ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Hλεκτρικά σε Test αποφυγής κινδύνου! Όχι δε «στρίβουν» όλα καλά

1.252 Επισκέψεις στο άρθρο (13/5/2025)
Αποφυγή κινδύνου | Elk Test- Moose Test | Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα
2 Φωτογραφίες »

Αποφυγή κινδύνου | Elk Test- Moose Test | Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα

Αφού είναι πιο βαριά πως αντιδρούν σε ξαφνικό κίνδυνο στον δρόμο;
Υποβάλαμε σε Test (Elk το λέμε) 10 από αυτά με ρεαλιστικές ταχύτητες.
Κάποια ηλεκτρικά στρίβουν σαν GTI, άλλα... χάνουν τη γραμμή (και τους κώνους).
Μόνο 2 media στην Ευρώπη τολμούν να κάνουν αυτά τα Test. To Αutotriti είναι το ένα!

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Τα ηλεκτρικά είναι πιο βαριά από τα συμβατικά και πολλοί λένε ότι δε στρίβουν

Το AutoΤρίτη Test Center, είναι το μοναδικό μέσο στην Ελλάδα και ένα από τα ελάχιστα στην Ευρώπη που δοκιμάζει τα νέα μοντέλα στην Αποφυγή Κινδύνου, ίσως το σημαντικότερο τεστ ενεργητικής ασφάλειας.Πρόκειται για μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδικασία, η οποία έχει ως βασικό σκοπό του να αναδείξει τη συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου στην περίπτωση που επιχειρήσει απότομο ελιγμό αποφυγής εμποδίου, με ταχύτητα αρκετών χιλιομέτρων.Αυτός ο τύπος δοκιμών ξεκίνησε από την βόρεια Ευρώπη ως Elk Test (ή Moose Test), δηλαδή ως test αποφυγής Ταράνδου. Στη χώρα μας μπορεί να μην έχουμε τάρανδους, έχουμε όμως διάφορα άγρια ή μη ζώα, όπως αγριογούρουνα, αγελάδες, πρόβατα ή ακόμα και αδέσπωτα σκυλιά, τα οποία μπορεί να συναντήσουμε σε μια ορεινή διαδρομή και να πρέπει να αποφύγουμε. Άρα καταλαβαίνει κανείς πόσο σημαντικός είναι αυτός ο τύπος δοκιμής.


 

Στις δοκιμές μας όμως βλέπουμε ότι όσο περνούν τα χρόνια βελτιώνονται πολύ

Τα τελευταία σχεδόν 10 χρόνια που πραγματοποιούμε τη δοκιμή αποφυγής κινδύνου, έχουμε την εμπειρία να πούμε πως πρωταγωνιστικό ρόλο παίζουν το πλαίσιο, το μεταξόνιο και τα μετατρόχια, η αρχιτεκτονική και η ρύθμιση της ανάρτησης, το βάρος και η κατανομή του, το κέντρο βάρους και τα ελαστικά (διάσταση, κατάσταση και χαρακτηριστικά) του κάθε αυτοκινήτου. Όπως αντιλαμβάνεστε λοιπόν, το αυξημένο βάρος των ηλεκτρικών (λόγω της μεγάλης μπαταρίας) επηρεάζει αρνητικά την επίδοση των μοντέλων. Ειδικότερα στα πρώτα ηλεκτρικά που δοκιμάσαμε, είδαμε πως παρά το χαμηλό κέντρο βάρους των ηλεκτρικών, οι επιδόσεις τους ήταν αρκετά χαμηλές. Την τελευταία 4ετία όμως βλέπουμε πως αυτό αλλάζει σημαντικά, προς όφελος της ασφάλειας των επιβατών.

Τα 10 ηλεκτρικά που έχουμε δοκιμάσει στην αποφυγή κινδύνου / elk test

Πώς κάνουμε όμως τη συγκεκριμένη δοκιμή; Φορτώνουμε το αυτοκίνητο με 4 επιβάτες και συγκεκριμένο βάρος αποσκευών και περνάμε μια τυποποιημένη διαδρομή που προσομοιώνει την αλλαγή λωρίδας (για την αποφυγή του εμποδίου) και την άμεση επιστροφή στην λωρίδα κατεύθυνσης (ώστε να μην κινδυνεύσουμε στο αντίθετο ρεύμα). Στα περισσότερα από 110 μοντέλα που έχουμε μετρήσει στην αποφυγή κινδύνου, 11 από αυτά είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Ορισμένα μοντέλα της λίστας δεν είναι πλέον διαθέσιμα προς αγορά, είτε λόγω διακοπής της παραγωγής τους (Honda e) είτε λόγω αλλαγής του κινητήρα και της μπαταρίας (Opel Mokka e, Skoda Enyaq iV). Σε κάθε περίπτωση, εμείς παραθέτουμε τα αποτελέσματα του test και τις εμπειρίες μας, προς ενημέρωση και όφελος των αναγνωστών μας.

Σελίδα 2Audi Q4 45 e-tron: Το πρώτο ηλεκτρικό που «έστριψε» σαν συμβατικό
Σελίδα 3Ηλεκτρικό Jeep Avenger: Tα πήγε καλύτερα και από συμβατικό
Σελίδα 4MG4: Το συγκρατημένο βάρος & τα ηλεκτρονικά βοηθούν τον οδηγό
Σελίδα 5Skoda Enyaq: «Έστριψε» καλύτερα από το VW «αδερφάκι» του
Σελίδα 6CUPRA Born: Πέτυχε καλύτερη επίδοση από το «αδερφάκι» του ID.3
Σελίδα 7Ford Mustang Mach-E: Το «θηρίο» SUV που «στρίβει» σαν μικρό ηλεκτρικό
Σελίδα 8Honda e: Το «καρτίστικο» μικρό Honda
Σελίδα 9Mercedes EQA: Ηλεκτρικό & premium... όπως πρέπει να είναι
Σελίδα 10Opel Mokka-e: Δυναμικό και ασφαλές πριν την super ανανέωση
Σελίδα 11VW ID.3: Χαμηλή επίδοση, υψηλό... στάτους
Mercedes
Omoda