Toyota Yaris, Hyundai i20 και Peugeot 208 αναδείχτηκαν πρωταθλητές των λιανικών πωλήσεων στην κατηγορία των μικρών, την πιο δημοφιλή της ελληνικής αγοράς. Ποια είναι τα μυστικά της επιτυχίας τους;
Τα πρώτα μικρά μοντέλα σε πωλήσεις λιανικής
Τα μικρά μοντέλα για μια ακόμα χρονιά αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος των πωλήσεων, ξεπερνώντας τις 50.000 μονάδες και συγκεντρώνοντας περίπου το 50% των συνολικών ταξινομήσεων. Στην μεγάλη πλειοψηφία τους μάλιστα πρόκειται για πωλήσεις σε ιδιώτες. Για μια ακόμα χρονιά λοιπόν το Yaris βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων, τόσο στην κλάση του, όσο και συνολικά, ακολουθούμενο από το Hyundai i20 για να κλείσει την τριάδα το Peugeot 208.
Στο θέμα μας λοιπόν συγκρίνουμε τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικλα εκδόσεις του κάθε μοντέλου, τόσο από πλευράς κινητήρα, όσο και εξοπλισμού. Έτσι επιλέξαμε το υβριδικό Yaris των 116 ίππων στην αρχική έκδοση Active (οι υβριδικές εκδόσεις του είναι οι πιο δημοφιλείς, υπάρχει και η ατμοσφαιρική με 125 άλογα), το 208 με τον 1.000άρη τούρμπο PureTech των 100 PS στην αρχική έκδοση Active Plus, και το ίδιας ιπποδύναμης (100 PS) i20 στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, το οποίο είναι σαφώς το προτιμότερο.
Κοιτάζοντας τα τρία μοντέλα, αυτά εκφράζουν με διαφορετικό τρόπο ένα μοντέρνο και νεανικό προφίλ που τα καθιστά ελκυστικά στην όψη. Ίσως κλικ πιο ελκυστικό δείχνει το 208 με τις νυχιές στα φώτα και τους χαυλιόδοντες στον προφυλαχτήρα που τονίζουν το δυναμισμό του, ενώ παράλληλα η μεγάλη μάσκα του δίνει κάτι το πιο εκλεπτυσμένο.
Το Yaris είναι το πιο δυναμικό στη σχεδίαση, κυρίως λόγω του σχήματος της μάσκας, των φουσκωμένων θόλων και των αναλογιών του, ενώ και στο πίσω μέρος η διαμόρφωση της τρίτης κολώνας ενισχύει αυτή την εντύπωση. Το i20 από την πλευρά του προβάλει το δυναμισμό του με τις έντονες ακμές και το καπό που πέφτει χαμηλά, σε συνδυασμό με τα όμορφα φωτιστικά σώματα μπροστά, αλλά και πίσω.
Όσον αφορά το κόστος αγοράς τώρα, το Hyundai i20 (100 PS) είναι πιο προσιτό με κόστος από 15.290 ευρώ, έχοντας πληρέστατο πακέτο συστημάτων ασφαλείας και όλα τα βασικά, ωστόσο εμείς επιλέξαμε την δεύτερη έκδοση Exclusive, με κόστος από 16.090 ευρώ που διαθέτει οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας και στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων (17.490 το αυτόματο). Το υβριδικό Yaris (116 PS) είναι διαθέσιμο από 17.830 ευρώ παρέχοντας όλα τα συστήματα και τις ανέσεις που επιζητά ο σύγχρονος αγοραστής, ενώ σημειωτέον συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο και προσφέρει περισσότερα χρόνια εγγύηση, με 6 έναντι 5 των άλλων δύο. Βέβαια η εγγύηση του i20 είναι άκρως ανταγωνιστική, καθώς δεν περιλαμβάνει κάποιο όριο χιλιομέτρων. Τέλος το 208 (100 PS) κοστολογείται από 18.400 ευρώ, στο καλό εξοπλιστικό επίπεδο Active Plus, το οποίο εκτός των απαραίτητων εξοπλιστικών στοιχείων, παρέχει και έξτρα καλούδια, όπως οι αναδιπλούμενοι καθρέπτες.
Εντυπωσιακή σε κάθε πτυχή της η καμπίνα του 208. Προσεγμένα υλικά, premium ύφος και ο hi-tech χαρακτήρας συνθέτουν το παζλ.
Ευχάριστη είναι εικόνα που θα συναντήσουμε και στις καμπίνες των τριών μοντέλων. To Peugeot 208 διαθέτει το πιο εντυπωσιακό εσωτερικό στην κατηγορία, συνδυάζοντας την premium αίσθηση ποιότητας με το μοντέρνο σχεδιασμό. Μαλακά και άριστα φινιρισμένα πλαστικά στο ταμπλό, (έξτρα) ψηφιακός 3D πίνακας οργάνων, διακόπτες τύπου πιάνο και φυσικά η οθόνη αφής (έως 10 ίντσες, ανάλογα την έκδοση) του infotainment δένουν αρμονικά μεταξύ τους.
