Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Το «ελληνικό» πρόβλημα για να πάρεις ηλεκτρικό

Το «ελληνικό» πρόβλημα για να πάρεις ηλεκτρικό

3.344 Επισκέψεις στο άρθρο (27/7/2022)

Δεν πουλάνε τα ηλεκτρικά γιατί δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης, ή δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης γιατί δεν πουλάνε τα ηλεκτρικά;

Η φόρτιση δεν σε «κολλάει» από το να πάρεις ηλεκτρικό;

Η κότα έκανε το αβγό ή το αβγό την κότα; Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τι ισχύει; Δεν πωλούνται ηλεκτρικά στην Ελλάδα γιατί δεν υπάρχουν καλές υποδομές φόρτισης, ή δεν υπάρχουν υποδομές φόρτισης γιατί απλά δεν πωλούνται πολλά ηλεκτρικά;

Την ερώτηση την έχουμε κάνει ξανά: Πως θα φορτίσεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο αν δεν υπάρχουν όσοι φορτιστές αναλογούν στα αυτοκίνητα; Στην Ευρώπη τα ηλεκτρικά βρίσκονται ήδη περίπου στο 10% των πωλήσεων, αφού ακόμη και πριν αρχίσουν οι επενδύσεις για δίκτυο φόρτισης, ο κόσμος τα αγόραζε. Και συνεχίζει να τα αγοράζει γιατί το επιτρέπει η χωροταξία των πόλεων, αφού τα σπίτια δεν είναι πολυκατοικίες όπως στην Ελλάδα, και έτσι μπορεί μια μεγάλη μερίδα της αγοράς να φορτίζει στο σπίτι. Στην Ελλάδα, για πολλούς, αυτό δεν γίνεται.

Και μετά είναι οι χώροι στάθμευσης. Με την στάθμευση να είναι ελεγχόμενη, να γίνεται σε μεγάλα ιδιωτικά parking και με τις εταιρείες να διαθέτουν δικούς τους χώρους, υπάρχουν σταθμοί φόρτισης που καλύπτουν, τουλάχιστον αρχικά τη ζήτηση. Δηλαδή ξέρεις πως μπορείς να φορτίσεις σπίτι σου, στη δουλειά και στα ψώνια. Κάτι τέτοιο ξεκινά να γίνεται και στην Ελλάδα, αφού βλέπεις φορτιστές να ξεπροβάλλουν στα parking των super market, των εμπορικών κέντρων ή ακόμα και έξω από γυμναστήρια και άλλα σημεία ενδιαφέροντος.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Κατά βάση, οι πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη, σπρώχνουν την επένδυση σε δίκτυο. Ό,τι έγινε πάνω κάτω και με το υγραέριο, που όταν όλοι έτρεξαν να κάνουν μετατροπή το αυτοκίνητό τους σε διπλού καυσίμου με βενζίνη-LPG στην Ελλάδα, έβαλαν υγραέριο εκατοντάδες βενζινάδικα. Και έτσι έβρισκες να φουλάρεις παντού. Για τα ηλεκτρικά, εταιρείες ενέργειας (ηλεκτρισμού αλλά και πετρελαϊκές) έχουν ήδη προχωρήσει σε μεγάλες δαπάνες για την εξέλιξη σημείων φόρτισης.

Στην Ελλάδα όμως το πράγμα δεν τρέχει με τον ίδιο ρυθμό, αν και τώρα με επιδότηση 8.000 ευρώ σε όλα τα ηλεκτρικά, ανεξαρτήτως τιμής λιανικής, και τις τιμές των καυσίμων να είναι στο Θεό, ίσως να γυρίσει το παιχνίδι προς τα ηλεκτρικά. Φέτος, τα ηλεκτρικά είναι σχεδόν 2% των πωλήσεων. Οι προβλέψεις από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων είναι να φτάσουμε σε ένα 5% της αγοράς μέχρι το 2025, που με τους ρυθμούς πωλήσεων σήμερα μεταφράζεται περίπου σε 50.000 αυτοκίνητα μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Σε αντίθεση με την άλλη Ευρώπη, οι «ψυλιασμένοι» Έλληνες περιμένουμε πρώτα να γίνει βαρβάτο το δίκτυο πριν αρχίσουμε να αγοράζουμε. Όμως, αν το καλοσκεφτείς τώρα μπορείς να φορτίζεις είτε στο σπίτι, εφόσον έχεις χώρο, ή στη δουλειά ή ακόμα και στα ψώνια. Και το φουλάρισμα στο ηλεκτρικό κοστίζει πάρα πολύ λιγότερο από τα 90, 100 ή και 120 ευρώ που θα δώσεις για βενζίνη-diesel.

Οπότε μπορούν τα ηλεκτρικά που υπάρχουν τώρα για να αγοράσεις, και είναι πολλά, πάρα πολλά, να μην περιμένουν στα «ράφια» μέχρι να υπάρξει δίκτυο στα πρότυπα της Ευρώπης.

Εσείς τι λέτε όμως; Είναι η αδυναμία φόρτισης, στο σπίτι ή αλλού, ο λόγος που δεν σκέφτεστε ηλεκτρικά; Ή έχετε άλλους λόγους; Και, αν ναι, ποιους; Περιμένουμε τη γνώμη σας στα σχόλια...

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ας δούμε τι καίει κάθε τύπος αυτοκινήτου: