Τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία: Αστείο ή πραγματικότητα;
5.437 Επισκέψεις στο άρθρο (18/4/2019)
Πόσο μεγάλη και σημαντική είναι η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία στον παγκόσμιο χάρτη; Μια βιομηχανία αξιοζήλευτη και αξιοπρόσεκτη ή ένα ακόμη αστείο για να γελάμε με τους γείτονες;
Η Τουρκία παράγει σήμερα πάνω από ενάμισι εκατομμύριο αυτοκίνητα το χρόνο. Οι εξαγωγές είναι άνω του 85% και τα ετήσια έσοδα ξεπερνούν τα 32 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό για να απαντηθεί αμέσως το δεύτερο σκέλος της ερώτησης: Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι αστείο.
Η Τουρκία σήμερα φτιάχνει αυτοκίνητα για επτά αυτοκινητοβιομηχανίες. Μπορεί η χώρα να μην έχει τη δική της μάρκα, όμως κατασκευάζει μοντέλα των Fiat, Honda, Renault, Ford, Hyundai, Mercedes και Toyota, επιβατικά και επαγγελματικά, ενώ παράγει και αγροτικά τροχοφόρα μηχανήματα, όπως τρακτέρ. Χώρια τα δίκυκλα.
Η αγορά της Τουρκίας είναι περίπου 650.000 αυτοκίνητα το χρόνο, με 60% να εισάγονται και τα υπόλοιπα εγχώριας παραγωγής. Μια αυτάρκεια 40% στα αυτοκίνητα (και τα ανταλλακτικά τους) δεν είναι κάτι που αγνοείται εύκολα, αφού μόνο οι Αμερική, Κίνα, Γερμανία και Γαλλία έχουν μεγαλύτερη. Και μιας και συγκρίνουμε με άλλες χώρες, η Τουρκία έχει μερικές ακόμη επιτυχίες να αναφέρει.
Είναι 11η χώρα σε παραγωγή αυτοκινήτων στον κόσμο, με την Κίνα, Αμερική, Ιαπωνία στην πρώτη τριάδα, αλλά μόλις η 5η χωρίς δική της μάρκα, πίσω από το Μεξικό, Βραζιλία, Καναδά και Ταϊλάνδη.
Αξίζει να σημειωθεί πως η Τουρκία έχει ξεπεράσει κατά πολύ την Ιταλία, ενώ παράγει περισσότερα αυτοκίνητα και από την Ρωσία. Η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία εξάγει αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, είναι όμως η μέση ανατολή, η Αφρική και η ανατολική Ευρώπη που έχουν άμεση εξάρτηση από τα μοντέλα αυτά, και έτσι χώρες από αυτές τις περιοχές έχουν αποκτήσει ακόμη περισσότερους εμπορικούς δεσμούς με την Τουρκία.
Ακόμη πιο σημαντική είναι η εξάρτηση που έχουν οι κατασκευαστές αυτοί και οι χώρες προέλευσής τους, με αποτέλεσμα η θέση της Τουρκίας στην παγκόσμια βιομηχανία και την πολιτική ισχύ που αυτή επιφέρει, να έχουν ενισχυθεί σημαντικά, κάτι που φαίνεται και από τη συμμετοχή της Τουρκίας στις 20 ισχυρότερες χώρες του κόσμου G20.
Τι λέτε λοιπόν; Είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της γείτονος για γέλια ή για κλάματα; Για να γελάει ποιός και να κλαίει ποιός; Και τελικά εσείς θα αγοράζατε αυτοκίνητο «made in Turkey»; Τι λέτε;
Η χώρα με την μεγαλύτερη αυτάρκεια είναι η Ιαπωνία, που, συνήθως, παίζει στην θέση της μεγαλύτερης αυτοκινητοπαραγωγού χώρας. Οσο για τα αυτοκίνητα made in Turkey, ένας απολογισμός της αξιοπιστίας τους θα ήταν πολύ διαφωτιστικός
Η Τούρκικη βιομηχανία σε όλα τα επίπεδα (έστω και μέσω ξένων εταιρειών) δεν είναι καθόλου αστείο, όπως καθόλου αστείο δεν είναι και η πολεμική της βιομηχανία. Αστείο έχουμε φροντίσει να το κάνουμε για την Ελλάδα.
