Τα πράγματα στην οδήγηση γίνονται ακόμα καλύτερα με την επιλογή Sport στο έξτρα Flex Ride (υπάρχουν επιλογές Normal και Tour).
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τα πράγματα στην οδήγηση γίνονται ακόμα καλύτερα με την επιλογή Sport στο έξτρα Flex Ride (υπάρχουν επιλογές Normal και Tour).

Δοκιμάζουμε το νέο Opel Astra GTC 1,6T 180PS

(30/1/2012)

Με το κουπέ κουστούμι και τα προκλητικά του καπούλια, το Astra GTC 1,6 turbo δείχνει έτοιμο να ξελογιάσει τους οδηγούς που ψάχνουν sex appeal, επιδόσεις και δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά.

Θα ήταν άσκοπο αν το «καυτό» Astra δεν ήταν κάτι λιγότερο από το νέο GTC, ήτοι ένα μοντέλο με σέξι εμφάνιση και όχι ένα απλό χάτσμπακ με μείον τις πίσω πόρτες. Γιατί αν ψάχνεις να μιλήσεις στην καρδιά αγοραστών που αναζητούν ένα κουπέ όχημα, πρέπει να έχεις και τα κατάλληλα… επιχειρήματα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η συνταγή της Opel περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα υλικά με πρώτο και βασικό συστατικό το “φαίνεσθαι”. Γιατί μπορεί μηχανικά το GTC να βασίζεται στο δοκιμασμένο πεντάθυρο Astra, αλλά μέχρι εκεί.
Ανάβεις φωτιές
Σαφώς πιο αιχμηρό από μπροστά και χαρακτηριστικά αισθησιακό στο κρίσιμο –για κουπέ- πίσω μέρος, η σπορ εκδοχή του Astra μιλάει φαρσί την κουπεδική και παίζει σπουδαία μπάλα στο ντέρμπι της πασαρέλας. Παραμερίζοντας τις σχεδιαστικές υπερβολές, το GTC ξεχωρίζει χάρη στο έντονο νεύρο που ξεκινά από την χειρολαβή της πόρτας και εκτείνεται προς τα πίσω φουσκωμένα καπούλια, σε συνδυασμό με το τόξο της οροφής που καταλήγει σε μια μικρή αεροτομή. Φυσικά, το δυναμισμό του ολοκληρώνει το τρίτο νεύρο, το οποίο ξεκινά από τους μπροστινούς τροχούς, κατεβαίνει έντονα κάθετα προς τα κάτω (στα πρότυπα της χαρακτηριστικής λεπίδας της Opel, που βρίσκουμε και στα LED φώτα ημέρας) και συνεχίζει μέχρι πίσω, δηλαδή σε αντίθετη φορά σε σχέση με την 5θυρη εκδοχή. Το συνολικό αποτέλεσμα τονίζεται και από τους έξτρα τροχούς των 19 ιντσών, που γεμίζουν πληθωρικά τους θόλους.
Και σε καλή τιμή
Το Opel Astra GTC 1,6Τ προσφέρεται σε λογική τιμή. Η έκδοση Edition κοστίζει 20.550 ευρώ με όλα τα απαραίτητα σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ προσφέρονται δωρεάν ζάντες αλουμινίου, υπολογιστής ταξιδιού και δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι και επιλογέα. &&&&Με 22.650 ευρώ η έκδοση Sport με στάνταρ FlexRide αποτελεί μια πιο ολοκληρωμένη επιλογή, με δώρο μάλιστα το σύστημα πλοήγησης και πακέτο ορατότητας (αισθητήρας φώτων, βροχής κτλ.).
Κινητήρας – Επιδόσεις: Nαι μεν, αλλά…
Οι 180 ίπποι του γνωστού 1,6 τούρμπο κινητήρα προσθέτουν το απαραίτητο πιπέρι στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ.), αλλά από το σύνολο λείπει η εκρηκτικότητα. Με εξαίρεση μια υστέρηση στις χαμηλές στροφές, το μοτέρ είναι… εκνευριστικά γραμμικό και οι ρεπρίζ ικανοποιούν (60-100 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,1/11,1 δλ., 80-120 χλμ./ώρα με 5η/6η σε 11,6/16,4 δλ.). Πέρα από την εκρηκτικότητα, από τον κινητήρα λείπει και ο ιδιαίτερος σπορτίφ ήχος, ενώ στις υψηλές στροφές περισσότερο θορυβεί παρά… «ακούγεται». Η Opel υπόσχεται κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ. (CO2: 164 γρ./χλμ), αλλά στην πράξη πολύ δύσκολα επιτυγχάνεται…Το 6τάχυτο κιβώτιο έχει μακριά κλιμάκωση, με τη ροπή να την επικαλύπτει, ενώ ο επιλογέας έχει απλά θετική λειτουργία χωρίς να εξιτάρει.
