Πισωκίνητες μπερλίνες: Ποιος ασχολείται πλέον;

7.060 Επισκέψεις στο άρθρο (20/1/2021)

Αν οι αγοραστές μιας μάρκας δεν ενδιαφέρονται για το ποιός άξονας έχει την κίνηση, εμπρός ή πίσω, υπάρχει λόγος η μάρκα αυτή να επιμένει στις πισωκίνητες μπερλίνες;

 
Μπορεί όταν η Alfa ανακοίνωσε την επιστροφή στην πίσω κίνηση για τον αντικαταστάτη της 159, τα πλήθη των οπαδών να τα διαπέρασε ένα ρίγος, όμως τα πλήθη των αγοραστών δεν κατάλαβαν τίποτε. Και έτσι η Alfa παρά τις φιλότιμες, πολύχρονες και πανάκριβες προσπάθειές της να φτιάξει την καλύτερη πισωκίνητη μπερλίνα, έμεινε μόνο με οπαδούς, και όχι με πελάτες.

Την ίδια στιγμή, η Mercedes διερευνώντας την μετατροπή της Α-Class σε μικρομεσαίο από πολυμορφικό, είδε πως από την άποψη του κοινού της πως ο άξονας μετάδοσης λίγο ενδιέφερε, και έτσι πήγε κατ`ευθείαν σε κίνηση εμπρός. Και με τεράστια επιτυχία και περιθώριο κέρδους.

Η BMW ακολούθησε παρατώντας την Σειρά 1 μετά από δυο γενιές πισωκίνητη, και λανσάρισε τον ολοκαίνουργιο «Άσσο» με κίνηση εμπρός. Η μάρκα είχε δηλώσει εντωμεταξύ πως μόλις ένας στους δέκα αγοραστές του μοντέλου ξέρουν ποιός είναι ο άξονας μετάδοσης. Και εντωμεταξύ η Alfa ακόμη ονειρευτόταν πισωκίνητο μικρομεσαίο.

Το τελευταίο καρφί όμως στο φέρετρο της πίσω κίνησης έρχεται από τη Lexus. Όχι, δε σταματά η μάρκα την παραγωγή πισωκίνητων μοντέλων, πρόκειται μάλλον για στροφή στο μάρκετινγκ. Γιατί ενώ το IS, η μεσαία της μπερλίνα, μόλις λανσαρίστηκε, η Lexus θα την κρατήσει μόνο για ΗΠΑ και Ιαπωνία, που υπάρχει «μούρλα» με την πισω κίνηση, και στην Ευρώπη το κενό θα το καλύψει η προσθιοκίνητη μπερλίνα της, η ES, που εντωμεταξύ πουλούσε 9 αυτοκίνητα για κάθε μία IS.

Το ζουμί της υπόθεσης είναι πως σε αυτή τη φάση τους οι κατασκευαστές πιέζονται τρομερά λόγω των ποσών που πρέπει να επενδύσουν για την ηλεκτροκίνηση, και πρέπει να εστιάσουν τα μοντέλα τους στο μεγαλύτερο δυνατό περιθώριο κέρδους. Όσο για την παράδοσή τους στην πίσω κίνηση, αυτή θα επιστρέψει με την ηλεκτροκίνηση, που μπορεί να κινεί όποιον άξονα, ή όποιον τροχό θέλεις. Μέχρι και η VW έχει πλέον πισωκίνητα ηλεκτρικά.

Τι λέτε λοιπόν; Εσείς ασχολείστε ακόμη ποιός άξονας έχει την κίνηση; Σας νοιάζει ιδιαίτερα αν μια μπερλίνα είναι πισωκίνητη ή προσθιοκίνητη; Ειδικά με όσα ετοιμάζεται να μας φέρει η ηλεκτροκίνηση; Τι λέτε;

PEIRAIOS LEASING
OPEL