Θυμάστε τη Motorola και την Ericsson; Ποιες μάρκες αυτοκινήτου θα έχουν την ίδια τύχη, τώρα με την ηλεκτροκίνηση;
Πόσες μάρκες χωράνε στην αγορά; Πόσες θα προστεθούν τώρα που η ηλεκτροκίνηση θα μεταμορφώσει την αυτοκινητοβιομηχανία; Και πόσες θα μείνουν πίσω και θα ξεχαστούν;
Θυμάστε τις τρεις μεγαλύτερες μάρκες κινητών τηλεφώνων μέχρι και το 2004; Nokia, Ericsson, Motorola κυριαρχούσαν στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, αφήνοντας ψίχουλα στους άλλους κατασκευαστές. Και όμως η αγορά άλλαξε τόσο πολύ που πλέον οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές είτε έκλεισαν είτε πουλάνε ψίχουλα, ενώ άλλες, νέες μάρκες από την άπω ανατολή έχουν πλέον τη μερίδα του λέοντος. Θα γίνει το ίδιο και στην αυτοκίνηση;
Η Tesla δεν είναι η μόνη νέα μάρκα με ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μια ματιά στις εκθέσεις τεχνολογίας και θα δείτε πως τουλάχιστον άλλες έξι μάρκες ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά στο χώρο. Ο χώρος όμως είναι ήδη γεμάτος. Γεμάτος από μάρκες που τα τελευταία 100 και πλέον χρόνια μάθαμε και ξέρουμε.
Όπως όμως έγινε με την κινητή τηλεφωνία, όπου η τεχνολογία άλλαξε ριζικά και περάσαμε στα έξυπνα τηλέφωνα, έτσι και η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται για τη δική της επανάσταση. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς ένας νέος κινητήρας κάτω από το καπό. Αλλάζει ότι ξέραμε γύρω από το αυτοκίνητο. Η χρήση, η στάθμευση, η φόρτιση, η σχεδίαση και πιθανότατα και ο τρόπος απόκτησης ή η έννοια της ιδιοκτησίας ενός αυτοκινήτου.
Και αυτά χωρίς να υπολογίσουμε την αυτονόμηση, την οδήγηση από τα ίδια τα αυτοκίνητα που έρχεται, ίσως αργότερα, όμως έρχεται σίγουρα. Σε αυτό το τοπίο που η αυτοκινητοβιομηχανία μεταμορφώνεται κάποιες μάρκες θα βγουν κερδισμένες, κάποιες όμως θα χάσουν. Βλέπουμε ήδη μάρκες να επενδύουν στην ηλεκτροκίνηση, σε μπαταρίες, κάνουν συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές, κόβουν μοντέλα για να βρουν πόρους, ενώ νέες μάρκες μπαίνουν σε αγορές που μέχρι τώρα δεν μας απασχολούσαν, όπως της Κίνας, όπου όμως γιγαντώνονται και είναι έτοιμοι για όλον τον κόσμο.
Σε αυτή την επανάσταση που έρχεται κάποιες μάρκες θα παραμείνουν, κάποιες νέες θα επικρατήσουν και άλλες θα εξαφανιστούν, ενώ και κάποιοι παραδοσιακοί κατασκευαστές θα βγουν από το προσκήνιο, και όπως η Motorola, η Ericsson και η Nokia, είτε θα κλείσουν, είτε θα μείνουν στο περιθώριο της αγοράς.
Εσείς ποιες μάρκες θεωρείτε πως θα βγουν ισχυρές στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης; Και ποια νέα ονόματα βλέπετε να υπερισχύουν; Μήπως βλέπετε και ποιες μάρκες πιθανώς να χάσουν τη μάχη; Ποια θα είναι η Ericsson και η Motorola της αυτοκίνησης;
Επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας της Ευρώπης, η τελευταία θα κάνει τα πάντα για να τη διατηρήσει. Πιστεύω ότι στην Ασία θα κατασκευάζεται ο βασικός ηλεκτρολογικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως μοτέρ, μπαταρίες, ηλεκτρονικά, ενώ η υπόλοιπη κατασκευή θα εξακολουθεί να γίνεται στην Ευρώπη, εκτός ίσως από τα πολύ μικρά μοντέλα που θα κατασκευάζονται εξολοκλήρου στην Ασία. Στην Ευρώπη βέβαια θα εξακολουθεί να γίνεται η εξέλιξη των συστημάτων (R&D) των ηλεκτρικών και των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά και η κατασκευή των μεγαλύτερων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που έχουν ακόμα ζωή μερικών δεκαετιών. Και τα ηλεκτρονικά συστήματα για την αυτόνομη οδήγηση θα κατασκευάζονται κυρίως στην Ασία, είτε για θερμικά είτε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (η αυτόνομη οδήγηση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Η ευρωπη ειναι ουραγος στην ηλεκτροκινηση. Η Κινα βρισκεται πολυ μπροστα στον τομεα. εχει τα εργοστασια μπαταριων, η αγορα του αυτοκινητου της ειναι ακομα σε αναπτυξη οποτε προωθουν την ηλεκτροκινηση. Αγνωστες σε μας μαρκες στην Κινα ηδη πωλουν εκατομμυρια EV οχηματα.
Οι γερμανοι θα αγοραζουν τις μπαταριες απ τους κινεζους (VW, Audi) - η Mercedes θα προσπαθησει να φτιαξει εργοστασιο μπαταριων στην πολωνια αλλα εχει δρομο ακομα. δεν εχουν ουτε την τεχνογνωσια ουτε την τεχνολογια, μονο η BMW προηγειται λιγο με το i3. τα υβριδικα BMW, Mercedes, Volvo ειναι απλα για φορολογικα τρυκ και μαρκετινγκ, η αποδοση/αυτονοια τους ειναι γελοια σε πραγματικες συνθηκες. Η fiat φαινεται σε πολυ δυσκολη θεση εκτος κι αν τοποθετησει καποιο ετοιμο κιτ αλλης εταιριας.
Η Nissan ειναι ασφαλης με το Leaf (που ομως δεν εχει ψυχομενες μπαταριες - μεγαλο μειον) η Toyota εχει γνωση στα υβριδικα αλλα για λογους κοστους δεν εχει ακομα αμιγως ηλεκτρικο οχημα. Η καταναλωση τους παντως δεν ειναι χαμηλη. Η Subaru κατι θα παρει απο Toyota.
Tesla ειναι ο ηγετης αυτη τη στιγμη και δε φαινεται να τη χτυπα εμπορικα καποιος εκτος απο την porsche (70% των παραγγελιων taycan ειναι απο ιδιοκτητες tesla). στην αμερικη η tesla ειναι ψηλοτερα σε πωλησεις απο θερμικα BMW/mercedes στις premium κατηγοριες. εχει και διαθεση να συνεργαστει με αλλες εταιριες (smart - mercerdes)
Επειδή η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας της Ευρώπης, η τελευταία θα κάνει τα πάντα για να τη διατηρήσει. Πιστεύω ότι στην Ασία θα κατασκευάζεται ο βασικός ηλεκτρολογικός εξοπλισμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως μοτέρ, μπαταρίες, ηλεκτρονικά, ενώ η υπόλοιπη κατασκευή θα εξακολουθεί να γίνεται στην Ευρώπη, εκτός ίσως από τα πολύ μικρά μοντέλα που θα κατασκευάζονται εξολοκλήρου στην Ασία. Στην Ευρώπη βέβαια θα εξακολουθεί να γίνεται η εξέλιξη των συστημάτων (R&D) των ηλεκτρικών και των αυτόνομων αυτοκινήτων, αλλά και η κατασκευή των μεγαλύτερων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που έχουν ακόμα ζωή μερικών δεκαετιών. Και τα ηλεκτρονικά συστήματα για την αυτόνομη οδήγηση θα κατασκευάζονται κυρίως στην Ασία, είτε για θερμικά είτε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (η αυτόνομη οδήγηση δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα).
Η ευρωπη ειναι ουραγος στην ηλεκτροκινηση. Η Κινα βρισκεται πολυ μπροστα στον τομεα. εχει τα εργοστασια μπαταριων, η αγορα του αυτοκινητου της ειναι ακομα σε αναπτυξη οποτε προωθουν την ηλεκτροκινηση. Αγνωστες σε μας μαρκες στην Κινα ηδη πωλουν εκατομμυρια EV οχηματα. Οι γερμανοι θα αγοραζουν τις μπαταριες απ τους κινεζους (VW, Audi) - η Mercedes θα προσπαθησει να φτιαξει εργοστασιο μπαταριων στην πολωνια αλλα εχει δρομο ακομα. δεν εχουν ουτε την τεχνογνωσια ουτε την τεχνολογια, μονο η BMW προηγειται λιγο με το i3. τα υβριδικα BMW, Mercedes, Volvo ειναι απλα για φορολογικα τρυκ και μαρκετινγκ, η αποδοση/αυτονοια τους ειναι γελοια σε πραγματικες συνθηκες. Η fiat φαινεται σε πολυ δυσκολη θεση εκτος κι αν τοποθετησει καποιο ετοιμο κιτ αλλης εταιριας. Η Nissan ειναι ασφαλης με το Leaf (που ομως δεν εχει ψυχομενες μπαταριες - μεγαλο μειον) η Toyota εχει γνωση στα υβριδικα αλλα για λογους κοστους δεν εχει ακομα αμιγως ηλεκτρικο οχημα. Η καταναλωση τους παντως δεν ειναι χαμηλη. Η Subaru κατι θα παρει απο Toyota. Tesla ειναι ο ηγετης αυτη τη στιγμη και δε φαινεται να τη χτυπα εμπορικα καποιος εκτος απο την porsche (70% των παραγγελιων taycan ειναι απο ιδιοκτητες tesla). στην αμερικη η tesla ειναι ψηλοτερα σε πωλησεις απο θερμικα BMW/mercedes στις premium κατηγοριες. εχει και διαθεση να συνεργαστει με αλλες εταιριες (smart - mercerdes)