• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το κόστος της ρεζέρβας δεν είναι μία ζάντα και ένα λάστιχο, αλλά πολλά εκατομμύρια που επενδύθηκαν για να «κοπεί» το βάρος της.

Τι παίζει με τη ρεζέρβα;

Διαβάστηκε από 21432 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/4/2017

Υπάρχει τεχνολογία ή τρόπος που να αντικαθιστά ικανοποιητικά τη ρεζέρβα; Κι αν υπάρχει αξίζει τον κόπο;

 
Πόσο στοιχίζει μία ρεζέρβα σε ένα αυτοκίνητο; Μην βλέπεις τη ζάντα και το λάστιχο που κουβαλάς κάπου στο πορτ μπαγκάζ, δες το κόστος που επενδύθηκε για έρευνα και εξέλιξη ώστε να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου και να μπορείς να έχεις τη ρεζέρβα. Αξίζει τον κόπο ή μήπως η ρεζέρβα έχει ξεπεραστεί.

Ένα εκατομμύριο το κιλό στοιχίζει στους κατασκευαστές η έρευνα και εξέλιξη των σασί και όλων των επιμέρους τμημάτων ενός αυτοκινήτου, στην προσπάθεια να μειωθεί το βάρος. Γιατί να μειωθεί το βάρος; Γιατί απλά είναι φθηνότερο να μειώσεις βάρος και άρα κατανάλωση, από το κάνεις αλλαγές σε κινητήρα και αεροδυναμική. Το ένα εκατομμύριο δηλαδή είναι κελεπούρι.

Δεν παύει όμως να είναι πολλά λεφτά. Η Peugeot στο νέο 3008 μείωσε το βάρος κατά 100 κιλά, αλλάζοντας ολόκληρη την πλατφόρμα. Εντάξει το κόστος θα μοιραστεί ανάμεσα στα μοντέλα που θα κάνουν χρήση αυτής της πλατφόρμας στα επόμενα χρόνια, όμως το κόστος για την εξέλιξή της ξεπέρασε τα δύο δις. Για 100 κιλά. Και όχι μόνο, αλλά τα 100 κιλά είναι μέσα σε αυτό το κόστος.

Δες λοιπόν πόσο ματώνει ο κατασκευαστής να φορτώσει κατόπιν το αυτοκίνητο με άλλα 10-15 κιλά μόνο και μόνο για να έχεις ρεζέρβα. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που έχουμε πολλά μοντέλα να πωλούνται χωρίς ρεζέρβα. Γιατί απλά το κόστος της δεν είναι μία ζάντα και ένα λάστιχο, αλλά πολλά εκατομμύρια που επενδύθηκαν για να «κοπεί» το βάρος της.

Όμως χωρίς ρεζέρβα τι γίνεται; Αν είσαι Mercedes και γενικά αντέχουν οι πελάτες το έξοδο, φοράς λάστιχα RunFlat, που όταν για οποιονδήποτε λόγο χάνουν τον αέρα τους, κρατάνε το πέλμα στη θέση του και μπορείς να οδηγήσεις για μερικά χιλιόμετρα και με ορισμένη ταχύτητα. Όμως το κάθε λάστιχο είναι και μια περιουσία.

Αν δεν μπορείς να απαιτήσεις από τους αγοραστές σου τέτοιο κόστος, τους αλλάζεις τη ρεζέρβα με ένα κιτ επισκευής. Αφρό δηλαδή που βουλώνει τις τρύπες αν έχεις κλατάρισμα. Αν σκίσεις το λάστιχο, τότε καλό είναι να έχεις οδική βοήθεια, γιατί απλά ο αφρός δεν κάνει τίποτα. Περιπέτεια δηλαδή.

Αξίζει τον κόπο; Εσείς βλέπετε κάποια τεχνολογία να αντικαθιστά τη ρεζέρβα ικανοποιητικά και με κόστος που αντέχετε; Ή προτιμάτε τη ρεζέρβα και ας σέρνεται μαζί σας 10-15 κιλά για την μία φορά που θα τύχει; ΤΙ λέτε;

 
  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ1

    Νύχτα με την οικογένεια και λάστιχο σχισμένο στο πλάι να περιμένεις οδική γιατί δεν υπάρχει ρεζέρβα γιατί οι βιομηχανίες αυτοκινήτων κοιτάνε να αυξήσουν τα έσοδά τους.Συχνοτητα ???Θα σου κάτσει την ακατάλληλη στιγμή γιατί απλά ο νόμος του ΜΕΡΦΙ είναι εδώ!!!!!!!!

      39
  • atanasios

    Εγω εχω βγαλει και τα πισω καθισματα και εχω δει βελτιωση στην επιταχυνση και στη οικονομοια ,χωρια που δεν φορτωνω και την πεθερα μου το συνιστω σε ολους .

      34
  • Leonidas Tria

    Νομιζω πως ειναι απαραδεκτο να μην υπαρχει κανονικη ρεζερβα !!! Αντε να υπαρχει μικροτερη,παντος πρεπει να υπαρχει.Το γελοιο δε της υποθεσης ειναι οτι βλεπεις ενα SUV με πραγματικα πολυ καλες εκτος δρομου δυνατοτητες και να σου εχει μικρη ρεζερβα..Που να παω μ αυτη πανω στο κατσαβραχο. Και καλα καταλαβαινω το κοστος ,δωσε μου χωρο ,να αγορασω μια και να την βαλω .Εκτος του οτι μου βαζεις την μικρη σε SUV δεν μου δινεις και χωρο να την αποθηκευσω !!!

      13
  • Τασος Ορφανος

    Παροτι δεκα χρονια δεν με εχει πιασει λαστιχο θελω μαζι μου "κανονικη" ρεζερβα ΚΑΙ κιτ επισκευης μαζι με τρομπα για σιγουρια...

      13
  • DrD

    ΔΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΔΙΑΝΟΗΘΩ ΟΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΟΥ ΔΕ ΘΑ ΕΙΧΕ ΡΕΖΕΡΒΑ. ΜΕ ΕΧΕΙ ΣΩΣΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ Κ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΓΡΙΕΣ ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ Κ ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΣ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΙΣΑΙ.ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΜΕ ΜΙΑ ΡΕΖΕΡΒΑ ΠΟΥ ΔΕ ΧΩΡΑΕΙ ΟΡΘΙΑ Κ ΣΟΥ ΚΑΝΕΙ ΔΥΣΚΟΛΗ ΤΗ ΖΩΗ ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ!ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΑΠΕΡΡΙΠΤΑ ΧΩΡΙΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΚΕΨΗ ΕΝΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΧΩΡΙΣ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΡΕΖΕΡΒΑ ΓΙΑΤΙ ΔΟΥΛΕΥΩ LPG ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΣΗΜΕΡΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΓΙΑ ΡΕΖΕΡΒΑ!!!

      11
  • Στάθης

    Ο εφεδρικός τροχός είναι ένα περιττό βάρος και αν λάβουμε υπόψη μας ότι η πιθανότητα να μας πιάσει λάστιχο δεν είναι πολύ συχνή, θα μπορούσε να καταργηθεί εντελώς. Όμως πιστεύω ότι θα πρέπει οι τεχνικοί να ψάξουν να βρουν τρόπους, ώστε να μην τρυπούν τα λάστιχα και γενικά να είναι πολύ πιό ανθεκτικά, από ότι είναι σήμερα, ώστε να μην χρειάζεται να ανησυχούμε μήπως μείνουμε από λάστιχο και έτσι να μην χρειάζεται η ρεζέρβα. Με άλλα λόγια όπως δεν κουβαλάμε μαζί μας διάφορα άλλα ανταλλακτικά, έτσι να μην χρειάζεται να κουβαλάμε και τη ρεζέρβα.

      11
  • leonidas

    Αξίζει τον κόπο η ρεζέρβα …. Αν έχουμε μεριμνήσει να έχει σωστή πίεση, αλλιώς είναι ένα βάρος στο αυτοκίνητο …

      7
  • Stelios

    Παρολο που και εγω δεν εχω παθει λαστιχο 10 χρονια τωρα, θεωρω την ρεζερβα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ (και φουσκωμενη)! ειδικα σε οσους ταξιδευουν...τωρα αν οι διαδρομες σου ειναι 5-10 χιλιομετρα απο το σπιτι σου, μεσα στην πολη, με δεκαδες βουλκανιζατερ διπλα σου και αλλα τοσα ταξι, μπορεις και να μην εχεις...

      4
  • Χρήστος Σεριωτης

    Αφού υπάρχουν τα runflat λάστιχα γιατί να μην έχουμε όλοι τέτοια. Εκτός από την εξηκονομηση βάρους και χώρου είναι και ασφάλεια, τα λάστιχα αυτά έχουν πολύ σκληρά πλαϊνά και πηγαίνουν αρκετά χιλιόμετρα χωρίς καθόλου αέρα. Φυσικά είναι αρκετά ακριβότερα αλλά η ασφάλεια πάνω από όλα!

      4
  • Στάθης

    Υπάρχουν ελαστικά αυτοκινήτου ειδικής κατασκευής που δεν χρειάζονται αέρα. Αν επικρατήσουν στα αυτοκίνητα, δεν χρειάζεται να έχεις ρεζέρβα. http://flashnews.gr/post/116696/stin-paragogi-ta-elastika-xoris-aera

      2
  • Σοφία

    Κατά τη γνώμη μου,δεν υπάρχει.Καλύτερα να έχεις μία ρεζέρβα για αυτήν την μία φορά που θα σου τύχει,παρά να γίνουν χειρότερα τα πράγματα.Εξάλλου υπάρχουν ελαστικά που κρατάνε τον αέρα για 100 χιλιόμετρα αν κάτι γίνει

      2
  • Vaggelis

    Αχρείαστη να ναι αλλά δυστυχώς η ευτυχώς είναι σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινήτου. Δεν συμφωνω με την πολιτική των εταιριών που πουλάνε suv.να έχουν στο χώρο ρεζερβα ανάγκης.

      1
  • fotis

    να μην ξεχναμε και τα εργαλεια που μας δινουν ειναι ελαφρια αλλα οχι ανθεκτικα. μου ετυχε μια φορα να προσπαθω να βγαλω τα μπουλωνια και στραβωσε το κλειδι, με αποτελασμα να παω με κλαταρισμενο λαστιχο στο κοντινοτερο βουλκανιζατερ. εφταιγε ομως και το λαστιχαδικο που τα εσφυξε τοσο πολυ.

     
  • Στάθης

    Ακόμα και αν δεν έχεις ρε ζέρβα, σε περίπτωση ανάγκης κινείς το αυτοκίνητο με ξεφούσκωτο λάστιχο, ακόμα και με τη ζάντα, με μικρή ταχύτητα, δεν θα χαλάσει ο κόσμος, απλά μετά θα χρειαστείς καινούριο λάστιχο και ίσως και ζάντα, όμως δεν θα μείνεις στη μέση του πουθενά. Εγώ τουλάχιστον αυτό θα έκανα.

     
  • loukia

    Προσωπικά είμαι ΥΠΕΡ της ρεζέρβας, όποια τεχνολογία και αν υπάρξει, που θα επισκευάζει το ελάστικό το ίδιο όπως ήταν πριν και απαιτεί, εργαλεία, πηγή, εργασία, κ.τ.λ. Είδα τα διάφορα fast και κιτ επισκευής... Σε συνθήκες πίστας, otorsport οδήγησης, κ.τ.λ. ΠΟΤΕ δεν είμαστε μόνοι μας, οπότε σε ένα άλλο όχημα, μπορούμε να το φορτώσουμε με κάποια πράγματα τα οποία θα χρειαστούν στους υπολοίπους... ώστε να μειώσουμε τα βάρη του για ειδικές συνθήκες και περιστάσεις...