• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τελικά ευθύνεται η κατανάλωση και η οικονομία για τον θάνατο της τετρακίνησης; Τι λέτε;

Ο «φονιάς» της τετρακίνησης

Διαβάστηκε από 37869 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/3/2018

Ποιος φταίει για τον θάνατο του 4x4; Διαβάστε τώρα, γιατί ενώ οι δρόμοι είναι γεμάτοι με SUV, σχεδόν όλα είναι μπροστοκίνητα. Εσείς τι λέτε;

 
Βασικό χαρακτηριστικό των σκληρών τετρακίνητων SUV είναι, αν μη τι άλλο, η ικανή τετρακίνηση -είτε μόνιμη με κεντρικό διαφορικό, είτε κατ` επιλογή με ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς- αλλά και χαρακτηριστικά, όπως οι κοντές σχέσεις και τα μπλοκέ διαφορικά. Αλλά για μισό λεπτό. Τι έγιναν όλα αυτά;
 
Που πήγαν οι τζιπούρες, που όργωναν τα βουνά; Ποιος κομήτης απειλεί την ύπαρξή τους; Ρίχτε μια ματιά στους σημερινούς δρόμους. Κοιτάξτε τη λίστα των SUV μοντέλων των κατασκευαστών, όπου είναι έκδηλη η τάση για δικίνητες προτάσεις ή στην καλύτερη περίπτωση για αυτόματη τετρακίνηση. Μα τι έγιναν τα σκληροτράχηλα τζιπ; Γιατί τα τελευταία χρόνια είναι της μόδας οι δικίνητες εκδόσεις και οι αυτόματες τετρακινήσεις;

Το Suzuki Vitara από 3 διαφορικά, κοντά και κλείδωμα τώρα έγινε δικίνητο ή με αυτόματη τετρακίνηση χωρίς κοντά. Είναι πιο χαμηλό και έχει πιο ασφάλτινη ανάρτηση-στήσιμο. Το Jeep Renegade στο 70% των εκδόσεων του είναι δικίνητο και να για να πάρεις τετρακίνητο πάς σε ακριβές 2λιτρες diesel εκδόσεις ή 1,4 turbo βενζίνη με 170 άλογα και χωρίς κοντά. Το Pajero, το σκληροτράχηλο SUV της Mitsubishi, εξαφανίστηκε και δεν διατίθεται καν στην ελληνική αγορά.

Η μόνιμη τετρακίνηση έχει αυξημένες τριβές και συνεπώς αυξημένη κατανάλωση και υψηλές εκπομπές CO2. H κατΆ επιλογή τετρακίνηση ακόμα και χωρίς εμποκή της έχει αυξημένο βάρος. Όλα αυτά λοιπόν είναι εχθροί της κατανάλωσης. Γι αυτό λοιπόν οι κατασκευαστές έχουν στραφεί στα δικίνητα (προσφέρουν αίσθηση SUV και πανοραμική θέση οδήγησης χωρίς το κόστος και κυρίως την αυξημένη κατανάλωση της τετρακίνησης) ή στην αυτόματη τετρακίνηση. Χωρίς κεντρικό διαφορικό, η αυτόματη τετρακίνηση εμπλέκεται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Έτσι το όχημα είναι βασικά προσθιοκίνητο και μόνο όταν σπινάρουν οι τροχοί τότε εμπλέκονται και οι πίσω και σε ποσοστό ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Εσείς τι λέτε; Με τόσο αυστηρές νόρμες καυσαερίων και την ανάγκη για χαμηλή κατανάλωση καλώς χάθηκαν τα ενεργοβόρα τζιπ; Χρειάζονται θηριώδη τετρακίνητα οχήματα τη στιγμή μάλιστα, που από έρευνες έχει αποδειχθεί, πως μόνο το 1% των αγοραστών τους εξαντλεί τις δυνατότητές τους;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Νίκος

    ΌΛΕΣ ανεξαιρέτως οι μηχανές έχουν δυνατότητες που δεν χρησιμοποιούνται ανά πάσα στιγμή. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι άχρηστες. Στην επιλογή του καθενός λοιπόν να πληρώσει και να πάρει ένα καθαρόαιμο off road εργαλείο αντί για ένα "ημίαιμο"... Γιατί δεν αναφέρεστε στο πόσο καλά πηγαίνουν πλέον και στην άσφαλτο τα καθαρόαιμα ;

      4

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα