Θα έκανες μετατροπή το αμάξι σου σε ηλεκτροκίνητο;
10.057 Επισκέψεις στο άρθρο (16/3/2020)
Η ηλεκτροκίνηση δεν θα μας έρθει φθηνά. Αν όμως το κόστος μιας μετατροπής είναι χαμηλότερο, θα αρχίσουμε να αλλάζουμε τα μοτέρ με ηλεκτροκινητήρες για να πετύχουμε μηδέν κατανάλωση και ρύπους; Εσείς θα το κάνατε;
Η ιδέα της μετατροπής σε ηλεκτροκίνητο δεν είναι καινούργια. Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα παραγωγής ήταν βασικά μετατροπές των συμβατικών μοντέλων. Ακόμη και σήμερα, τα μοντέλα που πωλούνται και ως συμβατικά και ως ηλεκτρικά, βασικά είναι μετατροπές.
Αυτό γιατί ένα ηλεκτρικό μοντέλο πρέπει να είναι σχεδιασμένο από το μηδέν. Ώστε οι μπαταρίες να απλώσουν στο πάτωμα, να είναι χαμηλά και μοιρασμένες, και το υπόλοιπο αυτοκίνητο να εκμεταλλευτεί όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης: τη δυνατότητα ουσιαστικά για ότι μεταξόνιο θες, κινητήρες σε όποιον άξονα ή τροχό θες, μεγαλύτερους χώρους με μικρότερες διαστάσεις, και πολλά άλλα.
Όμως το κόστος της μετατροπής είναι μικρότερο. Εντάξει, χάνεις λίγο πορτ μαγκάζ αφού οι μπαταρίες πιάνουν χώρο, και συνεχίζεις με αεροδυναμική και τριβές που μειώνουν την αυτοδυναμία. Όμως το σύστημα λειτουργεί, και οι πωλήσεις ηλεκτρικών εκδόσεων συμβατικών μοντέλων θα είναι η βάση της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, αφού ο κόσμος τα ξέρει τα μοντέλα αυτά και τα αγαπάει.
Αυτή η ιδέα τώρα φαίνεται πως περνάει και στη μετατροπή. Πως κάνεις το αμάξι σου υγραέριο; Έτσι μπορεί να το κάνεις και ηλεκτρικό. Σαφώς η μετατροπή είναι εκτενέστερη, αφού αλλάζει όλος ο κινητήρας και το κιβώτιο, όμως τα οφέλη είναι όπως είπαμε πολλά.
Ήδη η VW έχει ξεκινήσει την ιδέα στα κλασσικά της μοντέλα, προσφέροντας ένα κιτ μετατροπής για τον πρώτο, πισωκίνητο και πισωμήχανο σκαραβαίο. Αυτή η ιδέα έχει όμως και άλλες προεκτάσεις. Μπορεί να μην αξίζει να μετατρέψεις ένα Corolla του 1997, όμως αν είναι του 1974, τότε μία τέτοια μετατροπή το βάζει στα πράγματα ως νέο-κλασσικό.
Η μετατροπή σε ηλεκτρικό είναι βέβαιο ότι θα πάρει μερίδιο της αγοράς. Τόσο στο κλασσικό με ηλεκτροκινητήρα, όσο και σε πιο μαζικά μοντέλα, όπως έγινε και με το υγραέριο. Τα δημοφιλή πρώτα, ώστε τα νούμερα της αγοράς να ρίξουν το κόστος.
Εσείς όμως θα το κάνατε; Να κρατήσετε το παλιό σας αυτοκίνητο και να το μετατρέψετε σε ηλεκτρικό για να γλιτώσετε κόστος χρήσης; Θα μπαίνατε στον πειρασμό; Θα άξιζε τον κόπο; Και αν όχι, τότε ποιό κλασσικό θα άξιζε να μετατρέψετε για να κρατήσετε;
Η μετατροπή ενός παλιού κλασσικού, σε ηλεκτροκίνητο, είναι μια πολύ καλή λύση και πρέπει να βρεθεί τρόπος να επιτραπεί, από το κράτος. Εγώ θα σκεφτόμουν τη λύση να μετατρέψω τη Maserati μου (αυτή της φωτογραφίας), σε ηλεκτρική, αλλά με την προυπόθεση να μην χάσει σε ισχύ και επιδόσεις. Η ισχύς της να παραμείνει στους 300 ίππους, που έχει ο κινητήρας της, ή ακόμα και να αυξηθεί. Επίσης να αποκτήσει μια ικανοποιητική αυτονομία, που για μένα θα ήμουν ικανοποιημένος αν ήταν γύρω στα 300 χιλιόμετρα.
