Χάνει η κερδίζει μια μάρκα κάνοντας δημόσια μια ανάκληση; Είναι δείγμα αδυναμίας να φτιάξει καλά αυτοκίνητα, ή ευθύνης απέναντι στους αγοραστές της να λειτουργούν όπως πρέπει;
Και καλά, όταν το έχεις αγοράσει ήδη ένα αυτοκίνητο, η ανάκληση είναι πάντοτε επιθυμητή. Αν το αυτοκίνητό σου έχει κάποιο κατασκευαστικό σφάλμα, το τελευταίο που θες είναι να σου το κρατήσουν κρυφό, ή να στο κρατήσουν κρυφό μέχρι το επόμενο σέρβις, μήπως και μαθευτεί στην «πιάτσα».
Οπότε, «μέσα στο χορό» η ανάκληση είναι εμφανώς θετική. Και αν ρωτήσεις τους κατόχους μιας μάρκας που κάνει ανακλήσεις, πιθανώς και συχνά, μόνο θετικά θα σου πουν. Πόσο τους προσέχει η μάρκα τους, πόσο τους κρατά ενήμερους, και ακόμη πόσο ψάχνουν συνέχεια για την τελειότητα και βρίσκουν να επισκευάσουν ακόμη και χρόνια μετά την αγορά.
Από την άλλη πλευρά όμως, πριν την αγορά, ή όταν ακούς για ανακλήσεις άλλων εταιρειών, η εικόνα γίνεται διαφορετική. Ίσως να είναι το σύνδρομο του «το δικό μου είναι καλύτερο» και έτσι στο άκουσμα ότι κάποιο άλλο μοντέλο «έβγαλε» πρόβλημα, να υπάρχει αυτή η αυτεπιβεβαίωση ότι έκανες της σωστή αγορά (πάλι «μεγάλε»).
Ίσως να είναι και ο τρόπος που το χειρίζεται η αγορά, η λογική «όλο προβλήματα βγάζουν αυτά» με μόνο κριτήριο το πόσες ανακλήσεις κάνει μια μάρκα. Και πιθανώς να ήταν ο αριθμός των ανακλήσεων ένα μέγεθος το οποίο να άξιζε τον κόπο να χρησιμοποιήσουμε για να συγκρίνουμε πόσα προβλήματα «βγάζουν» οι δάφορες μάρκες και τα μοντέλα τους.
Όμως δεν είναι. Γιατί πρώτον δεν κάνουν όλες οι μάρκες τις ανακλήσεις τους δημόσια, οπότε κανείς δεν ξέρει ούτε πόσες γίνονται, ούτε και για ποιο λόγο. Και δεύτερο, γιατί και από αυτές που οι μάρκες ανακοινώνουν, δεν φτάνουν όλες στα μέσα, και άρα στα αφτιά ή τα μάτια όλων.
Ακόμη χειρότερα, πολλοί, θεωρώντας ότι η ανάκληση υποτιμά τη μάρκα, φέρνουν συνέχεια στο προσκήνιο ανακλήσεις κατασκευαστών που δεν είναι της αρεσκείας τους, και αποκρύπτουν άλλες, κατασκευαστών που προτιμούν.
Εσύ όμως τι λές; Όταν ακούς μια μάρκα να κάνει ανάκληση, αυτό την τιμή; Την ανεβάζει στα μάτια σου; Ή την μειώνει; Ή μήπως τελικά είναι μια τυπική διαδικασία που κάνουν όλοι οι κατασκευαστές και δεν έχει καμία σχέση ούτε με την ποιότητα, ούτε με την αξιοπιστία μιας μάρκας; Τι λες;