Εσωτερικό - Χώροι: Και Astra και GTC
Γνώριμη είναι η εικόνα στο εσωτερικό του GTC, αφού δεν υπάρχει ουσιαστική διαφοροποίηση στη σχεδίαση -με εξαίρεση τις αποχρώσεις των υλικών- από το πεντάθυρο. Σαν αποτέλεσμα δεν υπάρχει παράπονο από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, τα υλικά, αλλά την πρακτικότητα (35 λτ. χώροι για μικροαντικείμενα). Βέβαια αν το ψάξεις σε βάθος, κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα δε λείπουν, ενώ η γνωστή φλυαρία της κεντρικής κονσόλας χρειάζεται και εδώ χρόνο, ώστε να συνηθίσεις τα πολλά κουμπιά. Για κουπέ, το GTC πάντως τα καταφέρνει μια χαρά στην ευρυχωρία. Το πίσω κάθισμα χωράει μεν δύο επιβάτες, χωρίς όμως ιδιαίτερες θυσίες για τον «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους, που δε βρίσκουν αν τα άτομα δεν είναι ψηλόσωμα. Ευχάριστη έκπληξη είναι ο μεγάλος χώρος για τα γόνατα (μεγαλύτερος από του 5θυρου) αποτέλεσμα και του μεγαλύτερου κατά 10 χλστ. μεταξονίου που διαθέτει το GTC. O χώρος αποσκευών είναι στα 380 λτ. τιμή απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορία και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Στο δρόμο: Astraφτερό
Από την πρώτη στιγμή το GTC σε κερδίζει με την πολύ καλή θέση οδήγησης, τη στιβαρότητα του πλαισίου και τους σπορτίφ προσανατολισμούς του, χωρίς μάλιστα να χάνεται η άνεση. Στο ταξίδι είναι ευθύβολο σταθερό και ήσυχο, αλλά η διαφορά φαίνεται στις «στριφτερές» διαδρομές. Χαμηλωμένο κατά 15 χλστ., με αυξημένα κατά 40 χλστ. μπροστά και 30 χλστ. πίσω μετατρόχια και (κυρίως) με γόνατα HiperStruts μπροστά (μειώνουν την γωνία του βασιλικού πείρου κατά 44% και περιορίζει το offset βασιλικού πείρου κατά 46% συγκριτικά με τα απλά γόνατα MacPherson) και αναβαθμισμένο πίσω ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt, το GTC διαθέτει το απαραίτητο οδηγικό μπρίο. Τιμόνι και πρόσφυση υπερτερούν σαφώς απέναντι του 5θυρου, οι κλίσεις είναι μικρές και η συνολική αίσθηση έχει το δυναμισμό που χρειάζεται να συνοδεύει το κουπέ προφίλ του αυτοκινήτου. Θα ζητήσεις πάντως το κάτι παραπάνω από τη στείρα αίσθηση του ηλεκτρικού τιμονιού, αλλά η απουσία έντονων αντιδράσεων ακόμα και με τους τροχούς στριμμένους και τέρμα γκάζι είναι σημαντική. Πάντως, o συνδυασμός της Sport επιλογής στο σύστημα πλαισίου FlexRide, με τους έξτρα τροχούς των 19 ιντσών, κάνει τις κακοτεχνίες των δρόμων έντονα αισθητές. Σε κάθε περίπτωση, τα φρένα είναι άψογα και υπεραποτελεσματικά.

Σχεδίαση
Ποιότητα
Οδική συμπεριφορά
Χώροι (για κουπέ)
Στιβαρότητα πλαισίου


Υστέρηση χαμηλά και έλλειψη εκρηκτικότητας κινητήρα
Κατανάλωση

Toyota
moto