ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο «μαγκιά» είναι η τετρακίνηση, αν είναι απαραίτητη;

3.773 Επισκέψεις στο άρθρο (3/2/2021)

Μήπως εκτός από «μαγκιά» η τετρακίνηση είναι και αναγκαία, ειδικά αν μιλάμε για γρήγορες κατασκευές που αρχικά σχεδιάστηκαν για πολύ λιγότερα άλογα; Τι λέτε;

autotriti team

Πόσα μικρομεσαία χάτσμπακ διαφημίζουν, μεταξύ άλλων, και το ότι διαθέτουν τετρακίνηση; Και τι σας λέει αυτό το σηματάκι στο πίσω μέρος; Ότι είναι καλύτερα από τις απλές εκδόσεις, επειδή είναι τετρακίνητα; Ή ότι αν δεν ήταν τετρακίνητα, θα «έχαναν» σε οδική συμπεριφορά;

Φυσικά στη γλώσσα του μάρκετινγκ, όπου το περισσότερο σημαίνει καλύτερο, όταν ένα μοντέλο έχει τετρακίνηση, είναι λογικό να το διατυμπανίζει με όσα σηματάκια μπορεί στους γύρω του. Όμως το πράγμα θα έπρεπε να είναι λίγο πιο σεμνό, όταν η τετρακίνηση είναι ανάγκη.

Και οι τέσσερις ρόδες είναι καλύτερες από τις δύο, δεν βλέπουμε όμως κανένα ποδήλατο με βοηθητικές να κάνει φιγούρα που τις έχει. Γιατί όσο είναι βοηθητικές οι ρόδες για να μην πέσει και τσακιστεί ο (άπειρος) αναβάτης σε ένα ποδήλατο, άλλο τόσο είναι βοηθητική και η τετρακίνηση για να μην «ψαρεύει» σε κάθε πάτημα του γκαζιού τρομάζοντας και συχνά μπερδεύοντας τον οδηγό ενός γρήγορου χάτσμπακ.

Τα αυτοκίνητα αυτά, βασισμένα σε μικρομεσαία οικογενειακά, με κίνηση εμπρός και (κυρίως) με τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια, είναι αδύνατο να έχουν ίδιου μήκους ημιαξόνια προς κάθε (εμπρός) κινητήριο τροχό, εκτός και αν γίνει προσεγμένος και ειδικός σχεδιασμός για αυτές τις εκδόσεις από την αρχή (που περιλαμβάνει και τον κινητήρα και το κιβώτιο και το διαφορικό, όλα). Έτσι, ο τροχός με το κοντύτερο ημιαξόνιο, σε κάθε ξέσπασμα του μοτέρ στο πολύ γκάζι, τραβάει ολόκληρο το αυτοκίνητο προς το μέρος του. Torque steer είναι ο βρετανικός όρος, εμείς το λέμε «ψάρεμα».

Όταν λοιπον θέλουν σε τέτοια αυτοκίνητα που σχεδιάστηκαν για 100 και 200 άλογα, να βάλουν 300+ άλογα, η τετρακίνηση, με όλα τα έξυπνα συστήματα που μειώνει τη ροπή σε κάθε τροχό μοιράζοντάς την στους υπόλοιπους, είναι απολύτως απαραίτητη. Δεν είναι τόσο έξτρα, όσο ανάγκη. Μια λύση σε αυτό το πρόβλημα των προηγούμενων ετών δίνουν πλέον τα ηλεκτρονικά μπλοκέ διαφορικά, βελτιώνοντας σε μεγάλο βαθμό την μεταφορά της ισχύος στον δρόμο.

Τι λέτε; Μήπως δεν θα έπρεπε να την διαφημίζουν ως «επιπλέον»; Ώς «έξτρα»; Μήπως θα έπρεπε αυτές οι εκδόσεις να έχουν την τετρακίνηση που χρειάζονται, χωρίς να την προβάλλουν ως «υπεροχή» έναντι των απλών εκδόσεων;

4green
KGM