Καινούργιο premium ή μεταχειρισμένο που το είχες «καψούρα» από παλιά;

10.036 Επισκέψεις στο άρθρο (6/4/2024)
Καινούργιο premium ή μεταχειρισμένο που το είχες «καψούρα» από παλιά;

- Κάποια αυτοκίνητα αξίζουν ως μεταχειρισμένα όσο ένα premium καινούργιο
- Πολλά λεφτά για παλιό μεταχειρισμένο δίνουν πολλοί όταν το έχουν άχτι και καψούρα
- Ένα μεταχειρισμένο δεν έχει ούτε εγγύηση, ούτε την τεχνολογία ενός καινούργιου
- Το δίλημμα του premium μεταχειρισμένου έναντι mainstream καινούργιου παραμένει

Κάποια αυτοκίνητα αξίζουν ως μεταχειρισμένα όσο ένα καινούργιο

Κάθε πότε βγαίνει ένα μοντέλο που σε βάζει στην πρίζα; Που θα ήθελες πολύ αλλά η τιμή ξεφεύγει; Και μόλις γίνει προσιτό ως μεταχειρισμένο, τι κάνεις; Το αγοράζεις για να το ευχαριστηθείς, ή πας για καινούργιο και ας μην έχεις καμιά ιδιαίτερη καψούρα;
 
Βρίσκεις σε κάθε γενιά νέων μοντέλων κάτι που σου αρέσει πραγματικά; Μήπως το ότι ένα αυτοκίνητο είναι καινούργιο είναι απλό για να σου αρέσει και να το θες; Και τελικά θες πάντοτε τα λεφτά σου να πηγαίνουν σε ότι πιο καινούργιο και σύγχρονο;

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα Mitsubishi Lancer Evolution. Οι τιμές τους ως μεταχειρισμένα κυμαίνονται γύρω στις 40 με 50 χιλιάδες ευρώ, όσο περίπου δηλαδή κάνει και η Mercedes A-Class. «Πολεμικό» sedan με τετρακίνηση και αγωνιστικό DNA από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally το ένα, αν και μεταχειρισμένο, ολοκαίνουργιο, high-tech και premium το άλλο. Και τώρα;

Ο μόνος λόγος για να δώσεις τα ίδια λεφτά είναι αν πραγματικά θες το συγκεκριμένο αμάξι

Αν το πράγμα έχει έτσι, τότε πιθανώς η λέξη «καψούρα», τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με το αυτοκίνητο, δε σε αγγίζει. Αν όμως το πράγμα είναι αλλιώς, τότε τι κάνεις; Το δέλεαρ ενός μεταχειρισμένου στα λεφτά ενός καινούργιου είναι μεγάλο. Γιατί είναι βέβαιο ότι θα αγοράσεις κάτι σημαντικά διαφορετικό. Μια ματιά στις αγγελίες και το τι αγοράζεις με 35-40.000, και στις τιμές των νέων μοντέλων, είναι αρκετή για να σε πείσει.
 
Για να δώσεις όμως τόσα λεφτά σε μεταχειρισμένο, πρέπει να υπάρχει λόγος. Πρέπει να έχει όχι μόνο κάτι παραπάνω στα τυπικά, δηλαδή μεγαλύτερο, ισχυρότερο, ταχύτερο, πολυτελέστερο, αλλά και στα συναισθηματικά. Δηλαδή να το θέλεις, ή μάλλον να θυμάσαι ότι το θέλεις.

Το μεταχειρισμένο δεν έχει ούτε εγγύηση ούτε την τεχνολογία του καινούργιου

Επειδή με τα μεταχειρισμένα υπάρχει και το σχετικό ρίσκο, η αγορά μεταχειρισμένου έναντι καινούργιου στα ίδια λεφτά, πρέπει να αξίζει τον κόπο. Να ξέρεις ότι έκανες την σωστή αγορά. Και «στα χαρτιά» αυτό είναι δύσκολο, όταν συγκρίνεις με καινούργιο. Γιατί ότι και να έχει παραπάνω το μεταχειρισμένο, το καινούργιο έχει την εγγύηση, την σιγουριά, και την τεχνολογία ώστε να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ.

Το δίλημμα του premium μεταχειρισμένου έναντι mainstream καινούργιου παραμένει

Τι μένει λοιπόν για το μεταχειρισμένο; Η καψούρα. Αν αυτό το αυτοκίνητο είναι αυτό που ήθελες και περίμενες καμιά δεκαπενταριά και πλέον χρόνια για να αγοράσεις, τότε η ικανοποίηση της αγοράς του είναι αρκετή. Ακόμη πιο αρκετή από τη σιγουριά του καινούργιου. Ή όχι;
 
Τι λες λοιπόν; Βάζεις την καψούρα πάνω απ΄ όλα και αγοράζεις μεταχειρισμένο, ενώ με τα ίδια λεφτά μπορείς να πάρεις καινούργιο; Ή με τίποτα; Τι λες;

Hyundai
KIA