• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Η άλλη λύση που εφαρμόζει η Peugeot, τοποθετεί τον πίνακα πάνω από το τιμόνι και έτσι μπορεί να είναι όσο μεγάλος χρειάζεται.

Πίνακας οργάνων μέσα, πάνω ή δίπλα από το τιμόνι;

6.672 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/3/2020

Εσείς που έχετε συνηθίσει να βλέπετε τον πίνακα οργάνων; Με τις καμπίνες των αυτοκινήτων να αλλάζουν, τα τιμόνια να μικραίνουν και να χάνουν το σχήμα τους, και τις οθόνες να αναλαμβάνουν έναντι των αναλογικών οργάνων, εσείς πως θέλετε να βλέπετε τον πίνακα, μέσα, πάνω ή δίπλα από το τιμόνι;


Μέχρι σήμερα ο πίνακας ήταν συνήθως φωλιασμένος πίσω από το τιμόνι και ο οδηγός μπορούσε να τον δει κοιτάζοντας μέσα από το τιμόνι, στο πάνω κενό που υπήρχε, με τις ακτίνες να βρίσκονται στο πλάι και κάτω μέρος.
 
Η συμβατική αυτή τοποθέτηση του πίνακα έφερνε τα όργανα στο οπτικό πεδίο του οδηγού που με μόλις μια ματιά, χωρίς να αλλάξει γωνία, μπορούσε να δει ταχύτητα, στροφές και ότι άλλο χρειαζόταν. Τα περισσότερα αυτοκίνητα, ακόμη και με ψηφιακές οθόνες στη θέση των οργάνων, διατηρούν τον πίνακα μέσα από το τιμόνι.
 
Όμως αυτό έχει πλέον κάποια προβλήματα. Το τιμόνι πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο ώστε το στεφάνι να μην κρύβει τα όργανα. Αυτό δεν ήταν πρόβλημα όσο τα όργανα ήταν λίγα και όλα μαζεμένα κοντά μεταξύ τους, όμως η κατάσταση έχει αλλάξει. Ο πίνακας μεταμορφώνεται σταδιακά σε μία οθόνη, που όπως όλες οι οθόνες, όσο μεγαλύτερη τόσο το καλύτερο. Έλα όμως που το τιμόνι την κρύβει.
 
Η απλή λύση είναι να φύγει ο πίνακας από μέσα από το τιμόνι και να πάει στο πλάι. Αυτό επίσης δεν είναι νέα ιδέα, με ένα σωρό αυτοκίνητα εδώ και δεκαετίες να έχουν τον πίνακα στο κέντρο. Αυτό γινόταν για λόγους εργονομίας και κόστους, αφού άφηνε χώρο αποθήκευσης πίσω από το τιμόνι, και επέτρεπε την κατασκευή ενός μόνο ταμπλό τόσο για τα αριστεροτίμονα όσο και δεξιοτίμονα μοντέλα.
 
Όμως ο οδηγός πρέπει να πάρει τα μάτια του από την ευθεία εμπρός του για να δει τον πίνακα. Η Mini βρήκε την ενδιάμεση λύση, βάζοντας κοντέρ/στροφόμετρο μέσα από το τιμόνι και αφήνοντας τα υπόλοιπα στο κέντρο. Όμως και έτσι ο οδηγός πάλι πρέπει να κοιτάζει δεξιά-αριστερά, και να θυμάται που είναι τι.
 
Η άλλη λύση είναι αυτή που πλέον εφαρμόζει η Peugeot, έχουμε δει στο παρελθόν κάποιες εφαρμογές και στην Honda. Ο πίνακας είναι πάνω από το τιμόνι, και έτσι μπορεί να είναι όσο μεγάλος χρειάζεται. Η θέση είναι καλή εργονομικά, όμως σπρώχνει το τιμόνι προς τα κάτω ενώ το αναγκάζει να μικρύνει πολύ σε μέγεθος και να χάσει το κυκλικό του σχήμα και στο πάνω μέρος του.
 
Το μικρό τιμόνι μπορεί να γίνει νευρικό, ενώ η θέση οδήγησης μπορεί να μη βολεύει κάποιους.
 
Εσείς όμως τι λέτε; Ποιά τοποθέτηση πίνακα προτιμάτε; Μέσα από το τιμόνι, δίπλα στο τιμόνι ή πάνω από το τιμόνι; Ποιά έχετε δοκιμάσει και ποιά σας βόλεψε;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια