• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο αλήθεια μας προστατεύουν, τελικά, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης;

Πόσο μας προστατεύουν τα ηλεκτρονικά;

Διαβάστηκε από 8452 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/3/2019
 

Θυμάστε το ABS; Όχι, γιατί πλέον υπάρχει παντού. Το ESP, το σύστημα ευστάθειας; Πιο πρόσφατο, αλλά πλέον υποχρεωτικό και αυτό. Ποια νέα συστήματα θα γίνουν υποχρεωτικά; Τι λέτε, θα έχουν αποτέλεσμα;

Η Ευρωπαική Επιτροπή μελετά έναν αριθμό τεχνολογιών για να μειώσει τις συγκρούσεις και τους θανάτους στους δρόμους.  Στόχος της επιτροπής είναι το 2020 οι θάνατοι στους δρόμους της Ευρώπης να περιοριστούν στις 15.000 από 25.000 στα τέλη του 2017.

Δεκαπέντε χιλιάδες θάνατοι ακούγονται και είναι πολλοί, όμως η μείωση είναι σημαντική, αν σκεφτεί κανείς ότι ξεπέρασαν τους 35.000 το 2009, χρονιά ορόσημο για το πρόγραμμά αφού μέσα σε 19 χρόνια, από το 1990 που ξεκίνησε η εφαρμογή τεχνολογιών από την Ε.Ε. είχαν μειωθεί ήδη στο μισό. Το 1990, όσο η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε κρας τεστ, το ΑΒS ήταν εξοπλισμός πολυτελείας και οι αερόσακοι ανύπαρκτοι, στους Ευρωπαϊκούς δρόμους σκοτώθηκαν σχεδόν 77.000 άνθρωποι.

Για τα επόμενα χρόνια η Ε.Ε. μελετά τρεις αιτίες συγκρούσεων, στην προσπάθειά της να βρει την αιτία που η μείωση των θανάτων γίνεται όλο και δυσκολότερη. Από τη μία πολλές συγκρούσεις μπορούν να αποφευχθούν αν οι οδηγοί φρέναραν νωρίτερα. Δεδομένου ότι παρά τις οδηγίες του Κ.Ο.Κ οι οδηγοί επιμένουν να μην τηρούν αποστάσεις, και ότι υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος αντίδρασης που ως εκ τούτου, στις μικρές αποστάσεις μεταξύ των αυτοκινήτων κάνει τη σύγκρουση αναπόφευκτη, η πρώτη τεχνολογία που θα γίνει υποχρεωτική είναι το αυτόματο φρενάρισμα πανικού.

Για αυτό χρειάζονται ραντάρ που μετρούν σχετικές αποστάσεις και ταχύτητες και επεμβαίνουν στα φρένα αν ο ρυθμός προσέγγισης είναι μεγάλος. Ο «μεγάλος αδελφός» ίσως δεν αρέσει σε πολλούς, όμως όπως και με όλα τα άλλα υποχρεωτικά συστήματα, αν προσέχαμε μόνοι μας δεν θα τα χρειαζόμασταν.Το σύστημα υπάρχει ήδη σχεδόν σε όλα τα καινούργια μοντέλα, ως έξτρα, ενώ σε κάποια είναι στον στάνταρ εξοπλισμό.

Το άλλο σύστημα είναι αυτό του ελέγχου αλλαγής λωρίδας. Αν και στην Ελλάδα θα υπάρξουν δυσκολίες, πότε είδατε εσείς να βάφουν λωρίδες σε παλιούς δρόμους, το σύστημα προλαμβάνει αλλαγές χωρίς έλεγχο, σφήνες αλλά και τον ύπνο ή την αφηρημάδα (και τη χρήση κινητού τηλεφώνου) στο τιμόνι. Και αυτό βρίσκεται ως έξτρα σε πολλά νέα μοντέλα.

Τέλος η Ε.Ε. εξετάζει πως να αντιδράσει με νέες νόρμες στην τάση του κόσμου να προτιμά τα βαρύτερα SUV, που λόγω βάρους φρενάρουν πιο αργά, στρίβουν πιο αργά και προκαλούν μεγαλύτερες ζημιές. Σε αυτό το σκέλος αναμένονται εξελίξεις, όχι όμως πριν το 2020.

Τι λέτε; Μπορεί αυτά τα μέτρα να πετύχουν μείωση συγκρούσεων με αντίστοιχη μείωση θανάτων στους δρόμους; Νομίζετε πως στην Ελλάδα αυτά τα συστήματα θα λειτουργήσουν; Και τελικά πόσο περιττές βρίσκετε τέτοιες τεχνολογίες σε μία χώρα που ακόμη αρνείται να φοράει ζώνη ασφαλείας;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια