Το Renault Captur με τον ικανότατο κινητήρα των 130 ίππων και στο μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Expression, είναι διαθέσιμο με 16.980 ευρώ. Το Hyundai Kona ανήκει στο άνω άκρο της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, ωστόσο κρατάει σε ικανοποιητικά επίπεδα την τιμή του.

Πόσο πρέπει να πληρώσεις για ένα «σωστό» μικρό SUV;

3.566 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2019)

Renault Captur από 14.380 ευρώ, Kia Stonic από 14.590, 2008 από 16.400, SEAT Arona από 15.245 ευρώ κ.ο.κ.. Ανταποκρίνεται αυτή η τιμή στην πραγματικότητα ή είναι απλά κράχτης. Πόσο κοστίζει τελικά μια «σωστή» έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού;

Βλέπετε μια τιμή στη διαφήμιση και ψαρώνετε. Πάτε στην έκθεση να δείτε από κοντά το μοντέλο της διαφήμισης, ενθουσιάζεστε από αυτό που σας δείχνουν και όταν ρωτάτε πόσο κάνει σας λένε μια τιμή αρκετές χιλιάδες ευρώ μεγαλύτερη από αυτή της διαφήμισης.

-Μα στη διαφήμιση είδα άλλη τιμή
-Ναι απλά, αυτό εδώ είναι η full extra έκδοση με τον πιο δυνατό κινητήρα…
-Ααα… Δείξτε μου τότε το πιο φτηνό, αυτό της διαφήμισης…
-Ελάτε μαζί μου

Αυτόματα ο ενθουσιασμός μετατρέπεται σε απογοήτευση… και ξεκινάς υπολογισμούς για το πώς θα τη «βγάλεις» όσο πιο φθηνά γίνεται, χωρίς εκπτώσεις όμως στα θέλω σου.
 

Τα μικρά Crossover ή B-SUV αν προτιμάτε, είναι η πιο καυτή κατηγορία αυτή τη στιγμή, που διαρκώς αυξάνει το μερίδιό της και κυρίως η κατηγορία με τα πιο φρέσκα μοντέλα στη γκάμα των εταιρειών. Πιο μεγάλα από τα κλασσικά μικρά και συγχρόνως πιο μικρά από τα μικρομεσαία, με τα κλασσικά πλεονεκτήματα των SUV –πιο ψηλή θέση οδήγησης, αυξημένη απόσταση από το έδαφος κ.λπ.. 

Δε διαφωνούμε, είναι αρκετά τα πλεονεκτήματα τους, ωστόσο για να μπορέσετε να αποκτήσετε το μοντέλο που θέλετε σε μια έκδοση με αξιοπρεπή εξοπλισμό και ένα ικανό κινητήρα, που θα προσπεράσει άνετα  και δε θα χωλαίνει σε ένα ταξίδι θα πρέπει να ανεβείτε αρκετά από την αρχική τιμή. Συνεπώς θα πάτε στη μεσαία εξοπλιστική έκδοση, στην οποία θα έχετε και ένα πιο σύγχρονο εσωτερικό, με μεγάλη οθόνη αφής και σίγουρα σε έναν κινητήρα τουλάχιστον 110 ίππων.

Ας δούμε λοιπόν πως διαμορφώνεται η τιμή των 10 best seller μοντέλων με τις παραπάνω προϋποθέσεις:
  • Citroen C3 Aircross 1,2 PureTech 110 Feel: 17.460 ευρώ και 5 χρόνια εγγύηση
  • Ford EcoSport 1,0 EcoBoost 125 PS Business: 17.407 ευρώ και 8 χρόνια εγγύηση
  • Hyundai Kona 1,0 T-GDi 120 PS Premium: 17.750 ευρώ και 5 χρόνια εγγύηση
  • Kia Stonic 1,0T 120 PS Uptown: 16.890 ευρώ και 7 χρόνια εγγύηση
  • Opel Crossland X 1,2 PureTech 130 PS 120 Edition: 20.600 ευρώ και 5 χρόνια εγγύηση
  • Peugeot 2008 1,2 PureTech 110 PS Active: 21.450 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο και 5 χρόνια εγγύηση
  • Renault Captur 1,3 TCe 130 PS Expression: 16.980 ευρώ και 5 χρόνια εγγύηση
  • SEAT Arona 1,0 TSI 115 PS Style: 16.955 ευρώ και 4 χρόνια εγγύηση
  • Suzuki Vitara 1,0 DITC 112 PS GL+: 16.990 ευρώ και 7 χρόνια εγγύηση
  • VW T-Roc 1,0 TSI 115PS Advance: 21.400 ευρώ και 2 χρόνια εγγύηση
 
Βλέπουμε λοιπόν πως η πλειοψηφία των μοντέλων κυμαίνεται ανάμεσα σε 17 έως 18 χιλ. ευρώ, σχεδόν 2.500 ευρώ από την τιμή της διαφήμισης, με τα T-Roc, 2008 και Crossland X να κοστολογούνται πάνω από το όριο των 20.000 ευρώ. Και αν στα 2008 και Crossland X υπάρχει η δικαιολογία πως το μεν πρώτο έχει αυτόματο κιβώτιο και το δεύτερο στους 110 ίππους δεν έχει χειροκίνητη έκδοση, δε μπορούμε να πούμε πως ισχύει το ίδιο και για ο μοντέλο της VW. Ναι μεν τα στάνταρ ποιότητάς του είναι άνω του μ.ο. της κατηγορίας, αλλά από την άλλη έχει και την μικρότερη δωρεάν εγγύηση της αγοράς.

Εσείς τι πιστεύετε, αξίζουν τα μικρά SUV ένα ποσό γύρω στις 18.000 ευρώ για να αποκτήσετε μια «κανονική» έκδοση; Εσείς μέχρι πόσο θα πληρώνατε; Δικαιολογείται η διαφορά της τιμής ανάμεσα στα μοντέλα της κατηγορίας;

OPEL NEA MONTELA
test center