Κάθε μάρκα έχει την παράδοσή της, όμως ξεχωρίζει πάντοτε ένα μοντέλο, αυτό που την έκανε να ξεχωρίσει, και κάποιες φορές, αυτό που είναι σήμερα. Ποια μοντέλα ήταν αυτά που «έφτιαξαν» κάθε μάρκα;
Οι μάρκες είναι πολλές και τα χρόνια ακόμη περισσότερα. Έτσι ενώ κάποιες μάρκες βγάζουν μάτι τα μοντέλα που άφησαν το σημάδι τους, σε άλλες το πράγμα δεν είναι τόσο προφανές. Είτε γιατί τα μοντέλα ήταν πολλά, είτε γιατί δεν ήταν παρόντα στην Ελλάδα. Έτσι, για παράδειγμα, τόσο στη Alfa Romeo όσο και στη Subaru είναι δύσκολο να πεις ποιό μοντέλο «έφτιαξε» την κάθε μάρκα, από τη μία γιατί είναι πολλά, από την άλλη γιατί δεν τα ξέρεις.
Παρόλα αυτά μπορούμε να ονομάσουμε μερικά. Και φυσικά θα υπάρξουν διαφωνίες. Όπως για παράδειγμα με την VW. Μπορεί το προφανές για πολλούς να είναι ο Σκαραβαίος το αυτοκίνητο που ξεχωρίζει, όμως είναι μάλλον το Golf που έκανε την VW αυτό που είναι σήμερα. Για την BMW η σειρά 2002 ή για τους νεότερους η πρώτη 3άρα διαμόρφωσαν την εικόνα της σπορ μπερλίνας την οποία συνεχίζουν σήμερα οι βαυαροί, και ας υπάρχουν άλλα διαμάντια στην ιστορία τους. Για την Mercedes η Σειρά W123 είναι μάλλον το εμβληματικό μοντέλο, αλλά πιθανότατα πιο καθοριστική ήταν η W126, η πρώτη S-Class όπως την ξέρουμε.
Η Peugeot θα έλεγε κανείς πως με το 205 έδειξε τι θέλει να κάνει, τόσο στο δρόμο όσο και εκτός, ενώ σήμερα το μοντέλο που εκκίνησε τη μεταμόρφωση των Γάλλων είναι το 3008. Από την άλλη, η Citroen αν και έχει πλούσιο παρελθόν, η GS είναι το μοντέλο που αντανακλά την διαφορετικότητα, και προσιτή τεχνολογία στην οποία επιμένει και σήμερα η μάρκα.
Για τη Fiat φυσικά το πρώτο 500 είναι αυτό που κρατάει τη μάρκα σήμερα, ενώ τελικά για την Alfa Romeo πιθανώς να πρέπει να μείνουμε στην 75, για να βρούμε την αντανάκλαση του σήμερα. Στην ίδια λογική, η Toyota μπορεί να «φτιάχτηκε» με την κορυφαία Corolla, αλλά τα τελευταία χρόνια ξεχωρίζει μέσα από το πρώτο Rav4 και τα υβριδικά της μοντέλα, ενώ η Honda ίσως μέσα από το πρώτο Insight, παρά την χαμηλή εμπορικότητα του μοντέλου στην Ελλάδα, ενώ μοντέλα όπως τα Civic και HR-V, ανέβασαν εμπορικά τη φίρμα.
Για τη Nissan το ορόσημο του σήμερα είναι το Qashqai, το πιο πρόσφατο μοντέλο από όσα αναφέρθηκαν νωρίτερα, όμως αυτό έδωσε την στροφή στη μάρκα και την έκανε αυτό που είναι σήμερα, χωρίς να ξεχνάμε άλλα μοντέλα-σταθμούς όπως το Sunny.
Για την Audi αδιαμφισβήτητα ήταν το Quattro, το μοντέλο που την έβαλε στο χάρτη της αυτοκίνησης, ενώ για την Volvo, αποκλείοντας πολλά άλλα μοντέλα, είναι το XC90 που την έκανε αυτό που είναι σήμερα.
