• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι θυσίες της 10ετίας: 1 μάρκα, 1 κατηγορία & πολλά μοντέλα

9.736 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/2/2021

Η δεκαετία έφυγε και μαζί της πήρε μια μάρκα, μια κατηγορία, και πολλά μοντέλα. Ποιά θα σας λείψουν;


Το 2020 έφυγε για καλά και μαζί του έκλεισε η δεκαετία των 10`s. Στα δέκα αυτά χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία είδε τεράστιες αλλαγές που «κόστισαν» μάρκες, κατηγορίες και μοντέλα. Ποιά θα σας λείψουν εσάς;

Τα δέκα αυτά χρόνια η αυτοκινητοβιομηχανία πιέστηκε όσο ποτέ πριν να αλλάξει. Τα δύο γεγονότα που στιγμάτισαν το αυτοκίνητο, ήταν η στροφή στα SUV και το dieselgate με τις επιπλοκές που έφερε. Το αποτέλεσμα ήταν η απότομη στροφή μακριά από το ντίζελ, η υβριδικοποίηση των πάντων, και η ταχεία εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Όλα αυτά έβγαλαν νοκ ουτ τα περιθώρια κέρδους και έκαναν μάρκες, κατηγορίες, και μοντέλα, να μπουν στο χρονοντούλαπο.

Μάρκα: Daihatsu
Η Daihatsu αποχώρησε από την Ευρώπη όταν τα περιθώρια κέρδους της στην αγορά έγιναν αδύνατα. Και δεν είναι μόνο η Daihatsu. Η μίνι κατηγορία χάνει μοντέλα κάθε χρόνο, με τα δύο σετ τριδύμων Mi, Citigo, Up και 107, C1, Aygo να οδεύουν πλέον προς το τέλος τους, ενώ για τα περισσότερα από αυτά δεν διαφαίνεται αντικαταστάτης. Για την Ελλάδα η απώλεια της Daihatsu είναι σημαντική αφού τα μοντέλα της αγαπήθηκαν πολύ, και οι ελλείψεις μοντέλων στη μίνι κατηγορία θα φανούν στα επόμενα χρόνια.

Κατηγορία: MPV
Μπορεί στην Ελλάδα να μην έπιασαν ποτέ, και με το μερίδιο αγοράς τους να μην ξεπερνά το 4% τα πολυχρηστικά μοντέλα ενός όγκου μάλλον δεν θα λείψουν σε κανέναν, εκτός από αυτούς που τα δοκίμασαν και τα αγάπησαν. Στα MPV έγινε μακελειό, με πολλές μάρκες να κόβουν ολόκληρη τη γκάμα τους. Η Opel έκοψε και τα δύο της μοντέλα, η Ford άλλα δύο, η Peugeot ολόκληρη τη γκάμα της, και η Renault έμεινε με μόλις ένα.

Μοντέλα: Κυρίως VW
Με το dieselgate οι Γερμανοί κλήθηκαν να πληρώσουν αποζημιώσεις (κυρίως) στις ΗΠΑ που τους στοίχισαν. Και με την επένδυση μακριά από το ντίζελ στην οποία υποχρεώθηκαν, την «νύφη» την πλήρωσαν τα μοντέλα που δεν ήταν στον κορμό της μάρκας. Έτσι μαχαίρι έπεσε στο Scirocco, το Eos και το Beetle, ενώ όπως είπαμε, και τα τρία μίνι του ομίλου είναι πλέον παρελθόν χωρίς αντικαταστάτη.

Εσάς από τις απώλειες της δεκαετίας που μας πέρασε, ποιά σας άγγιξε; Σας λείπει σήμερα η Daihatsu; Θα θέλατε ένα κλασσικό γαλλικό MPV ή ένα Meriva με ανάποδες πόρτες; Ή μήπως περιμένατε το επόμενο Scirocco και μείνατε με 5θυρο Golf; Τι λέτε;

 
Σχολιάστε την είδηση 2 σχόλια