• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εδώ και αρκετά χρόνια τα αυτοκίνητα είναι σε συνεχή δίαιτα.

Γιατί βάζουν τα αυτοκίνητα σε.. δίαιτα;

Διαβάστηκε από 6116 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/12/2018
 

Γιατί τα καινούργια μοντέλα πρέπει να είναι ελαφρύτερα από τους προκατόχους τους, παρότι μεγαλύτερα σε διαστάσεις και πιο «φορτωμένα» σε εξοπλισμό;

Κατά κανόνα, οι περισσότερες καινούργιες προτάσεις, που έρχονται στην αγορά είναι ελαφρύτερες από εκείνες που αντικαθιστούν. Σε ότι αφορά στις mainstream επιλογές, το VW Golf 7ης γενιάς, που λάνσαρε την σοφιστικέ πλατφόρμα MQB του ομίλου VW, παρότι πιο άκαμπτο και στιβαρό από πριν έχασε περί τα 100 κιλά. Αρκετά κιλά έχασε και το νέο Opel Αstra, που κατάφερε να απαλλαγεί από 120-200 κιλά συνολικά. Όλα τα νέα Peugeot, που έχουν λανσαριστεί είναι και αυτά 80-100 κιλά ελαφρύτερα από τους προκατόχους του.

Είναι προφανές πως οι κατασκευαστές προσπαθούν να κρατήσουν το βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλά. Τα αρνητικά του βάρους δεν έχουν να κάνουν μόνο με το προφανές, δηλαδή ότι κλέβει επιδόσεις από τον κινητήρα και αυξάνει την κατανάλωση, αλλά κυρίως με τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Σχετικά με τις επιδόσεις τα πράγματα είναι λίγο πολύ απλά: Οι κατασκευαστές ψάχνουν τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις με τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση. Και το βάρος σε συνδυασμό με την αεροδυναμική τους χαλάνε τα σχέδια.

Το βάρος όμως επηρεάζει τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Μεγαλύτερο βάρος σημαίνει μεγαλύτερη αδράνεια (απλή φυσική). Η μεγαλύτερη αδράνεια με τη σειρά της αυξάνει την απόσταση φρεναρίσματος, κάνει την αλλαγή στην κατεύθυνση νωχελική και απότομη, και δυσκολεύει την ανάρτηση να κρατήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά του. Δυσχεραίνει επίσης την άνεση αφού αναγκάζει σε πιο σκληρές ρυθμίσεις ώστε να μειώνονται οι κλίσεις στις στροφές. 

Με μία λέξη το βάρος στα αυτοκίνητα είναι εχθρός. Ο μόνος περιοριστικός παράγοντας είναι το κόστος, αφού τα ελαφριά υλικά, όπως το αλουμίνιο, είναι ακριβά και απαιτούν ειδικές τεχνικές κατασκευής και επισκευής. Από την άλλη τα ανθρακονήματα, το τιτάνιο και το μαγνήσιο είναι ακόμη πιο ακριβά και «δύσκολα» στην ευρεία χρήση για αυτό και τα συναντάμε κυρίως σε ακριβά υπεραυτοκίνητα. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο οι κατασκευαστές όμως καταφέρνουν το ζητούμενο, που είναι η μείωση του βάρους χωρίς όμως εκπτώσεις σε θέματα αντοχής, ασφάλειας και ακαμψίας.

Εσείς τι λέτε; Είναι καλό που τα νέα αυτοκίνητα είναι ελαφρύτερα; Θα επιλέγατε ένα βαρύ αυτοκίνητο με δυνατό κινητήρα ή ένα ελαφρύ με λιγότερα άλογα, αλλά ανάλογες του πρώτου επιδόσεις;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια

Υβριδικό το επόμενο Civic Type R;

Νέο Kia Ceed Vs Volkswagen Golf

Δοκιμή: Υβριδικό Hyundai Tucson

Που πάνε η X1 και ο νέος «`Ασσος» χωρίς βενζινοκινητήρες;

Η κίνηση στους δρόμους

Διάλεξε Χαλκιδική: Βουτιές και διασκέδαση

Ομορφιές και ατελείωτες δραστηριότητες!

Το νησί που ξεχώρισαν οι Αυστραλοί

Οι πιο ωραίες Φρίκες που θα «φας»!

Ουζομπερδέματα... στην πατρίδα του ούζου

Η ομορφότερη παλιά πόλη της Κρήτης

Αποκλειστικό: Mercedes E-Class

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MERCEDES: Mercedes me Adapter: Upgrade your Mercedes

DACIA: Duster. Πιο δυνατό από ποτέ! Με νέο κινητήρα βενζίνης 1.3 με 130 & 150hp. Από 15.980€

περισσότερα »