
Τι ζητάς από το συνεργείο;
3.665 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2017)
Επειδή το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου δεν είναι μικρό, και με τον «στόλο» να γερνάει γρήγορα, η επιλογή του συνεργείου γίνεται καθοριστικής σημασίας. Εσείς όμως τι κοιτάτε πρώτα για να επιλέξετε;
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Από την αντιπροσωπεία στο εξουσιοδοτημένο η πρώτη διαφορά είναι το κόστος. Όχι τόσο στα ανταλλακτικά, αν και αυτό εξαρτάται, όσο στη χρέωση της ώρας εργασίας. Η τιμή εξάλλου μιας εργασίας στο αυτοκίνητο αποτελεί και το βασικό λόγο που προτιμάται το εξουσιοδοτημένο.
Έχετε όμως κάνει τις συγκρίσεις; Αυτό που συχνά κρατάει πολύ κόσμο στην αντιπροσωπεία είναι ότι υπάρχει υπολογισμός για το συνολικό κόστος πριν αρχίσει η εργασία. Μεγάλο, αλλά ξέρει ο καθένας τι τον περιμένει. Στα εξουσιοδοτημένα, παλιότερα, η τιμή ήταν μεταξύ του «θα τα βρούμε» και του «ότι βγάλει». Αυτό όμως έχει αλλάξει ριζικά.
Οι εργασίες είναι καταχωρισμένες και έτσι για κάθε μία υπάρχει διάρκεια που πολλαπλασιάζεται με το κόστος εργατοώρας για να υπολογιστεί η τιμή. Μαζί με το κόστος ανταλλακτικών, η συνολική δαπάνη στα εξουσιοδοτημένα μπορεί να προσδιοριστεί με την ίδια ακρίβεια με αυτή της αντιπροσωπείας. Μήπως εσείς δε ρωτάτε;
Και μετά είναι τα ανταλλακτικά. Μπορεί να μη γράφει το κουτί πάνω τη μάρκα του αυτοκινήτου σας, όμως οι κατασκευαστές ανταλλακτικών παράγουν τα ίδια εξαρτήματα και για την ελεύθερη αγορά, με τα δικά τους σήματα. Τέτοια ανταλλακτικά είναι συνήθως φθηνότερα και έτσι ένα όφελος ως προς το κόστος συντήρησης μπορεί να βρεθεί και εκεί.
Είναι όμως η ποιότητα εργασίας η ίδια; Τα εξουσιοδοτημένα σήμερα έχουν προχωρήσει από τα «γενικά συνεργεία» του παρελθόντος, καθότι οι τεχνικοί τους εκπαιδεύονται συστηματικά. Το προσωπικό τους συνήθως προέρχεται από χρόνια εμπειρίας σε αντιπροσωπείες και έτσι το «τρίψιμο» με τη μάρκα είναι σίγουρο. Εκεί που μπορεί να υπάρχει διαφορά είναι όταν ένα τελείως νέο μοντέλο βγει στην αγορά και τα εξουσιοδοτημένα της μάρκας δεν έχουν πρακτική εμπειρία.
Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο του εξουσιοδοτημένου είναι η προσπάθεια επισκευής πριν την αντικατάσταση. Διαδικασία που μπορεί να γλιτώσει πολλά χρήματα, ειδικά όταν πρόκειται για εργασίες που στην αντιπροσωπεία θα ήταν απαγορευτικές λόγω κόστους εργατοώρας, όπως η επισκευή κιβωτίου ταχυτήτων ή επέμβαση στα κινούμενα μέρη του κινητήρα.
Και τέλος είναι η απόσταση από το σπίτι. Γιατί και αυτό μετράει, ειδικά όταν δεν υπάρχουν υπηρεσίες «αυτοκινήτου αντικατάστασης». Όπως και να έχει τα εξουσιοδοτημένα αυξάνουν τις πιθανές επιλογές τόσο σε κόστος όσο και σε ευκολία.
Εσείς λοιπόν τι από αυτά κοιτάτε πρώτο όταν επιλέγετε συνεργείο; Ποιο χαρακτηριστικό σας ενδιαφέρει περισσότερο και τελικά τι προτιμάτε;
Καλη δουλεια!
