Η αρχή έγινε με τα MPV. Τα θυμάται κανείς; Ναι, εξαφανίστηκαν και τη θέση τους πήραν μοντέλα SUV, πολλές φορές ακόμη με τα ίδια ονόματα. Κάτι που έκανε η Peugeot με τα 3008 και 5008. Μπορεί πολλά νέα (κυρίως ηλεκτρικά) μοντέλα να ασπάζονται κάποια χαρακτηριστικά από τα MPV, όπως το μικρό καπό εμπρός, ή την πολύ ψηλή καμπίνα, μπορεί κάποια SUV να θολώνουν τα όρια ανάμεσα σε αυτά και τα MPV, από πλευράς σχεδίασης, όμως τα MPV με τις συρόμενες πόρτες και τα εμπρός καθίσματα σχεδόν πάνω στους εμπρός τροχούς, έχουν τελειώσει από καιρό.
Τα μεσαία μοντέλα, πάλι, ζορίζονται πολύ, σε σημείο που ακόμη και η VW βρέθηκε να σκέφτεται αν υπάρχει μέλλον για ένα ακόμη Passat. Αυτή τη στιγμή αν δεν είσαι premium ή αν δεν θες να γίνεις premium, η κατηγορία είναι κενή. Η Ford φαίνεται πως θα κάνει το επόμενο Mondeo ένα ακόμα SUV στη γκάμα της, η Opel δεν δείχνει να βιάζεται για αντικαταστάτη του Insignia, και οι Renault, Toyota, Nissan, Honda δεν ενδιαφέρονται καθόλου. Τα μεσαία βρίσκονται σε κρίσιμο σημείο, όμως φαίνεται πως θα μείνουμε με μια χούφτα μοντέλα για εταιρική χρήση, και όποιος δεν μπορεί να παρει μερίδιο από αυτή την πίτα που έχει πολύ συγκεκριμένες προτιμήσεις, θα το γυρίσει σε SUV.
Και μπορεί να δούμε την ίδια κατάσταση και στα μικρομεσαία, αφού ένα αντίστοιχο SUV προσφέρει περισσότερα σε κάθε πιθανό τομέα. Με το μικρομεσαίο να έχει γίνει το de facto οικογενειακό αυτοκίνητο, το μόνο που απασχολεί είναι η τιμή στα 4.5 μέτρα, με την οποία προσφέρονται οι περισσότερες ανέσεις, χώροι, οικονομία, τεχνολογία και πολυτέλεια.
Και τα SUV δίνουν σε όλους αυτούς τους τομείς ρέστα, αφήνοντας τα μικρομεσαία να χάνονται ανάμεσα στα πιο ψηλά «ξαδέλφια» τους και τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Την ίδια μοίρα φαίνεται πως θα έχουν και τα μικρά. Αρχικά τα μικρά λέγαμε πως θα ξεφύγουν αφού θα υπάρχει ζήτηση για φθηνά μοντέλα που να χωρούν στις πόλεις και να είναι οικονομικά στη χρήση. Όμως ο ανταγωνισμός, οι αυξημένες απαιτήσεις σε τεχνολογία, και η ηλεκτροκίνηση έχει κάνει και τα μικρά «ακριβά», οπότε στα ίδια λεφτά το SUV φαντάζει η προφανής λύση. Η Ford ήδη μιλάει για μία μικρή Mustang, και μαζί με το Puma ο ζωτικός χώρος του Fiesta συμπιέζεται πολύ.
Δεν είναι άσπρο ή μαύρο. Εξαρτάται από τις ανάγκες, τη χρήση και τις προτιμήσεις του καθενός. Ολα έχουν τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία τους. Καλό είναι να υπάρχουν αυτοκίνητα σε όλες τις κατηγορίες ώστε να αγοράζει ο καθένας αυτό που του ταιριάζει περισσότερο και σε λογικές τιμές. Προσωπικά μου αρέσουν και τα sedan και τα SUV. Το καθένα έχει τη χάρη του. Με το ένα είσαι πιο ορθιος, τα βλέπεις αφ' υψηλού, με το άλλο κάθεσαι πιο ξαπλωτός, νιώθεις πιο κοντά στην άσφαλτο, είσαι πιο μέσα στο αυτοκίνητο και καταλαβαίνεις καλύτερα τις αντιδράσεις του. Με το ένα μπορείς να κινηθείς πιο εύκολα εκτός δρόμου, με το άλλο όχι.
...Ελεος!!!
Όχι,πιστεύω μόδα είναι που θα περάσει.Τα χαμηλά αυτοκίνητα τύπου σενταν, μίνι ,hatchback κλπ,έχουν καλύτερα κράτηματα και λιγότερα έξοδα μικρότερη κατανάλωση καλύτερη αεροδυναμική κλπ οπότε φαντάζομαι θα επανέλθουν στο προσκήνιο
Πάντων πραγμάτων μέτρον ο άνθρωπος! Οχι χαμηλά, αλλά ούτε ψηλά τα καθίσματα, άνετα, κάτι που δεν θίγει κανείς, οδική συμπεριφορά και χώροι για μεγάλη ασφάλεια! Κάποιοι κατασκευαστές κυκλοφορούν υπερυψωμένα sedan, που είναι ό,τι το καλύτερο, μιάς και διαθέτουν αυξημένο αποθηκευτικό χώρο! Και, πάνω απ' όλα, σωστοί δρόμοι, κάτι καθόλου δεδομένο στην χώρα μας, αφού πέρα από ένα σημείο, οι κίνδυνοι είναι αυξημένοι
Όποιος οδηγήσει ψηλό αυτοκίνητο, δεν θέλει να ξανά οδηγήσει χαμηλό. Άλλη αίσθηση οδήγησης, πιο άνετο, πιο ξεκούραστο, πιο κοντά στη φυσική στάση του ανθρώπου καθώς ταξιδεύει και αισθάνεται ότι περπαταει
Μπορώ να καταλάβω τη μόδα των suv και την προώθηση τους από τα site. Σε συγκριτικά που έχετε κάνει όμως σε αντίστοιχα μοντέλα ( πχ Clio vs captur ) δε φαίνεται που κερδίζουν τα suv. Και αφού είναι τόσο ασφαλή στην οδήγηση να περιμένουμε σε λίγα χρόνια και στη formula 1να είναι υπερυψωμενα τα αμαξώματα;; Προσωπικά μου αρέσουν στην όψη αλλά δεν μου αρέσουν οδηγικά ( τουλάχιστον σε αυτά που έχω οδηγήσει εγώ και είναι κατηγορίας b suv)
Οι διαφορές είναι σημαντικές. Αν το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται για εκτός δρόμου διαδρομές ( έστω και περιστασιακά ), τότε για τι να έχουμε υπερυψωμένο αμάξωμα, αναρτήσεις συμβιβασμού μεταξύ αυτοκινήτου για το δρόμο και αυτοκινήτου για εκτός δρόμου διαδρομές, ε υπάθεια στον πλάγιο άνεμο, μεγάλη κατανάλωση κλπ. κλπ. Και πάνω από όλα μειωνεκτικο fun to drive. ΓΙΑΤΙ?
Τα SUV και τα crossover όπως και να το κάνουμε είναι συμβιβασμός. Σε επαρχιακό δρόμο με στροφές δεν διανοείσαι να πας σβέλτα ( ζαλίζονται όλοι ). Σε χώμα λίγο δύσκολο φοβάσαι τα λάστιχα. Αεροδυναμική ? Άστα. Κόστος χρήσης? Άστα. Κάθεσαι ψηλά ? Μάλιστα. Είναι τόσο σπουδαίο αυτό σε σχέση με όλα τα άλλα? Έχω γνωστούς που δεν έχουν πατήσει χώμα με το SUV. Θυμάμαι τα τζιπ του Κολωνακίου. Αλλά περί ορεξεως ......
