Η Τουρκία παράγει σήμερα πάνω από ενάμισι εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο.

Τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία: Αστείο ή πραγματικότητα;

5.437 Επισκέψεις στο άρθρο (18/4/2019)

Πόσο μεγάλη και σημαντική είναι η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία στον παγκόσμιο χάρτη; Μια βιομηχανία αξιοζήλευτη και αξιοπρόσεκτη ή ένα ακόμη αστείο για να γελάμε με τους γείτονες;

Η Τουρκία παράγει σήμερα πάνω από ενάμισι εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο. Οι εξαγωγές είναι άνω του 85% και τα ετήσια έσοδα ξεπερνούν τα 32 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό για να απαντηθεί αμέσως το δεύτερο σκέλος της ερώτησης: Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι αστείο.
 
Η Τουρκία σήμερα φτιάχνει αυτοκίνητα για επτά αυτοκινητοβιομηχανίες. Μπορεί η χώρα να μην έχει τη δική της μάρκα, όμως κατασκευάζει μοντέλα των Fiat, Honda,  Renault, Ford, Hyundai, Mercedes και Toyota, επιβατικά και επαγγελματικά, ενώ παράγει και αγροτικά τροχοφόρα μηχανήματα, όπως τρακτέρ. Χώρια τα δίκυκλα.
 
Η αγορά της Τουρκίας είναι περίπου 650.000 αυτοκίνητα το χρόνο, με 60% να εισάγονται και τα υπόλοιπα εγχώριας παραγωγής. Μια αυτάρκεια 40% στα αυτοκίνητα (και τα ανταλλακτικά τους) δεν είναι κάτι που αγνοείται εύκολα, αφού μόνο οι Αμερική, Κίνα, Γερμανία και Γαλλία έχουν μεγαλύτερη. Και μιας και συγκρίνουμε με άλλες χώρες, η Τουρκία έχει μερικές ακόμη επιτυχίες να αναφέρει.
 
Είναι 11η χώρα σε παραγωγή αυτοκινήτων στον κόσμο, με την Κίνα, Αμερική, Ιαπωνία στην πρώτη τριάδα, αλλά μόλις η 5η χωρίς δική της μάρκα, πίσω από το Μεξικό, Βραζιλία, Καναδά και Ταϊλάνδη.
 
Αξίζει να σημειωθεί πως η Τουρκία έχει ξεπεράσει κατά πολύ την Ιταλία, ενώ παράγει περισσότερα αυτοκίνητα και από την Ρωσία. Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία εξάγει αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, είναι όμως η μέση ανατολή, η Αφρική και η ανατολική Ευρώπη που έχουν άμεση εξάρτηση από τα μοντέλα αυτά, και έτσι χώρες από αυτές τις περιοχές έχουν αποκτήσει ακόμη περισσότερους εμπορικούς δεσμούς με την Τουρκία.
 
Ακόμη πιο σημαντική είναι η εξάρτηση που έχουν οι κατασκευαστές αυτοί και οι χώρες προέλευσής τους, με αποτέλεσμα η θέση της Τουρκίας στην παγκόσμια βιομηχανία και την πολιτική ισχύ που αυτή επιφέρει, να έχουν ενισχυθεί σημαντικά, κάτι που φαίνεται και από τη συμμετοχή της Τουρκίας στις 20 ισχυρότερες χώρες του κόσμου G20.
 
Τι λέτε λοιπόν; Είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της γείτονος για γέλια ή για κλάματα; Για να γελάει ποιός και να κλαίει ποιός; Και τελικά εσείς θα αγοράζατε αυτοκίνητο «made in Turkey»; Τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center