• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το κόστος της ρεζέρβας δεν είναι μία ζάντα και ένα λάστιχο, αλλά πολλά εκατομμύρια που επενδύθηκαν για να «κοπεί» το βάρος της.

Τι παίζει με τη ρεζέρβα;

Διαβάστηκε από 41104 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/6/2018

Υπάρχει τεχνολογία που να αντικαθιστά με ικανοποιητικό τρόπο τη ρεζέρβα; Κι αν υπάρχει αξίζει τον κόπο;

 
Πόσο στοιχίζει μία ρεζέρβα σε ένα αυτοκίνητο; Μην βλέπεις τη ζάντα και το λάστιχο που κουβαλάς κάπου στο πορτ μπαγκάζ, δες το κόστος που επενδύθηκε για έρευνα και εξέλιξη ώστε να μειωθεί το βάρος του αυτοκινήτου και να μπορείς να έχεις τη ρεζέρβα. Αξίζει τον κόπο ή μήπως η ρεζέρβα έχει ξεπεραστεί.

Ένα εκατομμύριο το κιλό στοιχίζει στους κατασκευαστές η έρευνα και εξέλιξη των σασί και όλων των επιμέρους τμημάτων ενός αυτοκινήτου, στην προσπάθεια να μειωθεί το βάρος. Γιατί να μειωθεί το βάρος; Γιατί απλά είναι φθηνότερο να μειώσεις βάρος και άρα κατανάλωση, από το κάνεις αλλαγές σε κινητήρα και αεροδυναμική. Το ένα εκατομμύριο δηλαδή είναι κελεπούρι.

Δεν παύει όμως να είναι πολλά λεφτά. Η Peugeot στο νέο 3008 μείωσε το βάρος κατά 100 κιλά, αλλάζοντας ολόκληρη την πλατφόρμα. Εντάξει το κόστος θα μοιραστεί ανάμεσα στα μοντέλα που θα κάνουν χρήση αυτής της πλατφόρμας στα επόμενα χρόνια, όμως το κόστος για την εξέλιξή της ξεπέρασε τα δύο δις. Για 100 κιλά. Και όχι μόνο, αλλά τα 100 κιλά είναι μέσα σε αυτό το κόστος.

Δες λοιπόν πόσο ματώνει ο κατασκευαστής να φορτώσει κατόπιν το αυτοκίνητο με άλλα 10-15 κιλά μόνο και μόνο για να έχεις ρεζέρβα. Δεν είναι λοιπόν περίεργο που έχουμε πολλά μοντέλα να πωλούνται χωρίς ρεζέρβα. Γιατί απλά το κόστος της δεν είναι μία ζάντα και ένα λάστιχο, αλλά πολλά εκατομμύρια που επενδύθηκαν για να «κοπεί» το βάρος της.

Όμως χωρίς ρεζέρβα τι γίνεται; Αν είσαι Mercedes και γενικά αντέχουν οι πελάτες το έξοδο, φοράς λάστιχα RunFlat, που όταν για οποιονδήποτε λόγο χάνουν τον αέρα τους, κρατάνε το πέλμα στη θέση του και μπορείς να οδηγήσεις για μερικά χιλιόμετρα και με ορισμένη ταχύτητα. Όμως το κάθε λάστιχο είναι και μια μικρή περιουσία.

Αν δεν μπορείς να απαιτήσεις από τους αγοραστές σου τέτοιο κόστος, τους αλλάζεις τη ρεζέρβα με ένα κιτ επισκευής. Αφρό δηλαδή που βουλώνει τις τρύπες αν έχεις κλατάρισμα. Αν σκίσεις το λάστιχο, τότε καλό είναι να έχεις οδική βοήθεια, γιατί απλά ο αφρός δεν κάνει τίποτα. Περιπέτεια δηλαδή.

Αξίζει τον κόπο; Εσείς βλέπετε κάποια τεχνολογία να αντικαθιστά τη ρεζέρβα ικανοποιητικά και με κόστος που αντέχετε; Ή προτιμάτε τη ρεζέρβα και ας σέρνετε μαζί σας 10-15 κιλά για την μία φορά που θα τύχει; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • kostas

    Μόνο όποιος έχει μείνει από λάστιχο σε δύσβατο ορεινό δρόμο μπορεί να εκτιμήσει την αξία μιας ρεζέρβας. Θεωρώ ότι θα έπρεπε από τις εθνικές νομοθεσίες να επιβάλλεται η ύπαρξη κανονικού ελαστικού σε όλα τα οχήματα ως αναπόσπαστο τμήμα της οδικής και όχι μόνο ασφάλειας του οδηγού. Τα περί μείωσης του βάρους κατά 10 kg δεν αντέχουν πραγματικά στοιχειώδους κριτικής, είναι αστεία.

      22
  • Κωστας

    Εννοειται ρεζερβα και γρυλλος παντα στο αμαξι. Εδω βαζουν γυαλινες οροφες που ζυγιζουν 3 φορες την κλασικη μεταλλικη οροφη. Η ρεζερβα τους μαρανε. Εχουν χαζομαρες να κοψουν βαρος μπολικες... Απλα η ρεζερβα κοστιζει αρκετα φαινεται...

      8

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός