3 SUV στην ίδια κατηγορία έχει η Volkswagen όταν οι άλλοι κατασκευαστές μόνο ένα! Γιατί το κάνει αυτό και που διαφέρουν μεταξύ τους; Πάμε να λύσουμε τις απορίες σας θέτοντας στο επίκεντρο την πιο πρόσφατη άφιξη, το κουπέ σε εμφάνιση Taigo.
Taigo, T-Cross, T-Roc: 3 VW SUV στην ίδια κατηγορία
Η... ιστορία είναι χιλιοπαιγμένη, αλλά κάθε φορά το ίδιο και περισσότερο ενδιαφέρουσα. Οι εταιρείες αναγνωρίζουν δηλαδή την τάση του αγοραστικού κοινού προς τα μικρά crossover, για αυτό και ενισχύουν τις προτάσεις τους στην συγκεκριμένη κατηγορία. Για την ελληνική πραγματικότητα, δε, η κλάση των B-SUV είναι και η δημοφιλέστερη ανάμεσα στους καταναλωτές, όπως απέδειξαν και τα στοιχεία του ΣΕΕΑ για τις πωλήσεις του 2021.
Κάπως έτσι, λοιπόν, η Volkswagen βάζει στην φαρέτρα των SUV πόλης μία ακόμη πρόταση, που καλείται να συνεπικουρήσει τα T-Roc και T-Cross. Η πιο μοντέρνα επιλογή των Γερμανών ακούει στο όνομα Volkswagen Taigo, το πρώτο ευρωπαϊκό coupe μικρό SUV της γερμανικής εταιρείας. Ένα μοντέλο που είχαμε δει μάλιστα να κυκλοφορεί ήδη στην Βραζιλία με το όνομα «Nivus», προτού έρθει και στην Γηραιά Ήπειρο με άλλη ονομασία.
Ενώ το εμπορικό του λανσάρισμα στην χώρα μας έχει ξεκινήσει, πάμε να δούμε σε τι διαφέρει συγκριτικά με τους δύο «παλιούς» σωματοφύλακες της κατηγορίας από πλευράς Volkswagen;
Ξεκινώντας από τις ομοιότητες ανάμεσα στα 3 SUVάκια, πρέπει να σταθούμε στην κοινή πλατφόρμα κατασκευής τους. Η «βασική» σπονδυλωτή MQB αποτέλεσε βάση και για τα τρία μοντέλα, τα οποία φυσικά έχουν επιμέρους διαφορές στις διαστάσεις τους. Δεδομένα, Taigo και T-Cross μοιάζουν περισσότερο λόγω της παραλλαγής MQB A0 πάνω στην οποία «έχουν» χτιστεί, στοιχείο που εξηγεί την επιχειρηματολογία πολλών πως το Taigo είναι στην πράξη μία παραλλαγή του T-Cross με διαφορετικό design και αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις.
Από την πλευρά του το T-Roc είναι βασισμένο στην έκδοση MQB A1. Για να μιλήσουμε με αριθμούς τώρα, το νέο Volkswagen Taigo είναι το μεγαλύτερο των τριών. Πιο συγκεκριμένα, έχει μήκος 4.266 χλστ, πλάτος 1.757 χλστ., ύψος 1.518 χλστ., επομένως είναι 32 χλστ. μεγαλύτερο από το T-Roc (4.234 χλστ.) και 15,8 εκατοστά μεγαλύτερο από το T-Cross (4.108 χλστ.).
Μοντέρνα και νεανική πρόταση, ξεχωρίζει για την μόνο η coupe σιλουέτα με την έντονα κεκλιμένη προς τα εμπρός κολόνα C.
Σίγουρα, στο κομμάτι του design η Volkswagen έχει καθιερώσει ανά τα χρόνια μία περισσότερο συμβατική προσέγγιση, χωρίς εξεζητημένες σχεδιαστικές επιλογές και μοτίβα. Αυτή την φιλοσοφία παρατηρούμε στα T-Roc και Τ-Cross, που διαφέρουν, βέβαια, σε επιμέρους λεπτομέρειες (π.χ. το T-Cross αν και πιο compact δείχνει πιο SUV λόγω τετράγωνης σχεδίασης).
Κοινή και στα τρία μοντέλα είναι η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, όπως το προαιρετικό IQ.DRIVE Travel Assist.
Ε, στην περίπτωση του Volkswagen Taigo οι Γερμανοί το πήγαν... ένα βήμα παρακάτω και δημιούργησαν μία πιο μοντέρνα και νεανική πρόταση. Για να το πετύχουν αρκεί μόνο η coupe σιλουέτα με την έντονα κεκλιμένη προς τα εμπρός κολόνα C. Παρόμοια σχεδιαστική λογική με ελαφρά κλίση της οροφής συναντάμε και στο πιο επιβλητικό T-Roc, ωστόσο στην περίπτωση του Taigo είναι σαφώς πιο έντονο, απορρέοντας και την αντίστοιχη σπορτίφ προσωπικότητα.
Από εκεί και πέρα, το Taigo θυμίζει εν πολλοίς T-Cross τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω σχεδίαση. Το coupe SUV, πάντως, έχει πιο χαμηλά τοποθετημένη την μάσκα με το κυψελοειδές μοτίβο, ξεχωρίζει από την λωρίδα LED φωτισμού που εκτείνεται σε ολόκληρο το εμπρός μέρος μέχρι το λογότυπο της εταιρείας, ενώ «βγάζει» έξτρα επιθετικότητα με τις τέσσερις νευρώσεις στο καπό. Στον αντίποδα, το T-Cross ακολουθεί μία πιο macho λογική, έχοντας δανειστεί, άλλωστε, και λεπτομέρειες από το αρκετά μεγαλύτερο Touareg. Περισσότερο έντονες είναι οι ομοιότητες στο πίσω μέρος, όπου τα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται τα ίδια φωτιστικά σώματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η φαρδιά φάσα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και η αντίστοιχη ονομασία του μοντέλου που κοσμεί ολογράφως το χαμηλότερο μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Στο Taigo, πάντως, η LED λωρίδα είναι πιο λεπτή σχεδιαστικά.
Ο digital χαρακτήρας του Taigo είναι ξεκάθαρος και αποτυπώνεται από τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών , καθώς και από την 8άρα έγχρωμη οθόνη αφής.
Στο εσωτερικό, πολλά στοιχεία εξοπλισμού προέρχονται αυτούσια από τα κοινά ράφια του ομίλου. Ανάμεσά τους το πολυλειτουργικό τιμόνι με μοντέρνα χειριστήρια, τα συστήματα infotainment τελευταίας γενιάς (MIB3) και το App-Connect Wireless. Ειδικά για την διακόσμηση της καμπίνας του νέου VW Taigo, πρέπει να τονιστεί πως θυμίζει έντονα το εσωτερικό του πρόσφατα ανανεωμένου Polo. Στην δημοφιλή έκδοση Life (21.100¤) ο digital χαρακτήρας είναι ξεκάθαρος και αποτυπώνεται από τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών, καθώς και από την 8άρα έγχρωμη οθόνη αφής με σύστημα πλοήγησης «Ready 2 Discover», υπηρεσίες Streaming και Internet. Στην βάση της γκάμας υπάρχει η έκδοση Comfort (αποκλειστικά με κινητήρα 95 ίππων) η οποία κοστίζει 20.050 ευρώ και βρίσκεται σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων, όπως και η βασική Move για την επιλογή των 110 ίππων.
Από την άλλη πλευρά, στο βασικό εξοπλιστικό πακέτο των άλλων δύο B-SUV δεν υπάρχει δυνατότητα για ψηφιακό Cockpit, με το T-Roc να προσφέρει την συγκεκριμένη άνεση στην τρίτη έκδοση εξοπλισμού Experience. Όσον αφορά τις τιμές, το T-Cross κοστίζει 20.550 ευρώ στο εξοπλιστικό πακέτο Life, ενώ το T-Roc έκδοσης Discover έχει τιμή 21.400 ευρώ.
