Σε νοιάζει τα ηλεκτρικά να «φουλάρουν» όσο γρήγορα τα βενζίνης-diesel;

Σε νοιάζει τα ηλεκτρικά να «φουλάρουν» όσο γρήγορα τα βενζίνης-diesel;

7.131 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2022)

Το μέσο αυτοκίνητο κάθεται το 90% της ζωής του παρκαρισμένο, και εμείς τσακωνόμαστε αν πρέπει να φορτίζει σε μία ή μισή ώρα; Μήπως δεν έχει καμία σημασία τελικά;

 

Ακόμα μιλάς για χρόνο φόρτισης;

Η ηλεκτροκίνηση έφερε μαζί της και δύο νέους όρους. Τουλάχιστον στα αγγλικά, και σε ελεύθερη μετάφραση στα ελληνικά, το άγχος της αυτονομίας, και το άγχος της φόρτισης. Κάτι που με τα συμβατικά δεν είχαμε νιώσει ποτέ, αφού σε δύο λεπτά φουλάρεις, και πάς όσο θες μέχρι να ξαναφουλάρεις σε δύο λεπτά.

Ναι, τα ηλεκτρικά θέλουν μέχρι και 8 ώρες να φορτίσουν από το μηδέν. Κάποια μοντέλα, τουλάχιστον, αν και η γενιά που σήμερα λανσάρεται το έχει κόψει στο μισό, ή και στο μισό του μισού, και η μάχη για την πιο γρήγορη φόρτιση, καλά κρατεί. Ποιός νοιάζεται;

Εντάξει, 8 ώρες είναι πολλές, αλλά ακόμη και έτσι, από το βράδυ στο πρωί έχει γεμίσει. Και στο κάτω κάτω, με αυτονομία 400+ χιλιόμετρα, πόσο συχνά θα φτάνεις στο μηδέν τη μπαταρία ώστε να χρειαστείς να τη φορτίσεις οκτώ ώρες;

Τα νούμερα τα βλέπουμε έξω από την πραγματικότητα και η κριτική είναι τελείως άκυρη. Σπίτι-δουλειά-σπίτι-σούπερμάρκετ-παιδιά και λοιπά μέσα στην πόλη, τι θα κάνεις; 100; 150 χιλιόμετρα τη μέρα. Κάπου θα σταθείς, κάπου θα βρεθείς θα φορτίσεις μέσα στη μέρα. Αν όχι οκτώ ώρες, δύο. Μία. Κάτι να πάρεις πίσω τα 150 αυτά χιλιόμετρα και ξανά από την αρχή.

Αλήθεια είναι πως λίγο οι κακές συνήθειες και λίγο (ή πολύ) η κρίση, το λαμπάκι της βενζίνης έγινε διακοσμητικό μονίμως αναμένο. Και φυσικά όταν έχεις μάθει να κυκλοφορείς με ελάχιστη βενζίνη, ακόμη και στην αφραγκία, ξέρεις πως με ένα δεκάρικο, σε δύο λεπτά έχεις 100 χιλιόμετρα να πας. Ενώ στο ηλεκτρικό μπορεί να θες και μισή ώρα.

Αυτό είναι που θα αλλάξει. Στα ηλεκτρικά θα πρέπει να μάθεις να κινείσαι με μπαταρία στο 80-50. Και να φορτίζεις λίγο αλλά συχνά. Έτσι το πρόβλημα του «δεν έχω βενζίνη» που λύνεται σε 2 λεπτά στο πρατήριο, δεν θα το έχεις, και δεν θα έχεις ποτέ και το άχγος της φόρτισης ή της αυτονομίας. Δεν θα έχεις επίσης και τις 8 ώρες στο μυαλό σου, αφού ποτέ δεν θα χρειαστεί να το φορτίσεις τόση ώρα για να πας κάπου. Όπως με το δεκάρικο πας 100 χιλιόμετρα και ξαναβάζεις, το ίδιο ισχύει και εκεί. Απλά με το ηλεκτρικό καλό είναι να μη «μείνεις», κυρίως γιατί φθείρεις τη μπαταρία, και γιατί το πρόβλημά σου δεν λύνεται σε δύο λεπτά αλλά σε τριάντα.

Οπότε τι με νοιάζει αν θέλει 8 ώρες να φορτίσει; Είναι τόσο το πρόβλημα; Ή μήπως το βλέπουμε έξω από την καθημερινότητα της χρήσης και τα νούμερα μαζεύονται και δε λένε την αλήθεια; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

NEO TRAFIC
moto