Καλη δουλεια με λιγα λεφτα.Εχω ενα γνωστο με μια κορη και ενα γιο.Θελει να βρει για την κορη ενα καλο παιδι με πολλα λεφτα και χωρις να θελει προικα, και για το γιο που ειναι αφραγκος να βρει ενα καλο κοριτσι με πολυ προικα.
Είμαι "καμένος" ουκ ολίγες φορές από αντιπροσωπείες, από τη στιγμή που κατέληξα σε αξιόπιστα εξωτερικά συνεργεία (δύο διαφορετικής μάρκας αυτοκίνητα στην οικογένεια) έχω βρει την ησυχία μου. Οπότε τι να γράψω σχετικά;
Ποιος σοβαρος κάθεται να τον αρμέγει η αντιπροσωπεία όταν λήξει η εγγύηση, και η καραμέλα δήθεν ποιότητα δουλειάς και ορίτζιναλ αναλλακτικά πρεπει να πάψει.Τυφλός δεν είμαι και μπορω να κρίνω την ποιότητα εργασίας κι αν δε μου κάνει....με χάνει,κι όσο για τα ανταλλακτικα συνήθως τα αγοράζω εγω και τους τα ..πάω,κι εκ πειρας ειλικρινά φιλικά σας συνιστω γιατι εχω πληρώσει πολλά κερατιάτικα,κυνηγάτε τις μαρκες σαν πρώτη τοποθετηση lemförder,trw,fag,magneti marelli,skf,koyo ρουλεμαν.
Υπάρχουν πολλά θέματα που αφορούν τα συνεργεία αυτοκινήτων. Κατ΄αρχάς να επισημάνω ότι πουθενά, σε κανένα συνεργείο δεν γίνεται σωστή δουλειά, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα ο κατασκευαστής συνιστά συγκεκριμένη ροπή σύσφιξης κάθε βίδας, σε οποιοδήποτε εξάρτημα του αυτοκινήτου, κάτι που κανείς μηχανικός δεν κάνει, για λόγους ταχύτητας και οικονομίας. Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις που οι αντιπροσωπείες έχουν καλύτερο εξοπλισμό, για να εντοπίσουν μια βλάβη, κάτι που δεν έχουν τα γενικά συνεργεία. Π.χ. στο Nissan Micra K 11 κάποια στιγμή ο κινητήρας δεν λειτουργούσε σωστά, είχε μειωμένη απόδοση και αυξημένα καυσαέρια. Στο γενικό συνεργείο δεν μπορούσαν να βρουν τη βλάβη και αναγκάστηκα να πάω σε εξουσιοδοτημένο της αντιπροσωπείας. Εκεί βρήκαν αμέσως ότι έφταιγε ο MAF και μου το έφτιαξαν. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισε φίλος με Subaru Impreza. Ειδικά λοιπόν όταν πρόκειται για σύγχρονα αυτοκίνητα με ECU, αλλά πριν από την εποχή της θύρας OBD, τα γενικά συνεργεία, ή τουλάχιστον τα περισσότερα από αυτά, δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, για να εντοπίσουν μια βλάβη. Άρα καταλήγω ότι τα απλά σέρβις μπορούν να γίνονται σε οποιοδήποτε συνεργείο, αλλά όταν πρόκειται κάτι πιό σοβαρό, στα ηλεκτρονικά, είναι καλύτερο να πηγαίνουμε στην αντιπροσωπεία, του αυτοκινήτου μας, που έχει ειδικούς τεχνικούς και ειδικά εργαλεία, για την κάθε εργασία. Σε περιπτώσεις που έχει επέμβει στη μηχανή κάποιος βελτιωτής, ο οποίος έχει κάνει επαναπρογραμματισμό της ECU και άλλες βελτιώσεις, καλό είναι να πηγαίνουμε στον ίδιο, αν συμβεί βλάβη, σε κάτι που έχει τοποθετήσει αυτός. Είχα κάποτε ένα Smart που το είχε βελτιώσει ο αντιπρόσωπος της Bonalume. Κάποια στιγμή άρχισε η μηχανή να παρουσιάζει προβλήματα στη λειτουργία της και το πήγα στην αντιπροσωπεία της Mercedes. Δεν μπόρεσαν να βρουν τη βλάβη και το πήγα στον βελτιωτή, ο οποίος βρήκε αμέσως ότι έφταιγε η πεταλούδα του γκαζιού, της Bonalume.