
Τα 5 καλύτερα τετρακύλινδρα μοτέρ που έχουν φτιαχτεί από Ιάπωνες.
Είναι αξιόπιστα, αποδοτικά και τα αγαπούν οι «βελτιωσάδες».
Οι «άσπαστοι» K20/K24 και ο F20C του S2000 που έβγαλε τα περισσότερα άλογα/λίτρο.
Ο 4G63T του Mitsubishi Lancer Evo έφτανε σε ισχύ πρωτοφανή επίπεδα.
To EJ22G μοτέρ του Subaru Impreza 22Β έβγαλε περισσότερα άλογα από ό,τι έλεγε στα χαρτιά.
O θρυλικός SR20DET του Nissan Silvia που επισκιάστηκε μόνο από το GT-R.
Είναι τέρμα αξιόπιστα, αποδοτικά και τα αγαπούν οι «βελτιωσάδες»
Οι τετρακύλινδροι κινητήρες είναι οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενοι κινητήρες παγκοσμίως, καθώς προσφέρουν πολύ μεγάλη αξιοπιστία αλλά ταυτόχρονα μπορούν να γίνει και πολύ αποδοτικοί. Πολλοί από αυτούς έμειναν στην παραγωγή για πολλές δεκαετίες είτε παραμένοντας αμετάβλητοι είτε δεχόμενοι μικρές τροποποιήσεις που βελτίωσαν κάποιες μικρές αδυναμίες τους. Ας μπούμε όμως κατεθείαν στο θέμα. Πάμε να δούμε τους 5 καλύτερους κινητήρες «Made in Japan»:
Honda K20 και K24 κάνουν 300.000 χλμ. χωρίς πρόβλημα
Πρόκειται για μια μακρόβια οικογένεια κινητήρων με κυβισμό 2 και 2,4 λίτρων που στις αρχές της δεκαετίας του 2000 χρησιμοποιούντα σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας όπως το Honda Civic Type R, το Honda CR-V ή το Honda Accord. Ήταν ατμοσφαιρικοί κινητήρες και παρά την έλλειψη κάποιου υπερτροφοδότη, κατάφερναν να προσφέρουν αρκετά υψηλή ισχύ, ξεπερνώντας ακόμη και τους 220 ίππους, ενώ μπορούσαν πολύ εύκολα να βελτιωθούν και να φτάσουν τα 300 άλογα, χωρίς να περιοριστεί η αξιοπιστία τους. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά τους είναι ότι σχεδίαστηκαν για να αντέχουν τόσο στον χρόνο όσο και στα πολλά χιλιόμετρα. Οι εκδόσεις μεγαλύτερου κυβισμού μπορούν να διανύσουν περισσότερα από 300.000 χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα πριν χρειαστεί κάποια ανακατασκευή του μοτέρ.4G63T: H καρδιά του Mitsubishi Lancer Evo έφτανε στα ύψη σε ισχύ
Πολύ πριν η Mitsubishi στρέψει την προσοχή της στα SUV, η μάρκα δημιουργούσε αυτοκίνητα που έχουν μπει στο πάνθεον της αυτοκίνησης όπως το Mitsubishi Lancer Evo. Κάτω από το καπό του για πάνω από μια δεκαετία υπήρχε ο κινητήρας 4G63T, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε επίσης στο Eclipse και το Galant. Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σε σειρά μοτέρ που είναι αγαπημένο στον κόσμο tuning για τις εντυπωσιακές δυνατότητες που έχει. Η βάση του ήταν πολύ γερή και του επέτρεπε να αντέξει πολυάριθμες τροποποιήσεις. που ανέβαζαν την απόδοσή του σε πρωτοφανή επίπεδα.
To EJ22G μοτέρ του Subaru Impreza 22Β
Αφού αναφέραμε πιο πάνω το Mitsubishi Lancer Evo, δεν γίνεται να μην σταθούμε στο μεγάλο του αντίπαλο, το Subaru Impreza. Δεν θα πρωτοτυπήσουμε, ο EJ22G του Impreza 22Β είναι η πιο εμβληματική έκδοση και έχει γίνει μύθος ανάμεσα στους ιαπωνόφιλους petrolheads, εν μέρει και γιατί χρησιμοποιήθηκε μόνο για 424 αυτοκίνητα και δεν μπήκε κάτω από το καπό κανενός άλλου μοντέλου, γεγονός που το καθιστά έναν από τους σπανιότερους ιαπωνικούς κινητήρες. Πρόκειται για ένα υπερτροφοδοτούμενο boxer μοτέρ που στην πραγματικότητα προσφερόταν σε διάφορες εκδόσεις, αλλά στην περίπτωση του 22B είχε κυβισμό 2.212 κ.εκ. και απέδιδε 275 ίππους... στα χαρτιά, γιατί στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι η απόδοσή του ήταν μεγαλύτερη.
O SR20DET του Nissan Silvia διπλασίαζε τα άλογά του εύκολα
Όταν η κουβέντα πάει στα Nissan υψηλών επιδόσεων, αμέσως έρχεται στο μυαλό των petrolheads το GT-R. Όμως όταν αναφερόμαστε σε sportscar με τετρακύλινδρο μοτέρ, δεν γίνεται να μην πέσει στη συζήτηση ο SR20DET του Nissan Silvia. Είναι ένα μοτέρ 2,0 λίτρων με turbo που απέδιδε εργοστασιακά λίγο πάνω από 200 άλογα, αλλά όπως και με άλλους κινητήρες αυτής της σειράς, δεν ήταν δύσκολο να βελτιωθεί και να φτάσει τα 300 ή και τα 450 άλογα, χωρίς προβλήματα.
Συνέχεια του άρθρου >>>