Τι σκεφτόταν ο Suzuki όταν υπέγραφε για το νέο Vitara;
Στο μυαλό του Usamu Suzuki…
8.130 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2015)
Τι είχε στο μυαλό του ο Mr Suzuki όταν έφτιαχνε το νέο Vitara;
Αλλά τι είχε στο μυαλό του ο Mr Suzuki όταν έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή του νέου Vitara; Πώς πήρε την απόφαση για το συγκεκριμένο τελικό προϊόν, για το οποίο υπάρχουν πολλά ερωτηματικά;Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή τους.
Το Vitara έχει μακρά ιστορία στα SUV (από το 1988 που παρουσιάστηκε), με σκληροτράχηλα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά. Μεταξύ αυτών η επιλεκτική τετρακίνηση και τα «κοντά». Χαρακτηριστικά που το κατέστησαν ένα θρύλο στα μικρομεσαία SUV.
Στη συνέχεια, το 2006, η Suzuki παρουσίασε το SX-4. Ήταν ένα μικρό crossover, με αυτόματη τετρακίνηση και έμφαση περισσότερο στην ευελιξία, παρά στην καθαρόαιμη εκτός δρόμου κίνηση. Το μοντέλο αυτό κυκλοφόρησε και με τα σήματα της Fiat, ως Sedici. Το μοντέλο είχε τιμή που ξεκινούσε από τα 14.000- 15.000 ευρώ.
Μετά η Suzuki αποφάσισε να «ανεβάσει» κατηγορία το SX-4 και παρουσίασε το SX4 S-Cross, που έγινε μικρομεσαίο, με αυτόματη τετρακίνηση (ό,τι δηλαδή και ο προκάτοχός του) και ανεβασμένη τιμή κοντά στα 19.000 ευρώ.Και μετά έκανε την… έκπληξη. Πήρε το νέο SX4, το κόντυνε κατά 10 εκατοστά, του αφαίρεσε εξοπλισμό από τη βασική του έκδοση, το εφοδίασε με ένα πιο «φτωχό» ποιοτικά εσωτερικό, «έκλεψε» και από τους χώρους του και το ονόμασε Vitara… Λέγοντας, ταυτόχρονα, bye bye στα σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά του (βλ. επιλεκτική τετρακίνηση και κοντές σχέσεις), άρα και στις θρυλικές του, εκτός δρόμου, ικανότητες.
Και εκεί που θα περίμενες ότι νέο μοντέλο θα κόστιζε λογικά κοντά στα 14.000 ευρώ, όσα δηλαδή και το προηγούμενο μικρό μοντέλο της εταιρείας, κοιτάς στον τιμοκατάλογο και βλέπεις ότι κοστίζει πιο ακριβά από το μεγαλύτερο, καινούριο SX4, δηλαδή 20.000 ευρώ!
Το πράγμα είναι τόσο μπερδεμένο που ακόμα και ο επικεφαλής εταιρείας ανταγωνιστικής της Suzuki, νόμιζε ότι το SX4 είναι – ακόμα – το μικρό μοντέλο της εταιρείας και το Vitara το μικρομεσαίο. Δεν μπορούσε να φανταστεί ότι το μικρό είναι ακριβότερο.
Και έτσι είναι κανείς να απορεί. Τι σκεφτόταν ο Suzuki όταν υπέγραφε για το νέο Vitara; Γιατί δεν το άφησε στη θέση του και με υποχρεώνει να δώσω περισσότερα από το SX4, για να αγοράσω ένα μικρότερο αυτοκίνητο με ίδια χαρακτηριστικά, που, μάλιστα, δεν κουβαλάει και τίποτε από το ένδοξο παρελθόν του;
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, αν θέλει να πουλάει το Vitara όσο και το Opel Mokka, δεν αρκούν τα trendy εξωτερικά χρώματα που λανσάρει. Θα χρειαστεί να αλλάξει, επειγόντως, εσωτερικό και να επιστρατεύσει και την Κλώντια Σίφερ (κατά προτίμηση στο λίγο πιο ναζιάρικο, μιας και απευθύνεται σε πιο νεανικό κοινό), όπως έκανε το Mokka, για να μας πείσει ότι αξίζει να πληρώσουμε κάτι παραπάνω για να το αποκτήσουμε.
Εσείς τι λέτε;
Μπράβο σ'αυτόν που'γραψε το παραπάνω άρθρο! ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!!! Το νέο VITARA έπρεπε να κοστίζει 2000-3000 € λιγότερα σε σχέση με το SX4 S-CROSS. Να κι ένας δημοσιογράφος που γράφει το λογικό και δεν "στρογγυλεύει" τα πράγματα για να τα 'χετε καλά με την αντιπροσωπεία της SUZUKI και να παίρνετε καμιά διαφήμιση...
Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει τίποτα με κοντό στα πάνω κάτω 1.6 και ειδικά ντίζελ που να το πάρει κάποιος να πάει κυνήγι αλλα και να βάλει την οικογένεια μέσα για ταξίδι. Οποίος φτιάξει τέτοιο εργαλείο θα πουλήσει σαν ζεστό ψωμάκι. Δεν μπορώ να καταλάβω το τρένο που χάνουν όλοι και ειδικά η Suzuki. Τράβα λίγο το jumni βάλτου και το μηχανάκι και μια οθόνη και πάρε κόσμε
Σιγουρα η συγκεκριμένη στρατηγικη της εταιρείας για το vitara αποδείχθηκε λανθασμενη. Ελπίζω σύντομα να το καταλαβουν και να απσντησουν στην αγορά με ενα νεο μοντέλο Grand vitara ανταξιο της φημης του ονοματος τοσο της εταιρείας οσο και του μοντέλου. Προσωπικα ως ιδιοκτητης grand virara 3d 1, 6 του 2002 στο οποιο περα απο service και ελαστικα δεν εχω αλλαξει τιποτα δηλωνω απογοητευμενος αναφορικά με τις προσδοκιες μου για το νεο vitara
Είδα πρόσφατα σε αντιπροσωπεία το vitara, όμορφο εξωτερικό, τραγικό εσωτερικό, δράμα.. Ποιότητα στο πάτωμα, δεν το περίμενα.. Πολύ καλύτερο το s cross στην έκθεση, αν και στο test drive το κοπάνημα της ανάρτησης και το τρίξιμο του εσωτερικού δεν το έχω συναντήσει ούτε σε αυτοκίνητα 15ετιας.. Κρίμα, το είχα ψηλά στη λίστα μου λόγω καλής φήμης ως προς την αξιοπιστία και καλών τιμών σε σχέση με το εξοπλισμό..
Light όχημα. Kαμία σχέση με το όνομα Vitara που μας πήγαινε και μας πηγαίνει παντού. Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική αυτής της εταιρείας. Γιατί να μην πάρει κάποιος το SX4 στα ίδια λεφτά?
Να'ναι καλά το όνομα Βιτάρα, γιατί στην ουσία αυτό πληρώνεις... Η Suzuki ήταν το τελευταίο οχυρό στο χώρο της τετρακίνησης και θέλησε να το γκρεμίσει φτιάχνοντας ένα τετρακίνητο που δεν ξεχωρίζει σε κάποιον τομέα...εκεί που θα έπρεπε να ξεχωρίζει έπρεπε να ήταν οι εκτός δρόμου δυνατότητες ώστε να ονομάζεται Βιτάρα... Απλά βασίστηκε στο όνομα και μόνο... Μάρκετινγκ είναι αυτό ;)
...κρίμα για τη Suzuki, που συνήθιζε να ξεχωρίζει με πραγματικά εξαιρετικές,ή και μοναδικές κατά καιρούς ιδέες... πχ.παλαιό swift gti twincam, jimny, x90, κλπ... ...κρίμα για τα Vitara και Grand Vitara, που παρότι ως απείρως πιο οικονομικές κατασκευές (λίγα κυβικά/από 1,6), είχαν απομείνει μαζί με τα Jimny (1,3), τα μόνα με τα απαραίτητα τζιποειδή χαρακτηριστικά αξιοπρέπειας, εώς το 2004-2005 (τα Feroza επίσης δεν υπήχραν πια, ενώ και τα Pinin έγιναν με 4κίνηση της πλάκας στην οικονομική τους εκδοχή των 1,8κ.εκ., τα Τerios είχαν έστω και έχουν, μόνο κλείδωμα 4x4 Hi ), σε σχέση με άλλα θηριώδη τετρακίνητα... ...επίσης ως κάτοχος του 1,6 GV του 2002, ΔΕΝ βρίσκω κανένα ενδιαφέρον στα νεότερα μοντέλα τους, ώστε να το αντικαταστήσω... ...κρίμα... διότι αναμένετε να ευνουχήσουν και το Jimnaki προσεχώς... ...ο συνδυασμός αξιοπιστίας και οικονομικών επιλογών με εκτός δρόμου αξιοπρεπείς δυνατότητες που είχαν ως Suzuki, δυστυχώς ήταν χρόνια πλέον μοναδικός και δυστυχώς ρίχνει αυλαία... Αχ, βρε Suzuki... ελπίζω τουλάχιστον οι φήμες για κολλεγιές με τη VW, να μην επιβεβαιωθούν... Αχ, βρε Suzuki... φτιάξε ένα πραγματικό 4χ4 και άσε τα SUVλάκια σε άλλους...
Ακόμα ένα ...εξαιρετικό Ιαπωνικό. Αξίζει τα λεφτά του, γιατι ....δεν θα χαλάει!! Να τρέξουν να το αγοράσουν οι απανταχού "φαν" οχημάτων με ποιότητα υλικών, σχεδιασμού, συναρμογής, και συνολικής ποιότητας, δεκαετίας 80. Έρχονται και άλλα τέτοια διαμάντια....!
Το ίδιο ισχύει και στις υπόλοιπες χώρες που κυκλοφορούν και τα 2 μοντέλα;;;;;; Η μήπως ισχύει μόνο στην ελληνική αγορά;;;; .....λέω εγώ τώρα.... Μήπως η ελληνική αντιπροσωπεία πάει να εκμεταλευθει το όνομα vitara ;
Τα ίδια σχεδόν αποτελέσματα έχουν βγει και στη Αμερική. Δεν είναι τυχαίο! Δεν μιλάμε για ποιότητα κατασκευής,[ πλαστικά,ταπετσαρίες,ηλεκτρονικές ανέσεις κλπ] αλλά για αξιοπιστία. Εκεί τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα έχουν προβλήματα. Σπασμένοι κινητήρες,σπασμένα πιστονια,να καίνε λάδι στα πρώτα 20.000 χιλιόμετρα,και πολλά προβλήματα στα dsg σασμαν,πολυδισκα και megatronic. Βέβαια τα Κορεάτικα δεν έχουν την τεχνολογία των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων,αλλά τι να το κάνεις! Το θέμα είναι οτι ξεχνάς τι πάει να πει συνεργείο... δεν σπάνε δεν χαλάνε!!!!