Θα δούμε στο μέλλον αυτοκίνητα από εταιρείες όπως η Apple και η Google;
Οι νέες μάρκες και τεχνολογίες της επόμενης 5ετίας
4.379 Επισκέψεις στο άρθρο (29/11/2017)
Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει. Ποιές νέες μάρκες και τεχνολογίες θα δούμε μέσα στην επόμενη 5ετία;
autotriti team
Ποιές μάρκες είναι σήμερα «μεγάλες»; Ποιές είναι «σημαντικές»; Τι δημιουργεί την εικόνα που έχουμε για τους κατασκευαστές σήμερα; Πως ξεχωρίζουμε τους premium από τους άλλους; Και τελικά ποιό είδος αγοραστή καθορίζει της εξελίξεις;
Ποιά ήταν η τελευταία φορά που ακούσατε μία καινούργια μάρκα; Όχι μία που δεν γνωρίζατε πριν, αλλά μία που μόλις δημιουργήθηκε; Τις περασμένες δεκαετίες με την αγορά του αυτοκινήτου να έχει κατασταλάξει, ήταν δύσκολο για έναν νέο κατασκευαστή να ξεκινήσει και να μπει ανάμεσά τους. Ήταν επίσης και αδιάφορο.
Με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να κυριαρχεί, τις πατέντες που απαιτούσε η κατασκευή του με ότι κόστος αυτό συνεπάγεται σε δικαιώματα τρίτων, ήταν αδύνατον κάποιος να ξεκινήσει από μία λευκή κόλλα χαρτί και να μπορέσει να ανταγωνιστεί το κατεστημένο.
Όμως όλα αυτά αλλάζουν. Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία κοιμόταν αδιαφορώντας ή αγνοώντας τις αλλαγές που έρχονται, ήδη ένας ιδιώτης, η Tesla βρέθηκε μπροστά από όλους στο παιχνίδι. Στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης, δύο-σε-ένα, βάζοντας τους κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας στην θέση του συνοδηγού να παρατηρούν.
Η ηλεκτροκίνηση βλέπεις είναι ο ορισμός της έκφρασης «λευκή κόλλα χαρτί» αφού επιτρέπει την ολική επανασχεδίαση του αυτοκινήτου χωρίς να έχει ανάγκη από καμία πατέντα και δικαίωμα προς τρίτους. Όχι μόνο οι κινητήρες είναι τελείως διαφορετικοί (και απλοί), αλλά μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε θέλει ο σχεδιαστής, επιτρέποντας νέες ιδέες να έρθουν στη σχεδίαση της ανάρτησης, της μετάδοσης, και του χώρου επιβατών ενός αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο ξεκινάει από το μηδέν.
Μπορεί η Tesla να πουλάει μία χούφτα αυτοκίνητα, όμως μέχρι το 2020 αναμένονται αρκετοί νέοι κατασκευαστές να μπουν στο χορό, κλέβοντας κι άλλο από τους παραδοσιακούς. Πρόσφατα ο κατασκευαστής ηλεκτρικών συσκευών Dyson ανακοίνωσε την εμπλοκή του, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στο τέλος της δεκαετίας. Ονόματα όπως της Apple και της Goοgle ακούγονται συνέχεια, ενώ κολοσσοί όπως η Siemens, η AEG και η Hitatchi έχουν τα δικά τους σχέδια για την αυτοκίνηση, είτε με δικές τους μάρκες, ομώνυμες ή όχι, είτε με νέες μάρκες σε συνεργασίες με επενδυτές, άλλες επιχειρήσεις από χώρους της μόδας, ή και κάποιους κατασκευαστές, κυρίως Κινέζους, αφού οι παραδοσιακοί δεν έχουν να προσφέρουν τίποτε στους νέους αυτούς παίκτες.
Μέχρι το 2025 όταν και πολλές πρωτεύουσες θα αρχίσουν τις απαγορεύσεις σε αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, αναμένεται να δούμε ένα σωρό νέες μάρκες, ενώ πιθανώς θα δούμε να κλείνουν και κάποιες από τις γνωστές.
Εσείς είστε έτοιμοι για τόσες αλλαγές; Μπορείτε να αλλάξετε τον τρόπο που βλέπετε και αξιολογείτε τις μάρκες σήμερα; Μήπως είναι ώρα να αλλάξετε τα δεδομένα σας και να δείτε την αυτοκινητοβιομηχανία αλλιώς; Ποιά είναι η αγαπημένη σας μάρκα σήμερα και ποιά βλέπετε να γίνεται τα επόμενα χρόνια; Τι λέτε;
...περιμένω να δω τα σχέδια του steve jobs(apple) πως θα εξελιχθούν λόγω του θανάτου του από τους συνεχιστές του...