Το Fiat Tipo μπορεί να μην είναι από τα μοντέλα που το ακολουθεί φανατικό κοινό, ωστόσο αυτό δεν το έχει δυσκολέψει να καταγράφει μια πετυχημένη πορεία εδώ και μια πενταετία που η τελευταία γενιά βρίσκεται στο προσκήνιο, με πάνω από 670.000 πωλήσεις, μόνο στην Ευρώπη. Ένα το κρατούμενο. Δεύτερο πως η Fiat δεν είχε κάποιον εκπρόσωπο στην κατηγορία των οικογενειακών SUV και δεν είχε στα πλάνα της την κατασκευή από του μηδενός ενός νέου C-SUV.
Από τη στιγμή λοιπόν που η πρώτη ύλη υπήρχε, η Fiat ορθά σκεπτόμενη, αποφάσισε να δημιουργήσει στο μικρομεσαίο της μια crossover εκδοχή, ώστε να αποσπάσει ένα μερίδιο από το segment των C-SUV/Crossover. Έτσι με την ανανέωση του μοντέλου λάνσαρε και τις νέες cross εκδόσεις του, παράλληλα, με τις ήδη υπάρχουσες χάτσμπακ σεντάν και στέισον βάγκον, ενώ άλλαξε και την γκάμα των κινητήρων, η οποία πλεόν απαρτίζεται από τον 1.000άρη βενζίνης σε απόδοση 100 ίππων και τους 1,3 και 1,6 ΜTJ πετρελαίου με 95 και 120 ίππους αντίστοιχα.
Με καλή τιμή, από 15.500 το 5θυρο και 17.100 το cross
Σημαντικό ρόλο στην αποδοχή του ιταλικού μικρομεσαίου από το αγοραστικό κοινό έχουν παίξει οι καλές τιμές του, τις οποίες φρόντισε να διατηρήσει και μετά την ανανέωση. Η αρχική τιμή του είναι στα 15.500 ευρώ για την πεντάθυρη έκδοση, ενώ το Crossover Tipo είναι διαθέσιμο από 17.100 ευρώ (με έκπτωση 1.400 ευρώ) στην έκδοση City Cross με τον κινητήρα βενζίνης, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων οθόνη αφής 7``, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED και cruise control, όχι όμως και σύστημα αυτόνομης πέδησης. Αυτό θα το συναντήσουμε στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Cross, μαζί με ζάντες αλουμινίου, πίνακα οργάνων με 7άρα οθόνη, και περισσότερους αυτοματισμούς, με τιμή από 18.600 ευρώ επίσης με έκπτωση. Παράλληλα η Fiat προσφέρει και μία από τις καλές εγγυήσεις της αγοράς με κάλυψη μηχανικών μερών για 5 χρόνια ή 200.000 χλμ..
Σχεδίαση: Μικρό φρεσκάρισμα στην εικόνα και στοιχεία από Crossover
Ξεκινώντας από το εξωτερικό μέρος, το ανανεωμένο Tipo λαμβάνει έναν ανασχεδιασμένο προφυλαχτήρα και μια αναθεωρημένη εκδοχή της μάσκας με το 3D-effect, η οποία πλέον διαθέτει πιο μοντέρνο χαρακτήρα και φιλοξενεί αντί του λογότυπου την επιγραφή «FIAT». Νέα είναι και τα γραφικά των LED φωτιστικών σωμάτων μπροστά και πίσω. Με τις αλλαγές να ολοκληρώνονται με τους νέους τροχούς 16 και 17 ιντσών.
Όπως προαναφέραμε η μεγάλη αλλαγή ακούει στις νέες εκδόσεις Cross, το μοντέλο της δοκιμής μας. Οι εν λόγω εκδόσεις βασίζονται στο hatchback, ωστόσο λαμβάνουν ένα νέο σχεδιασμό με crossover στοιχεία και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 4εκ.. Πιο συγκεκριμένα έχουν προστεθεί ποδιές, προστατευτικά μαρσπιέ και μπάρες οροφής.