Δεν ξέρω αν τελικά συμφέρει το κόστος μετατροπής ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό. Τα volks wagen kaffer κάπου διάβαζα ότι για να μετατραπούν σε ηλεκτροκίνητα ήθελαν περί τα 20.000 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσόν αν σκεφτείς ότι ψωνίζεις ένα vw up καινούριο με αυτό. Εν ολίγοις αν το κόστος μετατροπής είναι μέχρι 5000 ευρώ και έχεις ένα μικρό αμάξι 20ετίας, εκεί ίσως να συμφέρει η μετατροπή διότι κατά βάση και γλυτώνεις πολλά χρήματα σε βλάβες και αποκτάς ένα αμάξι με νέο μοτέρ απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας.
Ένας τρόπος για να μην κοστίσει ακριβά η μετατροπή αυτή, θα ήταν να υπάρχουν διάφορα κιτ, από όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα, για να μετατρέψει κάποιος, ένα αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό, να το αγοράζει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και να κάνει ο ίδιος τη μετατροπή. εφόσον βέβαια έχει αυτή την ικανότητα. Αυτό θα ήταν πολύ πιο οικονομικό, διότι θα πλήρωνε μόνο την αξία των εξαρτημάτων και όχι τα εργατικά.
Εάν έχουμε άμεσα οφέλη από την μετατροπή θα το ήταν θέμα υπό εξέταση.
Με τα σημερινά δεδομένα (κυρίως η αυτονομία) το ξεχνάμε. Ευτυχώς κάναμε την μετατροπή σε Υγραέριο κι έχουμε ένα οικονομικό όφελος (και το περιβάλλον χωρίς να μειωθούν τα τέλη μας λόγω μείωσης των ρύπων). Οσο για μετατροπή σε Φυσ. αέριο ας το ξεχάσουμε (λόγω κρατικής ΔΕΠΑ). Αναμένομε το Υδρογόνο...
Η μετατροπή ενός παλιού κλασσικού, σε ηλεκτροκίνητο, είναι μια πολύ καλή λύση και πρέπει να βρεθεί τρόπος να επιτραπεί, από το κράτος. Εγώ θα σκεφτόμουν τη λύση να μετατρέψω τη Maserati μου (αυτή της φωτογραφίας), σε ηλεκτρική, αλλά με την προυπόθεση να μην χάσει σε ισχύ και επιδόσεις. Η ισχύς της να παραμείνει στους 300 ίππους, που έχει ο κινητήρας της, ή ακόμα και να αυξηθεί. Επίσης να αποκτήσει μια ικανοποιητική αυτονομία, που για μένα θα ήμουν ικανοποιημένος αν ήταν γύρω στα 300 χιλιόμετρα.
Δεν ξέρω αν τελικά συμφέρει το κόστος μετατροπής ενός συμβατικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό. Τα volks wagen kaffer κάπου διάβαζα ότι για να μετατραπούν σε ηλεκτροκίνητα ήθελαν περί τα 20.000 ευρώ. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσόν αν σκεφτείς ότι ψωνίζεις ένα vw up καινούριο με αυτό. Εν ολίγοις αν το κόστος μετατροπής είναι μέχρι 5000 ευρώ και έχεις ένα μικρό αμάξι 20ετίας, εκεί ίσως να συμφέρει η μετατροπή διότι κατά βάση και γλυτώνεις πολλά χρήματα σε βλάβες και αποκτάς ένα αμάξι με νέο μοτέρ απαλλαγμένο από τέλη κυκλοφορίας.
Ένας τρόπος για να μην κοστίσει ακριβά η μετατροπή αυτή, θα ήταν να υπάρχουν διάφορα κιτ, από όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα, για να μετατρέψει κάποιος, ένα αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό, να το αγοράζει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου και να κάνει ο ίδιος τη μετατροπή. εφόσον βέβαια έχει αυτή την ικανότητα. Αυτό θα ήταν πολύ πιο οικονομικό, διότι θα πλήρωνε μόνο την αξία των εξαρτημάτων και όχι τα εργατικά.
Εάν έχουμε άμεσα οφέλη από την μετατροπή θα το ήταν θέμα υπό εξέταση. Με τα σημερινά δεδομένα (κυρίως η αυτονομία) το ξεχνάμε. Ευτυχώς κάναμε την μετατροπή σε Υγραέριο κι έχουμε ένα οικονομικό όφελος (και το περιβάλλον χωρίς να μειωθούν τα τέλη μας λόγω μείωσης των ρύπων). Οσο για μετατροπή σε Φυσ. αέριο ας το ξεχάσουμε (λόγω κρατικής ΔΕΠΑ). Αναμένομε το Υδρογόνο...