• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το ρουλεμάν υποφέρει όταν κρεμάμε το χέρι στο λεβιέ λες και είναι ακουμπιστίρι.

Χαλάς το αυτοκίνητό σου και δεν το καταλαβαίνεις

15.532 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/8/2019

Ποιές συνήθειες στο αυτοκίνητο είναι τόσο κακές που τελικά κάνουν ζημιά; Από βαρεμάρα ή από άγνοια, μήπως δημιουργείς φθορές που στοιχίζουν μια περιουσία στην επισκευή ή στη χρήση;

Οι κακές συνήθειες στο αυτοκίνητο κοστίζουν. Κάποιες προκαλούν ζημιές, κάποιες αυξάνουν το κόστος χρήσης και άλλες μειώνουν την αξία μεταπώλησης. Μήπως έχεις και εσύ κάποιες από αυτές; και τελικά το ξέρεις ότι βλάπτουν;
 
Συνήθειες που προκαλούν ζημιές είναι αρκετές. Κλασσική περίπτωση η γρήγορη αλλαγή από όπισθεν σε πρώτη. Κάποτε τα αυτοκίνητα έπρεπε να σταματήσουν τελείως γιατί η όπισθεν δεν ήταν συγχρονισμένη, όμως όλο και περισσότερα κιβώτια έχουν συγχρονιζέ στην όπισθεν που σημαίνει ότι μπορεί να μπει και όσο το αυτοκίνητο τσουλάει. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι μπορεί να κινείται εμπρός, ενώ βάζεις την όπισθεν. Η ζημιά μπορεί να είναι μεγάλη.
 
Ζημιά μπορεί να προκαλέσει και το συνεχές πάτημα φρένου στον κατήφορο. Αν ο κατήφορος είναι μεγάλος, βάζουμε κοντή σχέση στο κιβώτιο και αφήνουμε το μοτέρ να φρενάρει, πατώντας τα φρένα ανά διαστήματα για να ελέγξουμε την ταχύτητα. Αλλιώς οι δίσκοι υπερθερμένονται και στραβώνουν, ή ακόμη χειρότερα τα υγρά βράζουν και τα φρένα μπορεί να μην πιάσουν. Οι ζημιές μπορεί να είναι ακριβές.
 
Ακόμη κι αν δεν γίνει ζημιά έτσι, τα τακάκια σίγουρα φθείρονται ταχύτερα, το ίδιο και οι δίσκοι, μειώνοντας τη διάρκεια ζωής τους και αυξάνοντας έτσι το κόστος χρήσης. Τέτοιου είδους φθορές μπορεί να προκαλέσουν η συνεχής χρήση του συμπλέκτη στο φανάρι, αντί για νεκρά, με άμεσο αντίκτυπο στη ζωή του δίσκου/πλατό. Το ρουλεμάν επίσης υποφέρει όταν κρεμάμε το χέρι στο λεβιέ λες και είναι ακουμπιστίρι.
 
Σε ότι αφορά την κατανάλωση, ο καλύτερος τρόπος να την αυξήσεις είναι να μείνεις με τα τσιμπράγκαλα από το καλοκαίρι στο πορτ μπαγκάζ όλο το χρόνο, αυξάνοντας το βάρος του αυτοκινήτου. Εξίσου κακή συνήθεια είναι να ξεμείνεις με τη σχάρα οροφής όλο το χρόνο, για το ένα ταξίδι που έκανες στο χωριό, κάποτε, πριν μήνες. Η κακή αεροδυναμική αυξάνει την κατανάλωση.
 
Και φυσικά υπάρχουν και άλλες. Κούφιες γκαζιές στο φανάρι, υψηλές στροφές με κρύο μοτέρ, σανίδα από στάση και απότομο άφημα συμπλέκτη, αν και αυτές οι συνήθειες είναι προφανώς πιο κακές, σε αντίθεση με άλλες.
 
Όπως το κάπνισμα στο αυτοκίνητο, που αποδεδειγμένα είναι ο ταχύτερος τρόπος να μειώσεις την αξία του στη μεταπώληση, αφού εκτός ότι βρωμάει, κιτρινίζει ο ουρανός, ενώ αυξάνεται και ο κίνδυνος να πέσει η καύτρα και αφήσει το δικό της σημάδι στα καθίσματα.
 
Εσείς; Ποιές συνήθειες έχετε στο αυτοκίνητο; Ποιές αναγνωρίζετε ως κακές και τι κάνετε γι αυτές; Μήπως τελικά δεν σας πολυνοιάζει; Τι λέτε;