Πόσο «μπουστάρει» την Suzuki η συνεργασία με την Toyota;

4.297 Επισκέψεις στο άρθρο (8/7/2020)

Γιατί η συνεργασία Toyota με Suzuki είναι win-win και για τις δύο μάρκες; Πως συνδέονται οι δύο εταιρείες και ποιος είναι ο τελικός στόχος;


H Suzuki μόλις παρουσίασε το νέο της υβριδικό SUV, το Across, και για όποιον δεν το κατάλαβε, πρόκειται για το Toyota RAV4 με άλλα σηματάκια. Πως μπορεί το ίδιο αυτοκίνητο από δύο μάρκες να συμφέρει και τις δύο;
 
Από τη μία, αν τα δύο αυτοκίνητα είναι ίδια, τότε θα έλεγε κανείς πως το φθηνότερο θα έκλεβε πωλήσεις από το ακριβότερο, και έτσι οι δύο μάρκες θα έμπαιναν σε μια κούρσα για τη χαμηλότερη τιμή. Και όντως, το Across και το RAV4 διαφέρουν μόνο στη μάσκα και στο τιμόνι στο εσωτερικό, και έτσι αναλόγως τιμής, δεν θα βγει κανείς χαμένος προτιμώντας το φθηνότερο.
 
Όμως όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο αυτό καθεαυτό είναι μόνο ένα μέρος της αγοράς μας. Αγοράζουμε επίσης τη μάρκα, με το lifestyle, την εικόνα της και την εικόνα που προβάλουμε εμείς προς τα έξω. Αγοράζουμε την υποστήριξη, το after sales και την εγγύηση. Αγοράζουμε την εμπιστοσύνη στο δίκτυό, τα συνεργεία, την ευκολία σέρβις και διάθεσης ανταλλακτικών. Αγοράζουμε μια ολόκληρη εμπειρία που έχει μεν στο κέντρο της το αυτοκίνητο, διαφέρει όμως σημαντικά στα υπόλοιπα. Και έτσι η τιμή είναι μόνο ένα μέρος της απόφασης.
 
Με αυτό υπόψη, είναι εμφανές πως για την Toyota, ένας αγοραστής που θα αγοράσει το Across, δεν είναι κάποιος που απλά δεν προτίμησε το RAV4. Είναι ένας φίλος της Suzuki που για τους λόγους που έχει εκείνος, θέλησε το επόμενο αυτοκίνητό του να είναι Suzuki, και όχι κάποια άλλη μάρκα.
 
Η Toyota εξάλλου, έχει την αυτοπεποίθηση ότι δεν μπορεί να χάσει αγοραστές, αφού έχει τη μεγαλύτερη πιστότητα, και επιστροφή στη μάρκα, από κάθε άλλο κατασκευαστή. Για την Toyota οι πωλήσεις του Across, προσθέτουν μονάδες στην γραμμή παραγωγής του RAV4, κάνοντας όλα τα αυτοκίνητα που φεύγουν από το εργοστάσιο με διαφορετικά σήματα εμπρός, ακόμη πιο κερδοφόρα, λόγω της οικονομίας κλίμακας.
 
Για την Suzuki, το να εντάξει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στη γκάμα της, και να προσφέρει μια τέτοια τεχνολογία στους αγοραστές της είναι φυσικά μόνο θετικό, και έτσι το Across αναμένεται να πάει καλά στην Ευρώπη, παρότι στα μάτια πολλών είναι «απλά» ένα Toyota RAV4. Και το Across είναι μόνο το ένα από τα δύο μοντέλα της συνεργασίας αυτής. Αναμένουμε αργότερα και το νέο μικρομεσαίο της Suzuki, που θα βασίζεται στην Corolla.
 
Τι λέτε λοιπόν; Αν κερδίζει η Toyota, κερδίζει η Suzuki και κερδίζει η αγορά τη δυνατότητα να αγοράζει ένα τέτοιο αυτοκίνητο από δύο δίκτυα, και δύο μάρκες, υπάρχει λόγος να μην γίνεται μια τέτοια συνεργασία; Τι λέτε;

LEASING APRILIOS
skoda