Πως τα SUV φέρνουν πιο γρήγορα την ηλεκτροκίνηση;

2.686 Επισκέψεις στο άρθρο (11/12/2019)

Είναι SUV η πρώτη σου επιλογή; Έχουμε φτάσει στο σημείο όπου οτιδήποτε άλλο είναι απλά συμβιβασμός; Μήπως αυτή η αυξανόμενη ζήτηση για SUV δημιουργεί πρόβλημα, τόσο μεγάλο που κάνει την ηλεκτροκίνηση όχι απλά μόδα, αλλά ανάγκη;


Από τα 40 τελευταία μοντέλα που λανσαρίστηκαν τα τελευταία τρία χρόνια, τα 29 είναι SUV. Το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά είναι νέα μοντέλα. Δηλαδή μοντέλα που δεν υπήρχαν πριν. Αντίθετα, τα υπόλοιπα έντεκα αντικαθιστούν κάποιο παλιότερο στη γκάμα των κατασκευαστών. Πράγμα που σημαίνει ότι μέσα στα τελευταία χρόνια τα SUV δεν έχουν απλώς συμπληρώσει τις γκάμες, αλλά τις έχουν «καπελώσει».
 
Δεν υπάρχει μάρκα σήμερα που να μην έχει τουλάχιστον τρία SUV. Την ίδια στιγμή άλλα μοντέλα κόβονται από τη γραμμή παραγωγής. Έτσι τα μικρά και μικρομεσαία στέισον, είναι πλέον ελάχιστα, τα MPV εξαφανίστηκαν και οι τρίθυρες εκδόσεις και οι πιο ειδικές σπορ σειρές βασισμένες σε μικρά και μικρομεσαία είναι πλέον παρελθόν.
 
Όλα αυτά τα αυτοκίνητα, παρά τις διαφορές και ιδιαιτερότητές τους, παρέμεναν να είναι ουσιαστικά μικρά ή μικρομεσαία. Τα SUV που πήραν τη θέση τους, παρότι έχουν το μήκος, είναι τελείως άλλη περίπτωση.
 
Είναι πιο ογκώδη, μεγαλύτερα και βαρύτερα. Έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις σε ενέργεια για να κινηθούν, που σημαίνει πως ακόμη και με τα ίδια μοτέρ με αυτά ενός μικρομεσαίου ή μικρού, τα SUV καίνε και ρυπαίνουν περισσότερο. Και μπορεί οι αγοραστές του να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το κόστος σε καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να τα αποκτήσουν, όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό.
 
Βλέπεις όταν ο στόλος των πωλήσεων μιας μάρκας αλλάζει προς τα SUV, αυτό σημαίνει πως ο μέσος όρος κατανάλωσης και κυρίως ρύπων, μετατοπίζεται προς υψηλότερες τιμές. Και αυτό είναι πρόβλημα. Από του χρόνου οι κατασκευαστές στην Ευρώπη βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα αν δεν πιάσουν τους νέους, κατά 30% χαμηλότερους στόχους στο μέσο όρο ρύπων.

Την ίδια στιγμή οι πωλήσεις τους κυριαρχούνται από SUV. Που σημαίνει πως κάπως πρέπει να αντισταθμιστούν οι υψηλές καταναλώσεις. Και ο καλύτερος τρόπος είναι στο άλλο άκρο, οι καταναλώσεις και οι ρύποι καλό είναι να γίνουν μηδενικοί, φέρνοντας το μέσο όρο στα ίσια του. Και μηδενικοί ρύποι σημαίνουν ηλεκτρικά.
 
Τι κάνουμε λοιπόν; Αγοράζουμε SUV αδιαφορώντας για το πόσο γρήγορα θα μας σπρώξουν στην (ακριβή) ηλεκτροκίνηση; Ή μήπως αλλάζουμε προτίμηση και προτιμούμε συμβατικά; Είστε έτοιμοι να κάνετε μια τέτοια θυσία; Ή μήπως όχι;

Hyundai
vw