Πόσα άλογα πρέπει να έχει ένα μικρό αυτοκίνητο;

16.217 Επισκέψεις στο άρθρο (11/6/2020)

Αν επιλέγετε μικρό με βάση την απόδοσή του πόσα άλογα πρέπει να έχει για να σας ικανοποιεί;


Τα περισσότερα μικρά αυτοκίνητα της αγοράς «έρχονται» συνήθως σε 3 εκδόσεις απόδοσης. Τα «βασικά» που διαθέτουν ατμοσφαιρικούς (βενζίνης) κινητήρες με 75-80 ίππους, τις πιο σβέλτες εκδόσεις με 100-110 ίππους (με turbo μοτέρ βενζίνης), ενώ ορισμένα διαθέτουν και εκδόσεις με 115-125 ίππους, εξαιρώντας βέβαια τις κορυφαίες GTi εκδόσεις που διαθέτουν μερικά με σαφώς πιο επικεντρωμένο σπορ χαρακτήρα. Πόση ιπποδύναμη χρειάζεται σήμερα όμως ένα μικρό για να μπορεί να είναι οικονομικό στη χρήση και να μπορεί να κινηθεί άνετα και σε εκτός πόλης διαδρομές;

Ξεκινώντας από τις βασικές εκδόσεις, με 75 άλογα περίπου κανείς δεν μπορεί να πει σήμερα πως τα επιλέγει για τις επιδόσεις. Ο βασικός λόγος για την επιλογή μιας τέτοιας έκδοσης είναι καθαρά το κόστος αγοράς και μετά της χρήσης, αν και στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα αυτοί οι κινητήρες «καίνε» περίπου όσο και οι πιο ισχυροί υπερτροφοδοτούμενοι. 

 Ας πάρουμε για παράδειγμα τη γκάμα του Volkswagen Polo. Aυτή διαθέτει έκδοση με 80, με 95 και με 115 ίππους. Η πρώτη (ατμοσφαιρική) χρειάζεται 16,0 δλ. για να «πιάσει» τα 100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ χρειάζεται 16,8 δλ. και 24,7 δλ. για να επιταχύνει από τα 60-100 χλμ./ώρα και από τα 80-120 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Το «95άρι» Polo είναι πιο γρήγορο κατά 5,4 δλ. (στο 0-100),  κατά 7,8 δλ. (στο 60-100 χλμ./ώρα) και κατά 10,6 δλ. (στο 80-120 χλμ/ώρα). Θέλετε διαφορά σε κατανάλωση; Το βασικό Polo καίει μόλις 0,3 λτ./100 χλμ. λιγότερο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Το Polo με τους 115 ίππους από την άλλη είναι κατά 0,4 δλ. πιο γρήγορο από το «95άρι» στο 0-100 χλμ./ώρα (5,9 δλ. από το «80άρι») ενώ στις ρεπρίζ είναι κατά 1,5 δλ. και 3,5 δλ. πιο γρήγορο από το «95άρι» αντίστοιχα στις δύο μετρήσεις μας και «καίει» 0,4 λτ./100 χλμ. παραπάνω.

Από άποψη επιδόσεων λοιπόν και κατανάλωσης καθίσταται σαφές πως η «ενδιάμεση» έκδοση του Polo, αυτή με τους 95 ίππους, είναι και η πιο αξιόλογη ανεξάρτητα με την τιμή αγοράς η οποία στην περίπτωσή μας δεν μπορεί να συγκριθεί άμεσα καθώς κάθε έκδοση από τις προαναφερθείσες προσφέρεται σε διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού. Συνήθως η διαφορά από έκδοση σε έκδοση απόδοσης, ωστόσο ανέρχεται στα 1.000 ευρώ περίπου. Σε γενικές γραμμές  λοιπόν, παίρνεις με 14.400 το 80άρι, με 15.350 ευρώ το 95άρι και με 16.700 ευρώ το 115άρι.

Με βάση τα παραπάνω εσείς τι θα επιλέγατε; Αξίζουν τα παραπάνω χρήματα για ένα turbάτο μικρό  για τις καλύτερες επιδόσεις που προσφέρουν και την δυνατότητά τους να καλύψουν πιο εύκολα τις ανάγκες σας σε ένα ταξίδι, ή είστε από αυτούς που όταν μιλάνε για αυτοκίνητο «πόλης», εννοούν την διαδρομή σπίτι-γραφείο-σούπερ μάρκετ;

Toyota
moto