Ποιο είναι το καλύτερο μικρό;

121.995 Επισκέψεις στο άρθρο

Με αφορμή την σχεδόν ταυτόχρονη άφιξη των νέων Opel Corsa, Peugeot 208 και Renault Clio η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις της ελληνικής αγοράς παίρνει κυριολεκτικά φωτιά. Μαζί με ακόμα 7 δημοφιλή και καταξιωμένα μοντέλα θα ρίξουμε φως στο μυστήριο «Ποιο είναι το καλύτερο μικρό σήμερα;».


Η εμπορική δόξα των μικρών αυτοκινήτων της κατηγορίας B καλά κρατεί. Mπορεί τον τελευταίο καιρό να ασκεί μια σχετική πίεση η κατηγορία των μικρών crossover, αλλά τα κλασσικά μικρά εξακολουθούν να έχουν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς. Τίποτα δεν είναι τυχαίο.

Η χαμηλότερη τιμή αγοράς συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες, αλλά και ο ολοκληρωμένος χαρακτήρας πλέον των μικρών μοντέλων, συνιστούν ένα εξαιρετικό συνδυασμό, ακόμα και για αυτούς που αναζητούν ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο. Ειδικά στα χρόνια της κρίσης, τα σύγχρονα μικρά από δεύτερα αυτοκίνητα σε μία οικογένεια, έγιναν πρώτα προσφέροντας μάλιστα ανέσεις και τεχνολογίες μεγαλύτερων.

Για το 2019 και μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο, η κατηγορία των μικρών είχε μερίδιο 34,00% (46,3% μαζί με τα crossover ξαδερφάκια τους), ήτοι τριπλάσιο σχεδόν από αυτό των μίνι ή των μικρομεσαίων.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και οι κατασκευαστές επενδύουν πολλά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Τον τελευταίο μήνα μπήκαν στην ελληνική αγορά 3 εντελώς νέες προτάσεις, που συνεχίζουν την ένδοξη καριέρα των προκατόχων τους. Έτσι κατά σειρά ήρθε το νέο Renault Clio για να ακολουθήσει το Peugeot 208 και τώρα το ολοκαίνουργιο Opel Corsa, που κακά τα ψέμματα πλέον έχει δεσμούς αίματος με το μικρό της Peugeot.

Είναι εμφανές λοιπόν πως, αυτές οι νέες σημαντικές αφίξεις δημιουργούν νέα δεδομένα και διαταράσσουν τις ισορροπίες στην κατηγορία των μικρών μοντέλων. Το πόσο και σε τι βαθμό θα το δούμε στις σελίδες που ακολουθούν μέσα από τη σύγκριση με 7 ακόμα δημοφιλή και καταξιωμένα μοντέλα. Το σίγουρο είναι πως πλέον η κατηγορία των μικρών δείχνει να έχει φτάσει στο απόγειό της με την πλειονότητα των μοντέλων να υπερκαλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών σε σημαντικούς τομείς, όπως η ασφάλεια και τεχνολογία σε συνδυασμό με σχετικά χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης.

Εμείς λοιπόν συγκεντρώσαμε την κορυφαία 10άδα των μικρών μοντέλων αυτή τη στιγμή και φτιάξαμε το λεγόμενο «φάκελο μικρά», όπου θα διαβάσετε στους σημαντικότερους τομείς τι καταφέρνει κάθε ένα από τα μοντέλα.

Γιατί βενζίνη;
Eπιλέξαμε τις «βασικές» εκδόσεις turbo (και την αντίστοιχης ιπποδύναμης έκδοση του ατμοσφαιρικού Toyota Yaris) απλά γιατί, όπως φαίνεται από τις πωλήσεις και το σχετικό mix, τα βενζινοκίνητα μικρά κερδίζουν ξανά την προτίμηση των καταναλωτών εις βάρος των πετρελαιοκίνητων. 

Θέλετε κάτι σκάνδαλα τύπου «Dieselgate» της VW και το προς το παρόν ομιχλώδες μέλλον του diesel γενικά (ειδικά στα μικρά), θέλετε  το πέρασμα της σχετικής μόδας, θέλετε την εξέλιξη σύγχρονων βενζινοκινητήρων που έχουν το τσαγανό της βενζίνης και καίνε σαν... diesel, η ουσία είναι ότι, τα νούμερα δείχνουν πως το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα, ενδιαφέρεται πλέον για βενζίνη.

Μάλιστα από το 59,6% και το 35,7% σε πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης και diesel επί συνόλου το 2018, το 2019 τα ποσοστά έγειραν ακόμη περισσότερο προς τη βενζίνη 65,4% και 26,5% αντίστοιχα.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center