Εσείς τι λέτε; Συμφωνείτε με αυτή την καταγραφή; Και ποιά μοντέλα θεωρείτε αυτά που στιγμάτισαν κάθε μάρκα; Και για τις μάρκες που δεν αναφέρονται; Ποιά νομίζετε πως είναι τα εμβληματικά τους μοντέλα; Τι λέτε;
....Υπαρχουν αυτοκινητα που εχουν αφησει το στιγμα τους στις εταιρειες, και μπορει οχι μονο ενα. Για την VW σιιγουρα ο σκαραβαιος παλαιοτερα και το Golf πιο μετα, για την Citroen ο βατραχος και το Ντεσεβω, για την Lancia η Delta της πρωτης γενιας αλλα και η Fulvia της δεκαετιας του '60, για την Peugeot πιστευω το 504. Για την Alfa, σιγουρα το Alfa Sud, αλλα και παλαιοτερα αυτα που της ειχαν δωσει τον χαρακτηρα της ηταν η Spyder του '60 και βεβαια η GTV αλλα και η Junior του '70. Για την BMW σιγουρα η 2002 η οποια την καθιερωσε ως μαρκα κυρους. Οταν αναφερεις την λεξη Τoyota το μυαλο σου παει κατευθειαν στην Corolla, ενω για την Honda στο Civic kai για την Subarou στο Imbreza. Την Opel νομιζω την καθιερωσε το Καντετ. Η Porche σιγουρα χαρακτηριζεται απο την 911, και για πολλους η μονη αυθεντικη Porche. Για την Mercedes, πιστευω η σειρα 190-200 απο τα τελη της δεκαετιας του '50 ως και την δεκαετια του '60, η οποια την καθιερωσε ως κορυφαια μαρκα.
Πολλά από αυτά τα μοντέλα δεν τα γνωρίζουν οι σημερινοί 30αρηδες / 25ρηδες ανά τον κόσμο. Και δε χρειάζεται να τα γνωρίζουν εδώ που τα λέμε. Μη σκεφτόμαστε μόνο την Ελλάδα των 10εκ. κατοίκων. Για να δούμε τα πράγματα σαν Ευρωπαϊκη Ένωση = +500εκ., ή σαν Ευρώπη των +750εκ. Αν βαλουμε κ Ασία των +4,5δις.!! τότε χάνουμε κ τα αυγά κ τα μοντέλα. Άλλες αγορές, τεράστιες.
Γνωρίζουν ανα τον κόσμο οι νέοι τα Tesla, αλλά δε γνωρίζουν κανένα Opel όσο ένδοξο ή μη και αν ήταν. Ένδοξη πριν 50 χρόνια η Alfa Romeo αλλά την γνωρίζουν ελάχιστοι πια, μόνο εντός (νότιας) Ευρώπης, δηλαδή απευθύνεται στο περίπου 10% του πληθυσμού. Την εξαφανισμένη «αδερφή» της, Lancia, δε τη ξέρει κανένας άλλος, παρά μόνο ρομαντικοί λάτρεις, δηλαδή το 0,1% .
Αυτοκινητάρες τα 9-3 & 9-5 της Saab, αλλά σύντομα κ εμείς θα τα ξεχάσουμε κ μόνο οι ελάχιστοι κάτοχοι θα τα θυμούνται.
Υπέροχη η πισωκούνα τουρμπισμενη (λίγοι το γνωρίζουν) 2002 του 1974, αλλά πλέον οι πελατες ανα τον κόσμο θα επιλέξουμε 3κύλινδρη & προσθιοκινητη! (πράγμα καθόλου κακό).
Όλα άλλαξαν πια, και η ταχύτητα των εξελίξεων ξεπερνά κατά πολύ αυτή των ηλεκτροκίνητων (σχεδόν αμιγώς) Ferrari....
Η Renault με το 5 και κυριως με το clio και λιγο μετα με το megane... Η skoda με το Octavia.. Η audi με το α3 και α4 και λιγο πριν με το 80...η fiat επισης περα απο το 500 εχει σημειο αναφορας το punto.
