο μπορουμε να κοψουμε να κοψουμε κι αλλο ) κανει τρελο μπαμ !! βεβαια το πληρωνει σε ανακλησεις και οτι αλλο μπορεις να φανταστεις ειδικα αν εισαι κατοχος του προηγουμενου VITARA .. ΦΟΥΛ ΣΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ !! μετρια ως καλη η προσπαθεια του χιουνται αλλα για να πιασεις κορυφη ( βλεπε FIESTA ) ΘΕΣ ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΟΛΥ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΚΟΜΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΠΡΩΞΕΙΣ ΑΛΛΑ ΤΟΣΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΔΕΙ ΤΟ ΦΩΣ !! για τα υπολοιπα δεν ξερω δεν λεω .