Ο 32χρονος Νίκο Χούλκενμπεργκ στο τιμόνι του νέας γενιάς Renault Clio. Eπάνω αριστερά με το συνεργάτη μας.

Συνέντευξη με τον Νίκο Χούλκενμπεργκ

2.791 Επισκέψεις στο άρθρο

Είμαι οπαδός της βενζίνης! Kανονικά, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ οδηγεί σε πίστες της Formula 1. Εμείς κάναμε μαζί του μια βόλτα στο Βερολίνο μέσα σε ένα Renault Clio. Ίσως και να ήταν εξίσου συναρπαστική.

«Για οδήγηση όμως, το Μονακό είναι κάτι πολύ σπέσιαλ. Για μένα δεν υπάρχει άλλο σιρκουί το οποίο να βγάζει τόση ένταση.»
Νίκο Χούλκενμπεργκ. 


Βερολίνο, Δευτέρα πρωί. Συναντιόμαστε με το Νίκο Χούλκενμπεργκ και την ομάδα της Renault στο κέντρο της πόλης. Στην άκρη του πεζοδρομίου, μας περιμένει το καινούριο Renault Clio, το οποίο ξεκίνησε την εμπορική του πορεια και στη χώρα μας μόλις προ δύο εβδομάδων. 

Νίκο Χούλκενμπεργκ: Προς τα πού λέτε να πάμε; 
Απάντηση: Ας συνεχίσουμε εδώ στο κέντρο και βλέπουμε.

Ο Νίκο ρυθμίζει το navi, και μόλις βρει ευκαιρία λύνει χειρόφρενο και ξεκινά. 

Ερ.: Λοιπόν Νίκο, μένεις στο Μονακό. Κι εκεί η κυκλοφορία είναι μάλλον πιο διαχειρίσημη. 
Απ.: Κι όμως, εδώ κάνετε λάθος. Έχει και εκεί κανονική κίνηση. 

Ερ.: Και με ποδηλάτες…;
Απ.: Εντάξει, ποδηλάτες δεν έχει πολλούς, υπάρχουν όμως πραγματικά πολλά σκούτερ και ηλεκτρικά πατίνια. Και κάθε πρωί και κάθε βράδυ, 50.000 άνθρωποι οι οποίοι μπαίνουν και βγαίνουν στο Μονακό. Είναι η ώρα αιχμής.

Ερ.: Τι αυτοκίνητο οδηγείς εσύ; 
Απ.: Συνήθως το Megane RS – απλό, πρακτικό και άνετο. 

Ερ.: Τι γνώμη έχεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; 
Απ.: Ναι, χμμμ, είναι σίγουρα ένα μεγάλο θέμα και θα μεγαλώσει κι άλλο. Τι να πω εγώ, προέρχομαι από ένα εντελώς διαφορετικό τομέα και είμαι φυσικά οπαδός του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οπότε δε μπορώ να ζεσταθώ και να γίνω φίλος από τώρα με τα ηλεκτρικά. Έχω όμως κι ένα Tweezy (σ.σ. το μικρό ηλεκτρικό της Renault) στο σπίτι, για μέσα στην πόλη. Και το Zoe όμως είναι εξαιρετικό.

Κινούμενοι μέσα σε πυκνή αστική κίνηση και μποτιλιάρισμα, ο Νίκο φαίνεται να μένει ήρεμος. Ξέρει και την αργή οδήγηση λοιπόν. 

Ερ.: Αν μπορούσες να πάρεις 1-2 πράγματα από το αγωνιστικό σου στη Formula 1 και να τα προσθέσεις στο Clio, ποια θα ήταν αυτά; 
Απ.: Πω! (Γελάει). Μα φυσικά ακόμα περισσότερη δύναμη. Την υβριδική τεχνολογία εντάξει, την παίρνει η νέα γενιά του Clio, οπότε είναι οκ. 

(σ.σ. Εκείνη την ώρα οι συνθήκες κυκλοφορίες στο κέντρο της πόλης γίνονται σχεδόν τρελές, μη μηχανάκια να πετιούνται από παντού, δρόμοι με έργα και στενέματα) 

«Τώρα γίνεται πραγματικά χαμός» 
λέει ο Νίκο. 

Ερ.: Και πόσους βαθμούς ποινής έχεις στο δίπλωμα σου; 
Απ.: Δεν έχω δίπλωμα γερμανικό κι έτσι δεν έχω βαθμούς ποινής πλέον από εδώ. 

Ερ.: Έχεις δίπλωμα από το Μονακό δηλαδή; 
Απ.: Ακριβώς, Αν μετακομίσεις οριστικά σε μια χώρα, πρέπει από ένα διάστημα και μετά να σου χορηγηθεί και καινούριο δίπλωμα. 

Ερ.: Ποιο ήταν λοιπόν το πρώτο σου αυτοκίνητο; 
Απ.: Ένα VW Polo TDI. To oποίο πήγαινε και καλά μπορώ να πω. Το είχα πειράξει κιόλας λίγο και ήταν πιο δυνατό. Ανάρτηση, λίγο χαμήλωμα, ωραίες ζάντες κλπ..

Ερ.: Και το πρώτο σου dream car; 
Απ.: Όσο ήμουν μικρός είχα μπει στον κόσμο του καρτ και έτρεχα σε πολλούς αγώνες. Τότε είχα πράγματι πολλά αυτοκίνητα που έβλεπα ως όνειρα. Το αληθινό όραμα όμως, το σύμβολο, ήταν η BMW M3. Μετά βγήκε και η CSL και ο πήχης ανέβηκε ακόμα πιο πάνω. 

Ερ.: Πάντα όμως αναρωτιόμαστε αν οι οδηγοί της Formula 1 ξέρετε να παρκάρετε; Να ψάξουμε να βρούμε καμιά θεσούλα; 
Απ.: Θα βάλω το αυτόματο παρκάρισμα, νομίζω γίνεται πολύ πιο εύκολος έτσι ο έλεγχος του τιμονιού. (σ.σ. στην οθόνη του Clio αρχίζουμε και βλέπουμε το αυτοκίνητο από ψηλά). 

Αυτό το interface είναι πράγματι φοβερό και πολύ άνετο. Λοιπόν, να μια ωραία θέση, να μπούμε; Θέλετε να παρκάρω και να ακουμπήσω τον τροχό ελαφρά ή όχι;

Με πολύ ζυγισμένες κινήσεις, ο Νίκο μπαίνει στη θέση κατευθείαν και με την όπισθεν. Θα τα πήγαινε τέλεια και χωρίς τις κάμερες. Ε, φαίνεται ο άνθρωπος που έχει εξασκηθεί στο Μονακό. 

Ερ.: Το συμβόλαιό σου με τη Renault λήγει φέτος. Ποια είναι τα πλάνα σου; 
Απ.: Θα πρέπει να δούμε. Υπάρχει ενδιαφέρον από διάφορες ομάδες και πολλές ανοικτές επιλογές. Δεν έχει κλείσει κάτι αλλά, η υπόθεση δείχνει να εξελίσσεται θετικά. 

Ερ.: Ποιος είναι ο αγαπημένος σου αγώνας; 
Απ.: Σε ό,τι αφορά την ατμόσφαιρα, η Σιγκαπούρη είναι μοναδική. Η αίσθηση του νυχτερινού αγώνα στην τεράστια μητρόπολη είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο. Για οδήγηση όμως, το Μονακό είναι επίσης κάτι πολύ σπέσιαλ. Για μένα δεν υπάρχει άλλο σιρκουί το οποίο να βγάζει τόση ένταση. Τόσο στενό και με τόσο ανύπαρκτο χώρο ακόμα και για το παραμικρό λάθος. Πολύ έντονη εμπειρία και απίθανα δύσκολο να καταφέρεις να φτάσεις στο όριο. Αλλά φυσικά παίζει ρόλο και η πόλη ως φόντο αλλά και η ταχύτητα.     
Ερ.: Και προφανώς δεν πρέπει να υπάρχει και ιδιαίτερο προβάδισμα για σένα, από τη στιγμή που οι πιλότοι της F1 μένουν στο Μονακό.

Απ.: Εντάξει, όχι όλοι αλλά πολλοί. Και όντως ξέρουμε καλά το δρόμο, διότι τον συναντούμε καθημερινά. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι μια απλή πίστα. 

Ερ.: Η Formula 1 δέχεται κριτική, ακριβώς επειδή όλα μοιάζουν να έχουν γίνει κάπως βαρετά. Πώς μπορεί να τα κάνει κανείς όλα αυτά λίγο πιο συναρπαστικά; 
Απ.: Πιστεύω ότι, οι τελευταίοι αγώνες φέτος, ήταν πάρα πολύ καλοί. Υπάρχει πάντα αυτό, ανάλογα την πίστα όπου είτε συμβαίνουν πολλά πράγματα είτε και τίποτα. Το βασικό ζήτημα είναι η αεροδυναμική. Μας κάνει εξαιρετικά γρήγορους στις στροφές αλλά σκοτώνει λίγο την έννοια του αγώνα και την οδήγηση πολύ κοντά ο ένας στον άλλο. Κι αυτό γιατί όποιος είναι πίσω κάποιες στιγμές μπορεί να κερδίσει σε ταχύτητα αλλά και άλλες να χάσει σε πρόσφυση. Τα ζητήματα αυτά πρέπει πρωτίστως να εξεταστούν εν όψει τον αλλαγών στους κανονισμούς για το 2021. Εκεί πρέπει να επανέλθει η οδήγηση ρόδα με ρόδα, με περισσότερη αγωνιστική οδήγηση και περισσότερα προσπεράσματα. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός είναι που πραγματικά σκοτώνει τη δράση. 

Ερ.: Σε είδαμε φέτος στον αγώνα στο Χόκενχάιμ… 
Απ.: Α, εκεί ήταν μεγάλη καταστροφή….

Σ.σ. Ο Νίκο εκεί βρισκόταν για πολλούς γύρους σε πλεονεκτική θέση και πολύ κοντά στο πρώτο του πόντιουμ μετά από 167 αγώνες, προτού έχει μια έξοδο σε ένα γλιστερό κομμάτι της πίστας, όπως και άλλοι οδηγοί


ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ 
Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ γεννήθηκε στο Έμεριχ, στη Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία, στη Γερμανία. 

Ξεκίνησε από το χώρο του καρτ στα εννιά του χρόνια. Από το 2010 ξεκίνησε την καριέρα του στη Formula 1 και από το 2017 οδηγεί για τη Renault μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν. Είναι κάτοικος Μονακό. 

ELASTIKA 2024
vw