Κοινή είναι η σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης και ασφάλειας του οδηγού, όπως το προαιρετικό IQ.DRIVE Travel Assist. Συνδυάζει λειτουργίες από άλλα συστήματα όπως τα Adaptive Cruise Control και Lane Assist για τη δημιουργία ενός νέου συστήματος υποβοήθησης επιπέδου 2 που επιτρέπει εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. Και τα τρία μοντέλα εφοδιάζονται από την βασική (Life σε Taigo και T-Cross) με Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, Σύστημα παρακολούθησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist, Σύστημα υποβοήθησης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα και Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist. Ως έξτρα αλλά στάνταρ βλέπουμε στο Taigo προβολείς LED και Σύστημα στάθμευσης Park Pilot.
Όσον αφορά τους χώρους, θα καταπιαστούμε με το μεταξόνιο, που ορίζει εν πολλοίς και τους χώρους της καμπίνας. Το Taigo βρίσκεται ανάμεσα στα T-Roc (2.590 χλστ.) και T-Cross (2.551 χλστ.) με 2.556 χλστ., με το πορτμπαγκάζ να χωρά 438 λίτρα, όγκος καλός, αν συνυπολογίσει κανείς την σχεδιαστική ιδιαιτερότητα της πόρτας του χώρου αποσκευών. Υπενθυμίζουμε πως το διαμέρισμα των αποσκευών του T-Cross είναι 385 έως 455 λτ. ανάλογα με τη θέση των συρόμενων πίσω καθισμάτων και του T-Roc στα 445 λίτρα.
Δεν υπάρχει (προς το παρόν) diesel έκδοση, παρά μόνο τρεις επιλογές βενζίνης 95, 110 και 150 ίππων, με τις δύο κορυφαίες να συνδυάζονται 7άρι DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Αναμενόμενα, δεν έχουμε μεγάλες διαφορές στα μηχανικά σύνολα του Volkswagen Taigo. Όπως ακριβώς με το T-Cross, δεν υπάρχει (προς το παρόν αλλά και το μέλλον) diesel έκδοση, παρά μόνο τρεις επιλογές βενζίνης με ανάλογα κιβώτια ταχυτήτων. Στη βάση βρίσκεται ο τρικύλινδρος 1.000άρης TSI κινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, 95 και 110 ίππων με ροπή 175 Nm και 200 Nm, αντίστοιχα, ενώ στην κορυφή της γκάμας συναντούμε τον τετρακύλινδρο 1,5 TSI Evo με δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων που αποδίδει 150 άλογα και 250 Nm ροπής. Όσον αφορά στη μετάδοση, αυτή γίνεται αποκλειστικά στους 2 τροχούς του εμπρόσθιου άξονα από ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο για την έκδοση των 95 ίππων ή ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων για τις άλλες δύο. Προαιρετικά προσφέρεται και το 7άρι DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στις εκδόσεις των 110 και 150 ίππων.
Το T-Roc κυκλοφορεί και με δύο εκδόσεις βενζίνης των 190 και 300 ίππων (η σπορ έκδοση R) αμφότερες συνδυαζόμενες με τετρακίνηση 4MOTION, ενώ υπάρχει και ο 2λιτρος TDI των 150 ίππων.
Αντιθέτως, το Volkswagen T-Roc κυκλοφορεί και με δύο εκδόσεις βενζίνης των 190 και 300 ίππων (η σπορ έκδοση R) αμφότερες συνδυαζόμενες με τετρακίνηση 4MOTION, ενώ υπάρχει και ο 2λιτρος TDI των 150 ίππων για το τετρακίνητο T-Roc.
Το Volkswagen Taigo είναι μία νεανική και μοντέρνα πρόταση που μπαίνει σε μία άκρως απαιτητική κατηγορία όπως αυτή των μικρών SUV. Συν τοις άλλοις έχει και τον εσωτερικό ανταγωνισμό με τα T-Roc και T-Cross. Αν έχει αντίστοιχα ευχάριστη οδηγική εικόνα και με τα «αδέρφια» του, θα διεκδικήσει επί ίσοις όροις το δικό του μερίδιο στην αγοραστική πίτα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ομοιότητας στα Taigo και T-Cross η φαρδιά φωτιζόμενη φάσα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και η αντίστοιχη ονομασία του μοντέλου που κοσμεί ολογράφως το χαμηλότερο μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.