Αρκετά digital το εσωτερικό του i20 με στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων και 8άρα οθόνη. Ικανοποιητική και η ποιότητα κατασκευής.
Το Toyota Yaris χαρακτηρίζεται από μοντέρνο design προσφέροντας πρακτικότητα και κορυφαία εργονομία. Στο πάνω μέρος του ταμπλό συναντάμε μαλακά μέρη, με την ποιότητα κατασκευής γενικότερα να ικανοποιεί. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος infotainment, ενώ τον high-tech αέρα του συμπληρώνει το σύστημα Head up Display.
Μπόλικη τεχνολογία θα βρούμε και στην καμπίνα του i20, σε αυτή την έκδοση, χάρη στην οθόνη αφής των 8 ιντσών και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25``. Ο διάκοσμός του παρουσιάζει ενδιαφέρον λόγω της οριζόντιας γρίλιας που χωρίζει το ταμπλό από άκρη σε άκρη, ενώ από πλευράς κατασκευής, θα συναντήσουμε σκληρά πλαστικά με καλό επιμέρους φινίρισμα και συναρμογή.
Το i20 είναι από τα πιο ευρύχωρα μικρά, με την καμπίνα και το χώρο αποσκευών να εξυπηρετούν άνετα ακόμα και 5 ενήλικους.
Στο πεδίο των χώρων, το i20 προσφέρει την περισσότερη ευρυχωρία προς τους επιβάτες, όντας το μοναδικό που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα ακόμα και 5 επιβάτες, χάρη στο πολύ φαρδύ πίσω κάθισμα και τον χώρο για τα γόνατα. Βέβαια, πολύ καλό χώρο για τα γόνατα έχει και το Yaris, που με κάποιους περιορισμούς θα φιλοξενήσει και τρίτο επιβάτη πίσω. Το i20 διαθέτει επίσης και το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ με 352 λίτρα, έναντι 311 λτ. του 208 και 286 λτ. του Yaris αντίστοιχα.
Το i20 είναι από τα πιο ευρύχωρα μικρά, με την καμπίνα και το χώρο αποσκευών να εξυπηρετούν άνετα ακόμα και 5 ενήλικους.
Το Yaris θα κινηθεί με ρεύμα για αρκετή ώρα μέσα στην πόλη, με τη μέση κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες να μην ξεπερνάει τα 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες θα κάψει 4,2 λτ..
Το υβριδικό σύστημα του Yaris προφανώς και του δίνει μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα στον τομέα της κατανάλωσης, συγκριτικά με τα 208 και i20. Το ιαπωνικό μοντέλο με τους 116 συνδυαστικούς ίππους, θα κινηθεί με ρεύμα για αρκετή ώρα μέσα στην πόλη, έχοντας δυνατότητα ηλεκτροκίνησης μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση σε αυτές τις συνθήκες να μην ξεπερνάει τα 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες θα κάψει 4,2 λτ.. Καλές είναι και οι επιδόσεις του, αν και λόγω του e-CVT κιβωτίου θα παραχθεί το γνωστό βουητό στην απότομη επιτάχυνση. Από την άλλη αυτό σημαίνει περισσότερη άνεση σε σχέση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο.
Εύστροφος χαμηλά και με μπόλικη δύναμη, ο 1,2 PureTech των 100 ίππων χαρίζει καλές επιδόσεις στο 208.
Από πλευράς επιδόσεων, αυτό που ξεχωρίζει είναι το 208, με την πλούσια ροπή των 205 Nm και τα 100 άλογα από τον 1.200άρη PureTech, όντας το πιο αποτελεσματικό σε ένα προσπέρασμα και εκμεταλλευόμενο καλύτερα το 6τάχυτο πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιό του και παρουσιάζει πολύ καλή απόκριση χαμηλά και κρατώντας χαμηλά την κατανάλωση.
Από την πλευρά του, το i20 στηρίζεται στον τρικύλινδρο τούρμπο 1,0 λτ., T-GDI τεχνολογίας smartstream ο οποίος αποδίδει 100 ίππους με 175 Nm ροπής, έχοντας πολιτισμένη λειτουργία και ελαστικότητα του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ωστόσο η αραιή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου το καθιστά πιο αργό στις ρεπρίζ, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ..
Σημαντικό στοιχείο πάντως ότι και τα τρία μοντέλα, λόγω χαμηλών ρύπων, δεν πληρώνουν τέλη και έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
Το Peugeot 208 συνδυάζει την ευχάριστη οδηγική αίσθηση με την άνεση που προσφέρει η απορροφητικότητα της ανάρτησης.