Στην τουρκια οι αυτοκινητοβιομηχανιες πηγαινουν γιατι οι μισθοι ειναι χαμηλοι,απεργιες και συνδικατα δεν νομιζω να υπαρχουν,και η αδεια λειτουργια τους βγαινει γρηγορα(οχι οπως στην Ελλαδα που θελεις μηνες και καλο λαδωμα).Εμεις μια NISSAN ειχαμε πριν χρονια και καταφεραμε και την διωξαμε.Τα τουρκαλια μπορει να τα κοροιδευουμε αλλα ειναι 100 χρονια μπροστα απο εμας, μεχρι και πιστα για φορμουλα 1 φτιαξανε,ενω εμεις ξαχνουμε εδω και δεκαετειες να βρουμε που θα την φτιαξουμε(και με αυτο τον καημο θα μεινουμε).Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.
Και αυτοί και εμείς ΓΙΑ ΤΑ ΣΟΥΡΜΕΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ... Καλά που είναι τα κολλητάρια τους οι ΝΑΤΟΙΚΟΙ και τους έχουν πρώτη σειρά κολλητών, εμάς δεύτερη σειρά... ΞΕΧΑΣΑ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟΛΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ... ΑΠΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ... μπερδεύτηκα κιόλας τι να φωνάζω ζήτω ο καπιταλισμός, ο κομμουνισμός ή ο σοσιαλισμός;
Οι μόνοι που είναι πραγματικά για γέλια είμαστε εμείς. Τελευταίοι στην Ευρώπη με διαφορά από τον προτελευταίο.
Παρακαλω για ενημερωση των αναγνωστων να μας κοινοποιησετε ολα τα μοντελα των εταιριων που κατασκευαζονται στην Τουρκια και εισαγονται στη χωρα μας.
Η χώρα με την μεγαλύτερη αυτάρκεια είναι η Ιαπωνία, που, συνήθως, παίζει στην θέση της μεγαλύτερης αυτοκινητοπαραγωγού χώρας. Οσο για τα αυτοκίνητα made in Turkey, ένας απολογισμός της αξιοπιστίας τους θα ήταν πολύ διαφωτιστικός
Η Τούρκικη βιομηχανία σε όλα τα επίπεδα (έστω και μέσω ξένων εταιρειών) δεν είναι καθόλου αστείο, όπως καθόλου αστείο δεν είναι και η πολεμική της βιομηχανία. Αστείο έχουμε φροντίσει να το κάνουμε για την Ελλάδα.
Στην τουρκια οι αυτοκινητοβιομηχανιες πηγαινουν γιατι οι μισθοι ειναι χαμηλοι,απεργιες και συνδικατα δεν νομιζω να υπαρχουν,και η αδεια λειτουργια τους βγαινει γρηγορα(οχι οπως στην Ελλαδα που θελεις μηνες και καλο λαδωμα).Εμεις μια NISSAN ειχαμε πριν χρονια και καταφεραμε και την διωξαμε.Τα τουρκαλια μπορει να τα κοροιδευουμε αλλα ειναι 100 χρονια μπροστα απο εμας, μεχρι και πιστα για φορμουλα 1 φτιαξανε,ενω εμεις ξαχνουμε εδω και δεκαετειες να βρουμε που θα την φτιαξουμε(και με αυτο τον καημο θα μεινουμε).Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.
Και αυτοί και εμείς ΓΙΑ ΤΑ ΣΟΥΡΜΕΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ... Καλά που είναι τα κολλητάρια τους οι ΝΑΤΟΙΚΟΙ και τους έχουν πρώτη σειρά κολλητών, εμάς δεύτερη σειρά... ΞΕΧΑΣΑ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΤΟΛΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ... ΑΠΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ... μπερδεύτηκα κιόλας τι να φωνάζω ζήτω ο καπιταλισμός, ο κομμουνισμός ή ο σοσιαλισμός;