
Θέλετε να βλέπετε τους άλλους αφ υψηλού και να είστε σε απόσταση από το δρόμο ή προτιμάτε πιο «άμεση» επαφή με το οδόστρωμα;
Χαμηλωμένο ή υπερυψωμένο;
9.158 Επισκέψεις στο άρθρο (20/8/2016)
Ο καθένας μας έχει διαφορετικές οδηγικές προτιμήσεις και σίγουρα αποτελεί υποκειμενικό κριτήριο το τι θεωρούμε απολαυστικό στην οδήγηση. Σωστό και λάθος δεν υπάρχει στο δίλλημα χαμηλωμένο ή υπερυψωμένο αυτοκίνητο, υπάρχουν όμως προσωπικά γούστα.
autotriti team
Τα μικρομεσαία hatchback είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, αφού καταφέρνουν να προσφέρουν χώρους και πρακτικότητα σε μικρές διαστάσεις και λογική τιμή. Τα τελευταία χρόνια όμως, ιδιαίτερη άνθιση γνωρίζει η κατηγορία των crossover, οχημάτων δηλαδή που φέρνουν στο νου το υπερυψωμένο hatchback. Λογικό αν αναλογιστούμε πως πολλά crossover «πατάνε» στην ίδια πλατφόρμα με hatchback.
Τα υπερυψωμένα οχήματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να κάθεται σαφώς πιο ψηλά με αποτέλεσμα να υπάρχει πανοραμική ορατότητα και μια αυξημένη αίσθηση (και μόνο) ασφάλειας. Από την άλλη βέβαια σε ένα χαμηλωμένο όχημα δημιουργείται η αίσθηση ότι είσαι μέσα στη δράση και όχι παρατηρητής της, αφού η επαφή με το έδαφος οξύνει την οδηγική ευχαρίστηση.
Ο συνδυασμός του ψηλού αμαξώματος με μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων που διαθέτουν τα crossover, τους δίνουν τη δυνατότητα να είναι άνετα σε λακκούβες, σαμαράκια και να ανεβαίνουν σε πεζοδρόμια. Επιπλέον αν χρειαστεί να «λερωθούν» και με λίγο χώμα θα το κάνουν με ευχαρίστηση. Από την άλλη στην άσφαλτο το αμάξωμά τους στρίβοντας παίρνει μεγαλύτερη κλίση λόγω της απόστασης.
Μάλιστα οι λάτρεις των «κοντών» σε αυτό εστιάζουν. Όπως λένε μπορεί να μην έχουν το υπόβαθρο για παιχνίδι στο χώμα αλλά στην τελική πόσες φορές θα βγεις εκτός δρόμου; Στην άσφαλτο κινείσαι και εκεί τα χαμηλωμένα είναι «τρένο».
Δύο διαφορετικές φιλοσοφίες, για διαφορετικά γούστα. Ψηλά με άνεση και χαμηλά με δυναμισμό. Εσείς όμως τι απολαμβάνετε να οδηγείτε περισσότερο και τι αποτελεί για εσάς οδηγική απόλαυση;
Τα σημερινά υπερυψωμένα είναι ασφαλή στον χειρισμό (χάρις στα ηλεκτρονικά βοηθήματα) και βολικά για χρήση στους ελληνικούς δρόμους με τις λακούβες (προς αποφυγή όμως τα λάστιχα με χαμηλό προφίλ).
Κάτι κερδίζεις κάτι χάνεις, για τους ελληνικούς δρόμους ποιο πρακτικά είναι τα υπερυψωμένα, σαφώς φθηνότερα αγοράζονται και λιγότερο καίνε τα χαμηλωμένα. Εις ότι αφορά την οδήγηση, αν οδηγείς σύμφωνα με την σήμανση του δρόμου, είναι ίδια, τα χαμηλωμένα υπερέχουν στην σπιρτόζικη οδήγηση.
Λίγα χρόνια πριν έβγαιναν τα subaru forester (μέχρι το 2008 που τα έκαναν κανονικά suv) που ήταν όλα σε ένα και τα έκαναν όλα καλά.