Συνολικά εξακολουθεί να έχει μια ενδιαφέρουσα αισθητική, με τα νέα crossover στοιχεία, να τονίζουν τον δυναμισμό και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.
To Tipo στη σημερινή του μορφή ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ VALUE FOR MONEY, εκτός εάν κάποιος δεν ξέρει το νόημα αυτής της φράσης... και εξηγούμαι: στην προηγούμενη μορφή του προσέφερε μόνο ικανοποιητικούς χώρους σε τιμή πολύ κοντά στον ανταγωνισμό ο οποίος όμως είχε εμφανή πλεονεκτήματα παντού - κινητήρες, ποιότητα υλικών, τεχνολογία. Η ΦΙΑΤ ήταν και παραμένει εγκλωβισμένη στην ανάγκη να πουλάει με καλά πειθώρια κέρδους ανά όχημα διότι πολύ απλά δεν πουλάει αρκετά οχήματα. Ετσι έβγαζε ένα φτηνιάρικο ουσιαστικά όχημα σε λίγο καλύτερη τιμή η οποία θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι όμως ακόμη χαμηλότερη. Δεν θα κολήσω στο ότι είναι τούρκικα, πολλά πλέον είναι τούρκικα και έτσι είναι η ζωή, ας ήμασταν εμείς πιο έξυπνοι, πάμε παρακάτω. Στη νέα έκδοση κάνει ένα φρεσκάρισμα ειδικά μέσα που χρειαζόταν επειγόντως αλλά παραμένει πίσω από τον ανταγωνισμό - καλή η διαφήμιση στο άρθρο αλλά τα καλούδια είναι 'προηγούμενης γενιάς' και ποιός πλέον βγάζει νέο μοντέλο χωρίς αυτόματο φρενάρισμα ? Ως 'cross' η τιμή είναι καλή - αλλά είναι cross ή απλά σήκωσαν λίγο την ανάρτηση? Εν κατακλείδι, δεν είναι κακό αυτοκίνητο (κανένα πλέον δεν είναι), συμπαθητικό εξωτερικά, απλά ικανοποιητικό εσωτερικά, αξιοπιστία κάπου στη μέση - κακή δεν τη λες νομίζω - αλλά με κάτι παραπάνω παίρνεις καλύτερο αυτοκίνητο. Νομίζω απευθπυνεται σε εκείνους που ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ δεν θέλουν πολύ σύγχρονο αυτοκίνητο - και αυτό θεμιτό είναι - αλλά ΦΘΗΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. Ο νέος ιδιοκτήτης (PSA) έκανε μια οικονομική αλλά αξιοπρεπή ανανέωση / επανατοποθέτηση και το ερώτημα είναι τι στρατηγική έχει για τη ΦΙΑΤ: θα τη διατηρήσει ως 'φθηνή' μάρκα του γκρουπ (οπότε δεν τον χαλάει το Tipo ως είναι) ή ετοιμάζει νέα μοντέλα οπότε αυτά είναι ενδιάμεσες λύσεις? Λαμβάνοντας υπόψη ότι έχει και άλλες πιο 'premium brands' να ασχοληθεί, όπως Alfa Romeo ή ακόμη και Lancia, μάλλον στο πρώτο θα πόνταρα...
Τίμιο, με χώρους, χωρίς πολλά της μόδας ηλεκτρονικά γκάτζετ (που πολύ αμφιβάλω για την αξιοπιστία τους στο χρόνο), δε θα αφήσει παραπονεμένο τον κάτοχό του. Θα τα κάνει όλα όπως ακριβώς πρέπει. Μόνη ένσταση η επιμονή στο τιμόνι city. Η έκδοση της παρουσίασης είναι η απάντηση στην επέλαση των low cost σουβ.
Επειδή κάποιος ρώτησε (λες και δεν μπορεί να ψάξει μόνος του - φυσικά και μπορεί, απλά δεν θέλει γιατί βολεύει να μένεις στο όνειρο), στα ίδια χρήματα και με χώρους υπάρχουν (ενδεικτικά) Citroen Cross, Hyundai Kona, Skoda Kamiq και εάν βολεύεσαι και με λίγο μικρότερους (αλλά ικανοποιητικούς) χώρους υπάρχουν τουλάχιστον άλλα 5 μοντέλα σαφώς πιο ποιοτικά. Εάν θέλεις να πάρεις Tipo για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ λόγο δικαίωμά σου είναι αλλά μην τρελλαθούμε κιόλας ότι το δίνουν πολύ φτηνά (η τουρκική λίρα είναι κάτω και κάνουν προσφορά στην ουσία) . Το Tipo το είχα εξετάσει για αγορά οταν βγήκε γιατί εκ πρώτης όψεως φαινόταν συμπαθητικό και οικονομικό, αλλά όταν πήγα και το είδα και μπήκα μέσα είδα τη φτήνια και όταν μου είπαν τον τιμοκατάλογο και τον εξοπλισμό ήθελε 2 χιλιάρικα ακόμη για να γίνει αξιοπρεπές (πχ για να μην έχει οθόνη ραδιοφώνου δεκαετίας του 90....) - αλλά ο κάθε αγοραστής δεν έχει τις ίδιες προτεραιότητες, αλλοίμονο εάν όλοι είχαν τις ίδιες....
Αυτό θα είναι άλλη μία μεγάλη εμπορική αποτυχία της κατά τα άλλα συμπαθέστατης FIAT. Φιλοσοφία. Έχω ένα έτοιμο αυτοκίνητο, του βάζω δυό προστατευτικά και ανεβάζω το λίγο το ύψος . Κόστος 200 ευρώ ) Το ονομάζω cross over και αυξάνω την τιμή 4.000 ευρώ. Μετά απλά περιμένεις να δεις εάν τσιμπήσει κανένα κορόιδο. Στην ίδια τιμή ( ή με 2.000 παραπάνω ) παίρνεις πραγματικό SUV....Φίατ, είναι καιρός να παρουσιάσεις και κανένα νέο μοντέλο. Βαρεθήκαμε να βλέπουμε τα ίδια και τα ίδια 15 χρόνια !!!!
Το πρώτο Tipo (μοντ. 90) ήταν και το πρώτο καινούργιο αυτοκίνητο που αγόρασα και το κράτησα 15 χρόνια, πολύ καλόβολο σε μέγεθος και χώρους αλλά εξωφρενικά ζημιάρικο αυτοκίνητο. Έκτοτε άλλαξαν πολλά και πιστεύω ότι βελτιώθηκε αρκετά σε θέματα αξιοπιστίας. Δεν θα σχολιάσω το Cross γιατί απλά δεν τα χωνεύω καθόλου ούτε κατανοώ σε τι χρησιμεύουν, απλά προσθέτουν σε βάρος και τιμή. Πάντως το νυν Tipo το βλέπω με συμπάθεια και σε τιμή προνομιακή αν αναλογισθεί κανείς ότι κοστίζει όσο ή και φθηνότερα από ένα αυτοκίνητο της αμέσως μικρότερης κατηγορίας με ανάλογες επιδόσεις και έχει -αν δεν κάνω λάθος- 5ετή εγγύηση.
Value for money αυτοκίνητο όπως κσι το Tipo της πρώτης γενιας. Πολύ τίμιο και σκληροτράχηλο εργαλείο για κάθε μέρα για πολλά χρόνια για ολες τις συνθήκες με πλούσια γκάμα επιλογών σε πολύ καλες τιμες. Το Tipo πρώτης γενιάς είχε δώσει τα πίσω φανάρια του σε πούλμαν. #EssereFERRARI #SempreSHAKIRA #AlwaysFIAT #ProudToBeITALIAN #CuoreSportivoALFAROMEO #LaFIATSiamoNoi
Ειδιαιτερα προς τον κ. car expert, απορώ τι θέλει σε αυτήν την τιμή με αυτούς τους χώρους με αυτήν την υππιδύναμη με αυτην την εγγυήση? Και τι εναλλακτικές προτύνει πάντα με αυτά τα χρήματα?
Value for money όπως και το Tipo /Tempra. Οικονομικά σε συντήρηση και σκυλιά.