Δεν βλέπαμε που δεν βλέπαμε στις γωνίες από τα παρκαρισμένα ήρθαν και τα SUV να αποτελειώσουν την κατάσταση.Τι θα το κάνεις τέτοιο λαιμαργο θεόρατο τέρας , να δείξεις στους άλλους ότι κάθεσαι πιο ψηλα;
@Γιάννης Σ. Ο. Δεν συμφωνώ καθόλου. Δεν ξέρω σε ποιο SUV/Crossover μπήκες και ποιας εταιρείας, σε πληροφορώ ότι το σύνολο σχεδόν των σύγχρονων SUV συμπεριφέρονται άψογα στον δρόμο χωρίς να γέρνουν στις απότομες στροφές και ανταπεξέρχονται πάρα πολύ καλά σε πιο γρήγορη οδήγηση. Ναι, αν τα φέρεις στο όριο τότε και μόνο τότε θα καταλάβεις ότι δεν είναι φτιαγμένα για rally σε δημόσιους δρόμους. Όμως πολύ πριν τα φτάσεις στο όριο, σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, είτε είναι sedan είτε SUV, θα ενεργοποιηθούν τα ηλεκτρονικά συστήματα και θα σου θυμήσουν ότι δεν είσαι ο Colin Mcrae. Επίσης το αν ζαλίζονται ή όχι οι επιβάτες έχει να κάνει πολύ περισσότερο με τον τρόπο οδήγησης και όχι με το όχημα. Υπάρχουν όμως κι εξαιρέσεις. Έχω μπει σε αυτοκίνητο diesel γνωστής low cost εταιρείας που μοσχοπουλάει 4x4 SUV κάτω από 20.000 ευρώ και κόντευα να κάνω εμετό είτε σαν οδηγός είτε σαν συνοδηγός γιατί η σύμπλεξη-αποσύμπλεξη γινόταν πολύ σκληρά και φρέναρε απότομα το όχημα. Αυτό όμως ήταν ένα μεμονομένο περιστατικό που δεν το έχω συνατήσει ποτέ ξανά σε κανένα άλλο αυτοκίνητο. Το δικό μου SUV, όποτε το οδηγώ, σχηματίζει στο πρόσωπό μου ένα χαμόγελο χαράς και ικανοποίησης. Πατάει σαν τρένο, δεν γέρνει στις στροφές, έχει καλύτερο κράτημα ακόμη κι από πολλά sedan και στο ισπανικό Elk test πέρασε με 80 χλμ/ώρα χωρίς να ακουμπήσει ούτε έναν κώνο. Επίδοση πολύ καλύτερη από πολλά hatchback και sedan ακόμη και premium κατηγοριών. Κάτι τελευταίο, ένας από τους λόγους που πολλοί οικογενειάρχες προτιμούν SUV αντί για sedan, είναι η πρακτικότητά τους στον χώρο των αποσκευών. Σχεδόν όλα τα B SUV έχουν τον ίδιο ή μεγαλύτερο χώρο αποσκευών από τα hatchback της κατηγορίας C. Το ίδιο ισχύει και για τα C SUV, τα οποία έχουν μεγαλύτερο και πιο πρακτικό χώρο αποσκευών από τα μεγαλύτερα sedan της C κατηγορίας. Αυτό σημαίνει ότι με μικρότερο μήκος αμαξώματος έχεις μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε σχέση με μεγαλύτερα αυτοκίνητα.
Tα SUV-crossover ήρθαν για να μείνουν...Γιατί είναι η χρυσή τομή ανάμεσα σε ένα χαμηλό και ένα αμάξωμα τύπου jeep (4x4). Είναι πιο πρακτικά...δείτε το και στις μοτοσυκλέτες. Παλαιότερα υπήρχαν οι χαμηλές (street-race) και τα motor-cross. Τώρα πουλάνε περισσότερο τα ντεμί, δηλαδή τα υπεριψωμένα, τύπου TDM γιατί απλά είναι πιο πρακτικά. Υψηλότερο αμάξωμα, που στους καρόδρομους της Ελλάδας σε σώζει από νεροφαγώματα και λακκούβες. Εντάξει σε κακοκτράχαλα δεν πάμε...θέλουμε 4x4 ή και με πολύ θέληση και με ένα ψηλό συμβατικό την κάνεις την δουλειά σου, αν είσαι επίμονος. Έχεις την επιλογή της τετρακίνησης. Επειδή κάθεσαι πιο κάθετα, έχεις μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (εφάμιλλο "κούρσας") και αυτό είναι βασικό για όποιον έχει οικογένεια. Καλό και το sedan, αλλά που το παρκάρεις ?? Επίσης επειδή είναι πιο ψηλό το αμάξωμα είναι ευκολότερη η φόρτωση (άντε να βάλεις καθισματάκι μωρού στο corolla και άντε στο HRV). Σε μετωπική (που ποτέ να μην μας τύχει) ανάμεσα σε συμβατικό και υπερυψωμένο, σε ασφάλεια υπερτερεί το δεύτερο. Για του δρόμους της Ελλάδας, νομίζω ότι είναι η ιδανική επιλογή.
...όσο μπορεί κάποιος σωματικά π.χ. ας είναι και 90 ετών να μπει σε χαμηλό όχημα, τι το καλύτερο να είναι ένα με τον δρόμο!!! άλλο αν δεν μπορεί... οι δρόμοι δεν είναι κορυφές κ2, ούτε παντού Αμερική...