Μπορεί να μιλάμε για μικρά, ωστόσο και τρία μοντέλα μπορούν να κινηθούν με άνεση σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε μακρινά ταξίδια.
Το Yaris διαθέτει ένα all-around οδηγικό προφίλ, όντας ευέλικτο και άνετο στην πόλη, αλλά και αρκούντως ευχάριστο σε μια πιο γρήγορη διαδρομή.
Το Peugeot 208 συνδυάζει την ευχάριστη οδηγική αίσθηση με υψηλή ποιότητα κύλισης. Η ανάρτησή του απορροφά αριστοτεχνικά τις ανωμαλίες του δρόμου, με το γαλλικό μικρό να δείχνει ευχάριστα ανάλαφρο, με «αέρινο» πάτημα και δυναμική κατευθυντικότητα. Ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση, ο κινητήρας βοηθάει στην ανάδειξη αυτών των χαρακτηριστικών.
Το Yaris από την πλευρά του διαθέτει ένα all-around προφίλ, όντας ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη (κύκλος στροφής 9,8 μ.), με την άνεση να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Η ανάρτηση φιλτράρει πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες του δρόμου, ενώ η πλατφόρμα του έχει συνεισφέρει στη δημιουργία ενός πιο απολαυστικό οδηγικού χαρακτήρα, με ουδέτερες αντιδράσεις και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Τέλος, το Hyundai i20 είναι αρκετά στιβαρό στον ανοιχτό δρόμο και χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους θα ταξιδέψει χωρίς να σας κουράσει. Διαθέτει μια ευχάριστη σφιχτή αίσθηση από την ανάρτησή του, η οποία χωρίς να λειτουργεί εις βάρος της άνεσης, περιορίζει σημαντικά τις κλίσεις και δίνει μεγαλύτερα περιθώρια στην πρόσφυση, αν και θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι.
Το υβριδικό Toyota Yaris προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου και ιδιαίτερα εντός πόλης.
Hyundai i20 1,0T 100 PS
Το Peugeot 208 έχει ένα πιο premium προσανατολισμό και ένα πιο εκλεπτυσμένο στυλ.
+ Τιμή, εμφάνιση, εσωτερικός διάκοσμος και τεχνολογία, χώροι επιβατών και αποσκευών, οδική συμπεριφορά, εγγύηση χωρίς όριο χλμ., συστήματα ασφαλείας - Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, τσιμπημένη κατανάλωση Peugeot 208 1,2T 100 PS + Σχεδίαση μέσα-έξω, ποιότητα κατασκευής και premium ύφος, κατανάλωση, επιδόσεις, τεχνολογία, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά και αίσθηση - Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, τσιμπημένη τιμή
Toyota Yaris 1,5 125 PS + Εμφάνιση, κατανάλωση, ποιότητα και πρακτικότητα καμπίνας, οδική συμπεριφορά-ευελιξία, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, 6ετής εγγύηση - Θόρυβος στις υψηλές στροφές, πορτ-μπαγκάζ
Είναι πραγματικό πολύ δύσκολο να βρεις νικητή ανάμεσα σε τρία κορυφαία μοντέλα, που συστήνουμε ανεπιφύλακτα προς τους υποψήφιους αγοραστές. Βέβαια καθώς σημαντικό ρόλο παίζουν και οι ανάγκες του εκάστοτε αγοραστή, όπως και το πως θέλει να διαθέσει τα χρήματά του, οι μεταξύ τους διαφορές αποτελούν κριτήριο για τα θέλω σας.
Το υβριδικό Toyota Yaris προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου και ιδιαίτερα εντός πόλης. Το αστικό του προφίλ να διευρύνεται ακόμα περισσότερο χάρη στον εύκολο χειρισμό του, την ευελιξία και το αυτόματο κιβώτιο. Με την αξιοπιστία που φέρει το όνομα Toyota, την 6ετή του εγγύηση και την καλή τιμή πώλησης μόνο τυχαίο δεν είναι πως έχει τόσους πιστούς αγοραστές και βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων.
H νέα γενιά του Hyundai i20 αγαπήθηκε από το αγοραστικό κοινό και το έφερε από την πέμπτη θέση των πωλήσεων το 2020 στη δεύτερη για τη χρονιά που μας πέρασε. Σαφώς μεγάλο του πλεονέκτημα είναι και εδώ ο VFM χαρακτήρας καθώς και οι μεγάλοι χώροι του για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το Peugeot 208 έχει ένα πιο premium προσανατολισμό και ένα πιο εκλεπτυσμένο στυλ, γεγονός που δικαιολογεί και την αυξημένη του τιμή. Αποτελεί σημείο αναφοράς για την τεχνολογία που προσφέρει σε προαιρετικό επίπεδο και διαθέτει πιο fun χαρακτήρα στο δρόμο, χάρη και στο μοτέρ του που κινεί σβέλτα το αμάξωμά του.
