Τι έχει να πει η ΒΜW 128ti απέναντι στο VW Golf GTI;

3.249 Επισκέψεις στο άρθρο (2/11/2020)

Όταν μιλάμε για GTI, το Golf είναι το αυτοκίνητο με το όνομα, την παράδοση και την θέση στην αγορά, με το όποιο όλα συγκρίνονται. Τι γίνεται όμως όταν στα ίδια άλογα, επιδόσεις, μέγεθος, και άξονα μετάδοσης η BMW φέρνει ένα μοντέλο απέναντί του; Αντέχει; 


Η VW έχει με το μέρος της δύο ισχυρά χαρτιά. Από τη μία το Golf είναι το αρχέτυπο GTI, αυτό που έχει το όνομα, και παρότι σε κάποιες γενιές δεν είχε και τη χάρη, είναι καλό. Και αυτό είναι το δεύτερο χαρτί του. Μπορείς να πεις ότι θέλεις για το «απλό» Golf, να του φορτώσεις όποιον επιθετικό προσδιορισμό (αρνητικό, flat ή θετικό) θέλεις, όμως το GTI είναι καλό. 

Όχι απλά καλό, πολύ καλό. Η VW το προσέχει κάθε φορά, όχι απλά να μην απογοητεύσει, αλλά και να ανεβάσει τον πήχη, αφού είναι το μοντέλο με το οποίο όλα τελικά συγκρίνονται, ακόμη και όταν τα άλογα είναι περισσότερα. Και σε σχέση με τον βασικό του ανταγωνισμό, το Golf GTI έχει ακόμη ένα χαρτί, είναι γερμανικό.

Και αυτό είναι και το πρώτο στο οποίο η νέα BMW 128ti θέλει να μπει δυνατά στην κόντρα. Γιατί μπορεί και οι δύο μάρκες να είναι από τη Γερμανία, όμως η BMW για κάποιους είναι «πιο» γερμανική. Έχει τον αέρα του premium με το μέρος της, ένα ρόλο που έχει η Audi στο VW Group και σε αυτή την κατηγορία εκπροσωπείται με το S3.

Έτσι, απέναντι στα αρχικά GTI η BMW έκανε απλά μια αναβίωση των δικών της "ti". Όχι, δεν τους λείπει το "G", ούτε πειράζει που είναι πεζά. Η BMW είχε εκδόσεις ti, όταν η VW έφτιαχνε τα πισωκίνητα «κατσαριδάκια» που, παρότι χαριτωμένα δεν ενθουσίαζαν στο δρόμο με τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά τους. Έτσι, με το "ti" στην άκρη του ονόματός της 128ti, οι Βαυαροί επιστρατεύουν ό,τι έχουν για να σταθούν απέναντι στο «με όνομα βαρύ σαν ιστορία» Golf GTI.

Από πλευράς ουσίας τώρα, το ερώτημα τίθεται στο επίπεδο του τρίπτυχου κινητήρα-κιβωτίου-μετάδοσης και του σασί. Για το δεύτερο, η BMW κάνει χρήση της πλατφόρμας του MINI, μιας από τις καλύτερες πλατφόρμες με κίνηση εμπρός πίσω, τουλάχιστον σε θέμα οδήγησης, αφού είναι και η μόνη που έχει σχεδιαστεί με την οδηγική απόλαυση ως πρώτη προτεραιότητα. Από εκεί και πέρα, οι Βαυαροί ξεσηκώνουν κι άλλα στοιχεία από το MINI, αφού τα μηχανικά έρχονται κατευθείαν από το John Cooper Works, με αυξημένη απόδοση, και έναν Haldex στο εμπρός διαφορικό, γιατί είναι ντροπή οποιαδήποτε BMW να «ψαρεύει» στο «πάτημα».

Η Volkswagen πάει με τη δοκιμασμένη συνταγή των προκατόχων όσον αφορά στο προαναφερθέν τρίπτυχο, έχοντας όμως ως βάση το νέο πάτωμα στο όποιο βασίζεται η 8η γενιά του δημοφιλούς μοντέλου. Και κρίνοντας από τις οδηγικές εντυπώσεις των «απλών» εκδόσεων του Golf, το GTI αναμένεται να είναι το κάτι άλλο.

Εσείς όμως τι λέτε; Θα αντέξει το Golf GTI απέναντι στην 128ti, ή θα μείνει στην τιμή να το κάνει «καλύτερη» αγορά; Εσείς ποιό θα προτιμούσατε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center