• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πέραν της τιμής, κερδίζει πουθενά πια το χειροκίνητο σε σχέση με το αυτόματο κιβώτιο;

Σε ποιόν θα λείψει τελικά το χειροκίνητο;

Διαβάστηκε από 4076 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2019
 

Το χειροκίνητο κιβώτιο πεθαίνει: Θα λείψει σε κανέναν; Μήπως δεν κερδίζει πουθενά πια σε σχέση με το αυτόματο;

Αν τα αυτόματα κιβώτια σήμερα δεν είναι αρκετός λόγος να ξεχάσεις μια για πάντα το χειροκίνητο τότε η επερχόμενη ηλεκτροκίνηση θα είναι σίγουρα το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων. Θα λείψει σε κανέναν;

Μπορεί πολλοί να κοροϊδεύουν όσους προτιμούν αυτόματα κιβώτια και να τους λένε «κουλούς» ή άλλες απαξιωτικές «ομορφιές», όμως η ουσία είναι πως τα χειροκίνητα κιβώτια οδεύουν προς την εξαφάνιση με απόλυτη σιγουριά.

Ο λόγος είναι απλός: ακόμη κι αν τα ηλεκτροκίνητα δεν έρχονταν καλπάζοντας να τελειώσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2032, οι περιορισμοί στους ρύπους και το όλο και μειούμενο φάσμα λειτουργίας των βενζινοκινητήρων απαιτεί κιβώτια με πολλές και πυκνές σχέσεις: αυτόματα.

Το αυτόματο κιβώτιο παραμένει ακόμη «τσιμπημένο» στον κατάλογο με τα εξτρά σε αρκετά μοντέλα, ενώ πολλοί εισαγωγείς το χρεώνουν ακριβότερα ανάλογα με την έκδοση, δηλαδή στα 1000 κυβικά η διαφορά είναι 1.500 ευρώ και στα 1.500 η διαφορά 2.100. Ενώ μιλάμε για το ίδιο κιβώτιο.

Από την άλλη πολλά μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ήδη καίνε λιγότερο από τα χειροκίνητα αδελφάκια τους, ειδικά τώρα που οι μετρήσεις γίνονται στον δρόμο, σε πραγματικές συνθήκες. Και αν λάβει κανείς υπόψη του και τους μειωμένους ρύπους, είναι αρκετά τα μοντέλα που μπορεί να κάνουν απόσβεση, σε καύσιμο και τέλη, το κόστος του αυτόματου.

Και η καζούρα; Αλήθεια τώρα το παίρνει κανείς στα σοβαρά; Ειδικά για τους οδηγούς που περνούν τόσες ώρες κολλημένοι στο μποτιλιάρισμα, πάτα-άσε συμπλέκτη και πρώτη-νεκρά, το χειροκίνητο είναι αστεία κατάσταση. Ειδικά αν δεις την κατανάλωση και πως εκτοξεύεται.

Σε ποιόν θα λείψει το χειροκίνητο; Στον «γρήγορο» που θεωρεί ότι του δίνει έλεγχο που κατά τα άλλα του στερεί το αυτόματο, λες και δεν μπορεί να κατεβάσει όποτε θέλει με το αυτόματο, ή λες και σε κάθε βουνό η οδήγηση είναι λες και κάνει ανάβαση ράλι.

Τα αυτόματα ήδη προσφέρουν σπορ λειτουργία, χειριστήρια στο τιμόνι ή στο λεβιέ, ενώ ακόμη και στα ηλεκτρικά, θα υπάρχουν προεπιλεγμένες «σχέσεις» ώστε να δίνουν αυτή την αίσθηση του ελέγχου. Φυσικά όχι συμπλέκτης.

Μεταξύ μας δηλαδή, πέρα από τα σπορ μοντέλα, και το πρόβλημα της τιμολόγησης, ποιος δεν θέλει αυτόματο κιβώτιο; Και τελικά σε ποιόν θα λείψει; Μήπως στους ρομαντικούς; Στους πραγματικά «γρήγορους»; Τι λέτε; Εσάς θα σας λείψει; Ή μήπως όχι;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • ΧΡΗΣΤΟΣ Γ.

    Σίγουρα η ευκολία που προσφέρει ένα αυτόματο κιβώτιο, ιδίως στο κέντρο της πόλης είναι τεράστια. Πέραν αυτού όμως η τιμή ενός αυτόματου μοντέλου είναι αρκετά τσιμπημένη σε σχέση με το ίδιο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Και τέλος η αρτιότητα επισκευής, και κυρίως το κόστος επισκευής ενός αυτόματου κιβωτίου είναι αποτελούν δύο πολύ καλούς λόγους προς αποφυγή του. Οπότε: 1. Μέχρι τα μοντέλα αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο να γίνουν τόσο φθηνά όσα τα αντίστοιχα μοντέλα αυτοκινήτων με χειροκίνητο κιβώτιο. 2. Μέχρι τα συνεργεία να μάθουν να επισκευάζουν σωστά τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, και 3. Μέχρι η τιμή επισκευής ενός αυτομάτου κιβωτίου ταχυτήτων πέσει στο επίπεδο τιμής επισκευής ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων… ΝΑΙ στα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.

      43
  • περισσότερα σχόλια