Κάποια αυτοκίνητα είναι πολύ περισσότερα από όσα σε κάνουν να νομίζεις τα νούμερα του κατασκευαστή. Κάποια άλλα πάλι, το αντίθετο.
Γούσταρες να το οδηγείς παρότι... αργό!
Εξήντα άλογα σε μίνι, 80 σε μικρό, 100 σε μικρομεσαίο. Ακούγονται λίγα, είναι λίγα; Και από την άλλη 100 σε μίνι 150 σε μικρόκαι 200 σε μικρομεσαίο. Είναι τα νούμερα αρκετά για να σε κάνουν να γουστάρεις, ή μπορεί και να γουστάρεις όταν τα άλογα είναι λίγα;
Έχουν όλα τα αυτοκίνητα που αξίζει να οδηγήσει κανείς πολλά άλογα; Και αντίστροφα, αξίζουν όλα τα αυτοκίνητα με πολλά άλογα να τα οδηγήσεις; Μην ακους το μάρκετινγκ, αλλά τον «πισινό» σου που κάθεται στο κάθισμα, και το χαμόγελό σου που κοιτάει το δρόμο όταν οδηγείς, είτε τα άλογα είναι πολλά είτε λίγα.
Εντάξει, τα πολλά άλογα σε θαμπώνουν. Πατάς το γκάζι, κολλάς στο κάθισμα. Η επιτάχυνση από μόνη της είναι αρκετή για να σε συγκινήσει, και έτσι κάθε αυτοκίνητο με ένα τούρμπο και ένα 0-100 σε 8δλ. συχνά αρκεί για να πει κανείς ότι ναι, αξίζει. Όμως με την ίδια λογική, ένα αυτοκίνητο με λίγα άλογα, δεν προσφέρει τίποτα στον οδηγό, εκτός από μετακίνηση και οικονομία. Ή όχι;
Βλέπεις η οδήγηση είναι πολλά παραπάνω από το «γκάζι», την επιτάχυνση, ή την υψηλή ταχύτητα. Είναι πολλά παραπάνω από το μεγάλο μοτέρ, τα πολλά άλογα και το «καμμένο» λάστιχο στην εκκίνηση. Και έτσι η απόλαυση έρχεται και με άλλους τρόπους.
Αυτούς τους τρόπους αναζήτησε και η Caterham, η γνωστή βρετανική εταιρεία που εξακολουθεί να παράγει το Lotus 7, πρώτης κατασκευής το 1957, και αυτή τη φορά το λανσάρισε όχι με κάποιο μοτέρ-πύραυλο, μπλοκέ διαφορικά, και επιδόσεις που σκοτώνουν. Το λανσάρισε με ένα τρικύλινδρο 660 κυβικών, 85 άλογα, 155άρια λάστιχα, άκαμπτο με ανοιχτό μπλοκέ πίσω, και τις πιο ψόφιες επιδόσεις που έχει δει το μοντέλο από την μέρα που σταμάτησε να λέγεται Lotus.
Γιατί με τα λίγα άλογα, με τα στενά λάστιχα, και τις χαμηλές ταχύτητες, μπορείς να οδηγήσεις, να παίξεις, να εμπλακείς. Να καταλάβεις τι συμβαίνει, να αντιδράσεις γρήγορα, να γίνεις μέρος του δρόμου, του αυτοκινήτου, της ασφάλτου και της επαφής των ελαστικών με αυτήν.
Πράγματα που όταν απλά «σανιδώνεις» και πας «τάπα» με ένα γρήγορο τούρμπο και δεν έχεις ώρα να καταλάβεις, αλλά και χάνεις πίσω από το «θάμπωμα» της ισχύος και της επιτάχυνσης.
Ποιό αυτοκίνητο με λίγα άλογα σου έβαλε ένα χαμόγελο στο πρόσωπο, και ας πήγαινε αργά, ακόμη και όταν ήταν «σανίδα»; Και ποιό μοντέλο με πολλά άλογα, μόλις ξεπέρασες το «θάμπωμα» της ισχύος, σου φάνηκε απλά απρόσωπο, άχρωμο, και απλά γρήγορο;