....Υπαρχουν αυτοκινητα που εχουν αφησει το στιγμα τους στις εταιρειες, και μπορει οχι μονο ενα. Για την VW σιιγουρα ο σκαραβαιος παλαιοτερα και το Golf πιο μετα, για την Citroen ο βατραχος και το Ντεσεβω, για την Lancia η Delta της πρωτης γενιας αλλα και η Fulvia της δεκαετιας του '60, για την Peugeot πιστευω το 504. Για την Alfa, σιγουρα το Alfa Sud, αλλα και παλαιοτερα αυτα που της ειχαν δωσει τον χαρακτηρα της ηταν η Spyder του '60 και βεβαια η GTV αλλα και η Junior του '70. Για την BMW σιγουρα η 2002 η οποια την καθιερωσε ως μαρκα κυρους. Οταν αναφερεις την λεξη Τoyota το μυαλο σου παει κατευθειαν στην Corolla, ενω για την Honda στο Civic kai για την Subarou στο Imbreza. Την Opel νομιζω την καθιερωσε το Καντετ. Η Porche σιγουρα χαρακτηριζεται απο την 911, και για πολλους η μονη αυθεντικη Porche. Για την Mercedes, πιστευω η σειρα 190-200 απο τα τελη της δεκαετιας του '50 ως και την δεκαετια του '60, η οποια την καθιερωσε ως κορυφαια μαρκα.
Πολλά από αυτά τα μοντέλα δεν τα γνωρίζουν οι σημερινοί 30αρηδες / 25ρηδες ανά τον κόσμο. Και δε χρειάζεται να τα γνωρίζουν εδώ που τα λέμε. Μη σκεφτόμαστε μόνο την Ελλάδα των 10εκ. κατοίκων. Για να δούμε τα πράγματα σαν Ευρωπαϊκη Ένωση = +500εκ., ή σαν Ευρώπη των +750εκ. Αν βαλουμε κ Ασία των +4,5δις.!! τότε χάνουμε κ τα αυγά κ τα μοντέλα. Άλλες αγορές, τεράστιες. Γνωρίζουν ανα τον κόσμο οι νέοι τα Tesla, αλλά δε γνωρίζουν κανένα Opel όσο ένδοξο ή μη και αν ήταν. Ένδοξη πριν 50 χρόνια η Alfa Romeo αλλά την γνωρίζουν ελάχιστοι πια, μόνο εντός (νότιας) Ευρώπης, δηλαδή απευθύνεται στο περίπου 10% του πληθυσμού. Την εξαφανισμένη «αδερφή» της, Lancia, δε τη ξέρει κανένας άλλος, παρά μόνο ρομαντικοί λάτρεις, δηλαδή το 0,1% . Αυτοκινητάρες τα 9-3 & 9-5 της Saab, αλλά σύντομα κ εμείς θα τα ξεχάσουμε κ μόνο οι ελάχιστοι κάτοχοι θα τα θυμούνται. Υπέροχη η πισωκούνα τουρμπισμενη (λίγοι το γνωρίζουν) 2002 του 1974, αλλά πλέον οι πελατες ανα τον κόσμο θα επιλέξουμε 3κύλινδρη & προσθιοκινητη! (πράγμα καθόλου κακό). Όλα άλλαξαν πια, και η ταχύτητα των εξελίξεων ξεπερνά κατά πολύ αυτή των ηλεκτροκίνητων (σχεδόν αμιγώς) Ferrari....
Την Alfa Romeo καθόρισε η Alfasud, το αυτοκίνητο φαινόμενο και την Citroen ο βάτραχος DS, η επιτομή της άνεσης
Η Renault με το 5 και κυριως με το clio και λιγο μετα με το megane... Η skoda με το Octavia.. Η audi με το α3 και α4 και λιγο πριν με το 80...η fiat επισης περα απο το 500 εχει σημειο αναφορας το punto.