H νέα γενιά του Hyundai i20 αγαπήθηκε από το αγοραστικό κοινό και το έφερε από την Πέμπτη θέση των πωλήσεων το 2020 στη δεύτερη για τη χρονιά που μας πέρασε.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Hyundai i20 1,0 T-GDI 100 PS
Peugeot 208 1,2 PureTech 100 PS
Toyota Yaris Hybrid 1,5 HDF 116 PS
Κινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
1.199
1.490
Κύλινδροι/Βαλβίδες
3/12
3/12
3/12
Τροφοδοσία
¶μεσος ψεκασμός+turbo
¶μεσος ψεκασμός+turbo
¶μεσος ψεκασμός+αυτοφορτιζόμενο υβριδικό
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)*
100/4.500
100/5.500
116/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)*
175/1.500
205/1.750
207/-
Start/Stop
ΝΑΙ
ΝΑΙ
NAI
Βάρος με οδηγό (κιλά)*
1.140
1.165
1.395
Eπιδόσεις
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
10,6
9,9
60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)
9,0/12,0
7,4/9,4
5,9 με kd
80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η (δλ.)
12,7/17,2
10,7/15,2
7,8 με kd
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)*
188
188
175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)
Μέση εργοστασιακή
5,4
5,3
2,8
Μέση δοκιμής
7,5
6,1
4,2
Ρεζερβουάρ (λτ.)
40
44
36
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
115
92
*εργοστασιακά στοιχεία
Εξοπλισμός - τιμή
Hyundai i20 1,0 T-GDI 100 PS
Peugeot 208 1,2 PureTech 100 PS
Toyota Yaris Hybrid 1,5 HDF 116 PS
ESP
*
*
*
Σύστήμα Αυτόματου Φρεναρίσματος
*
*
*
Αερόσακοι
6
6
7
Ηλ. παράθυρα Ε/Π
*/*
*/*
*/Ο
Κεντρικό κλείδωμα/Tλχ
*/*
*/*
*/*
Ηλεκτρικοί καθρέπτες/Ηλ. Aναδ.
*/#
*/*
*/Ο
Υποβοήση/ Ρύθμιση τιμονιού
*/*
*/*
*/*
Air Condition
*
*
*(clima)
Ηχοσύστημα/Οθόνη
*/ έγχρωμη αφής 8,0 ιντσών
*/ έγχρωμη αφής 7,0 ιντσών
*/ έγχρωμη αφής 7,0 ιντσών
Cruise control
*
*
* (Αdaptive)
Ζάντες αλουμινίου
Ο
* (16 ιντσών)
* (15 ιντσών)
Προβολείς ομίχλης
Ο
*
Ο
Φώτα ημέρας
*
*
*
Εγγύηση μηχ. Μερών
5 χρόνια
5 χρόνια
6 χρόνια
Έκδοση
Exclusive
Active Plus
Active
Τιμή από (ευρώ)
16.090
18.400
17.830
*: στάνταρ, Ο: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Αναρτήσεις - Φρένα - Τιμόνι
Hyundai i20 1,0 T-GDI 100 PS
Peugeot 208 1,2 PureTech 100 PS
Toyota Yaris Hybrid 1,5 HDF 116 PS
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Ημιάκαμπτος άξονας
Ημιάκαμπτος άξονα
Εμπρός φρένα
Αερ. Δίσκοι
Αερ. Δίσκοι
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Δίσκοι
Ταμπούρα
100-0 χλμ./ώρα (μ.)
37,8
36,9
37,5
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Ηλεκτρική
Μετατρόχιο Ε/Π (χλστ.)
Δ.Α.
1.500/1.500
1.531/1.524
Στροφές τιμονιού
2,7
2,7
2,6
Κύκλος στροφής (μ.)
10,4
10,4
9,8
Θόρυβος με 5η/6η στα 100/120 χλμ./ώρα (db)
68,0/70,9
67,0/68,9
68,5/71,5
Διάσταση ελαστικών δοκιμής
215/45 R18
195/55 R16
205/45 R17
Διαστάσεις (χλστ.)
Hyundai i20
Peugeot 208
Toyota Yaris
Κεφάλι οδηγού
108
87
92
Κεφάλι πίσω
42
42
22
Πλάτος εμπρός
1.398
1.365
1.385
Πλάτος πίσω
1.396
1.310
1.332
Πόδια πίσω
138
82
130
Χώρος αποσκευών (λτ.)
352
311
286
ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος
4.040x1.775x1.450
4.055x1.745x1.430
3.940x1.745x1.500
Μεταξόνιο
2.580
2.540
2.560
*Οι μετρήσεις έχουν γίνει με προσομοίωση επιβάτη ύψους 1,75 μ. και βάρους 75 κιλών