Τι διαφορές φέρνει στα ελαστικά η ηλεκτροκίνηση;

7.358 Επισκέψεις στο άρθρο (4/5/2024)
Μάρκες όπως η Goodyear η Michelin η Hankook και άλλοι, έχουν πλέον γκάμες ελαστικών για ηλεκτρικά μοντέλα. Η βασικότερη διαφορά βρίσκεται στην σταθερότητα των πλαϊνών, ώστε να αντέχουν το μεγάλο βάρος

Μάρκες όπως η Goodyear η Michelin η Hankook και άλλοι, έχουν πλέον γκάμες ελαστικών για ηλεκτρικά μοντέλα. Η βασικότερη διαφορά βρίσκεται στην σταθερότητα των πλαϊνών, ώστε να αντέχουν το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών.

Τα ελαστικά αυτοκινήτων έχουν να δουν τέτοιο άλμα στην τεχνολογία τους από τα ράντιαλ λάστιχα. Όμως τι είναι αυτό που αλλάζει και πόσο το χρειάζεσαι αν δεν έχεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Τεχνολογία που καλπάζει, αλλά χρειάζεται στα απλά αυτοκίνητα;

Οι κατασκευαστές ελαστικών πρέπει να παρέχουν λάστιχα που να ανταπεξέρχονται στις απαιτήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων. Το μεγάλο βάρος, οι υψηλές επιδόσεις, ο χαμηλός θόρυβος και η αυτονομία, βάζουν στους κατασκευαστές ελαστικών πολύ υψηλά τον πήχυ και τους αναγκάζουν να βελτιώσουν τα λάστιχά τους, προς όλες τις κατευθύνσεις, την ίδια στιγμή.
 
Μάρκες όπως η Goodyear η Michelin η Hankook και άλλοι, έχουν πλέον γκάμες ελαστικών για ηλεκτρικά μοντέλα. Η βασικότερη διαφορά βρίσκεται στην σταθερότητα των πλαινών, ώστε να αντέχουν το μεγάλο βάρος των ηλεκτρικών. Μαζί με αυτό, στη λίστα χαρακτηριστικών προστέθηκε μια κατηγορία βάρους ακόμη, πάνω από τα XL, το HL, που επιτρέπει μεγαλύτερη πίεση, για καλύτερη σταθερότητα των πλαινών.

Έτσι το πέλμα πατάει καλύτερα και έχει ομοιόμορφη φθορά. Ποιος να το έλεγε, ένα Pireli P-Zero για μεγάλα φορτία! Ακούγεται οξύμωρο, όμως τώρα υπάρχει στην ηλεκτρική γκάμα της μάρκας.
 
Πέρα από το σφιχτό πλαινό, τα λάστιχα αυτά έχουν άλλη χάραξη που να επιτρέπει την αλλαγή κατεύθυνσης μειώνοντας την πιθανότητα να τσακίσει το λάστιχο, να πετάξει μάγουλο, ή ακόμη και να ξεζαντάρει. Η διαφορετική αυτή χάραξη, επιπλέον επιτρέπει στο λάστιχο να κάνει χρήση αρκετά μαλακής γόμμας ώστε να βελτιώνει την πρόσφυση, αλλά να μην φθείρεται γρήγορα.

Και τέλος υπάρχει αυτή η νέα επένδυση στο εσωτερικό του πέλματος με ένα αφρώδες υλικό που απορροφά τον θόρυβο, ενώ και αυτό ενισχύει τα πλαινά και βελτιώνει τη σταθερότητα.
 
Αυτές οι τεχνολογίες δεν θα μείνουν μόνο στα λάστιχα για ηλεκτρικά. Η Continental για παράδειγμα δεν διαθέτει αποκλειστικά λάστιχα για ηλεκτρικά αμάξια, όμως η κορυφαία της γκάμα έχει ενσωματώσει όλες αυτές τις τεχνολογίες, οπότε όλα της τα λάστιχα κάνουν για όλα τα αυτοκίνητα.
 
Το θέμα είναι, αν τα συμβατικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται τίποτε από αυτά, υπάρχει λόγος να «τσιμπήσεις» και να βάλεις ένα τέτοιο λάστιχο; Ναι, είναι προφανώς καλύτερο, χρειάζεται στο αμάξι σου και τελικά αξίζει τον κόπο;

MIKRA VANS LEASING
VW CRAFTER LEASEPRO