Alfa Romeo Tonale ή BMW X1 σε leasing; Ιταλικό ή γερμανικό SUV;

60.369 Επισκέψεις στο άρθρο (6/3/2024)
Alfa Romeo Tonale ή BMW X1 σε leasing; Ιταλικό ή γερμανικό SUV;
5 Φωτογραφίες »

- Σχεδόν ίδιο μίσθωμα για συμβόλαιο leasing 4 ετών
- 10% πιο οικονομική σε καύσιμο η Tonale, 10 περισσότερα άλογα η X1
- Πολυτελή και σύγχρονα SUV, με μεγαλύτερες οθόνες η Alfa Romeo Tonale
- Μικρές διαφορές στην καμπίνα και το πορτ-μπαγκάζ

Σχεδόν ίδιο μίσθωμα για συμβόλαιο leasing 4 ετών

Οι Alfa Romeo Tonale και BMW X1 είναι δύο μοντέλα από δύο διαφορετικές σχολές με κοινό στοιχείο τον premium χαρακτήρα που στοχεύουν σε ένα απαιτητικό κοινό το οποίο ψάχνει ένα οικογενειακό SUV πολυτελές και σύγχρονο με αποδοτικό κινητήρα. Θέλοντας λοιπόν να λύσουμε αυτό το δίλημμα, εξετάζουμε τους σημαντικότερους παράγοντες που ενδιαφέρουν τους χρήστες leasing παίρνοντας ως κοινό παρονομαστή την τιμή για δύο δημοφιλείς εκδόσεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες χρονομίσθωσης της ελληνικής αγοράς στις αντίστοιχες εκδόσεις (Δείτε εδώ τιμές και προκαταβολές για 70 μοντέλα της ελληνικής αγοράς). Πιο συγκεκριμένα, συγκρίνουμε την ήπια υβριδική Alfa Romeo Tonale Ti με 160 άλογα και αυτόματο κιβώτιο με την εξίσου mild hybrid BMW X1 20i X-line η οποία αποδίδει 170 άλογα και εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic.

Όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, για ένα συμβόλαιο 4ετίας με συνολικό όριο χλμ. τα 80.000 χλμ., τα δύο μοντέλα βρίσκονται πολύ κοντά σε μίσθωμα (495 η Tonale αντί 491 ευρώ της Χ1). Η προκαταβολή για την Tonale είναι 8.800 ευρώ αντί 8.400 για την X1, ενώ το συνολικό ποσό που θα δώσει κανείς σε βάθος τετραετίας είναι 32.065 ευρώ για την Tonale, έναντι των 31.477 ευρώ για την Χ1. Ουσιαστικά τα ίδια λεφτά...  

Μοντέλο Μηνιαίο μίσθωμα χωρίς ΦΠΑ Προκαταβολή χωρίς ΦΠΑ Συνολικό κόστος 4ετίας σε ευρώ χωρίς ΦΠΑ
Alfa Romeo Tonale Ti MHEV 160 PS 495 8.800 32.065
BMW X1 20i X-line MHEV 170 PS 491 8.400 31.477

10% πιο οικονομική σε καύσιμο η Tonale, 10 περισσότερα άλογα η X1

Μιας και στο leasing, τα έξοδα των καθημερινών μετακινήσεων επιβαρύνουν τον πελάτη, είναι σημαντικό να δούμε τι καίει σε ευρώ η Alfa Romeo Tonale και τι η BMW X1. Στην Tonale των 160 ίππων υπάρχει ένας 4κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1,5 λτ. που συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο έχει την ικανότητα να εκκινήσει το μοντέλο ηλεκτρικά αλλά και να το κινήσει σε διάφορες συνθήκες (παρκάρισμα, εκκίνηση σε φανάρια κ.λπ.) με μηδενική κατανάλωση (Δείτε εδώ πως λειτουργεί το 48βολτο σύστημα των Fiat-Alfa-Jeep). Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι χαμηλή, στα 6 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με την ιταλική μάρκα.

Από την άλλη, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης της BMW είναι 3κύλινδρος με χωρητικότητα 1,5 λτ. και αποδίδει 156 ίππους, ενώ σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό μοτέρ των 19 αλόγων, η ισχύς φτάνει τα 170 PS. Τα περισσότερα άλογα συνεπάγονται και καλύτερες επιδόσεις (8,3 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα), αλλά και 10% μεγαλύτερη κατανάλωση (6,6 λτ./100 χλμ.). Ωστόσο, η σημαντικότερη διαφορά με την Tonale είναι ότι δεν μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, συνθήκη ιδανική για όταν κινείσαι μέσα στην πόλη. Έτσι στην πράξη η διαφορά σε ευώ από την κατανάλωση μπορεί να είναι στα 500 ευρώ το χρόνο για 15.000 περίπου χιλιόμετρα.

Πολυτελή και σύγχρονα SUV, με μεγαλύτερες οθόνες η Alfa Romeo Tonale

Το εσωτερικό τόσο της Alfa Romeo Tonale όσο και της BΜW Χ1 είναι υψηλού επιπέδου σε ποιότητα με εκτεταμένη χρήση μαλακών υλικών, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα θα λέγαμε πως μας αναγκάζουν να βγάλουμε το... καπέλο μας στις καμπίνες τους. Αμφότερα, αποπνέουν έντονα την αίσθηση πολυτέλειας και παράλληλα είναι μέσα στις τάσεις της ψηφιακής εποχής. Από τη μία η Tonale εξοπλίζεται με οθόνη 10,25 ιντσών στο κέντρο και έναν digital πίνακα 12,3 ιντσών πίσω από τον τιμόνι, από την άλλη η X1 με το BMW Curved Display αποτελείται από την λεπτή κυρτή οθόνη των 10,7 ιντσών και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών. Πέρα από το μέγεθος των οθονών, αξίζει να σημειώσουμε πως η ευκρίνεια των γραφικών και η απόκριση τους στην αφή είναι αντάξια των περιστάσεων, αν και η Tonale θα λέγαμε πως έχει ένα προβάδισμα για τους petrolhead λόγω της σχεδίασης «cannocchiale» με τον ρετρομοντέρνο χαρακτήρα.

Μικρές διαφορές στην καμπίνα και το πορτ-μπαγκάζ

Alfa Romeo Tonale και BMW X1 είναι σε θέση να προσφέρουν μεγάλη ευρυχωρία στους επιβάτες τους. Παρά την κλίση της οροφής της Tonale, στις πίσω θέσεις μπορεί να κάτσει ακόμη και ένας 2μετρος επιβάτης, ενώ ο «αέρας» για τα γόνατα φτάνει τα 15,5 εκατοστά. Μεγάλος και με απόλυτα κανονικό σχήμα είναι και ο χώρος αποσκευών (500 λτ.), διαθέτει διπλό πάτωμα, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα (όπως και η X1) καθώς και μια πρίζα 12V. Από την πλευρά της Χ1, το βαυαρικό SUV προσφέρει σχεδόν στα 18 εκ. χώρο για τα πόδια, αρκετό «αέρα» για το κεφάλι (7,5 εκ. μέχρι την οροφή) και μεγάλο πίσω κάθισμα που θα βολέψει με άνεση 3 ενήλικους επιβάτες. Τέλος, στο άνω άκρο της κατηγορίας των οικογενειακών SUV είναι το πορτ-μπαγκάζ της στα 540 λτ.

Συμπέρασμα

Αναμέτρηση που κρίνεται στα σημεία για τα δύο premium οικογενειακά SUV. Η Alfa Romeo Tonale έχει μικρότερη κατανάλωση που τις δίνει ένα προβάδισμα σε συνολικό κόστος 4ετίας (μίσθωμα + κατανάλωση). Από την άλλη η BMW διακρίνεται και αυτή για τη στιβαρή και οδηγοκεντρική προσέγγιση αν και δεν πρέπει να παραβλεφθεί πως η Tonale κατάφερε μια εντυπωσιακή επίδοση-ρεκόρ στο τεστ αποφυγής κινδύνου, περνώντας με 80 χλμ./ώρα τη δοκιμή.

Hyundai
SEAT