Επιταχύνει σαν supercar, κάνει πάνω από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση

8.028 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2024)
Η πραγματική μέση αυτονομία ξεπερνάει τα 400 χλμ., αλλά μην περιμένεις να δεις εξαντλώντας τις εκρηκτικές επιδόσεις που προσφέρουν τα 585 ηλεκτρικά άλογα από τους 2 ηλεκτροκινητήρες του Seres 5.

Η πραγματική μέση αυτονομία ξεπερνάει τα 400 χλμ., αλλά μην περιμένεις να δεις εξαντλώντας τις εκρηκτικές επιδόσεις που προσφέρουν τα 585 ηλεκτρικά άλογα από τους 2 ηλεκτροκινητήρες του Seres 5.

Το SERES 5 που δοκιμάσαμε είναι η ενδιάμεση έκδοση της γκάμας -υπάρχει πισωκίνητο με 300 άλογα και 4κίνητο με 585 άλογα και 90άρα Semi-Solid State μπαταρία- και η μόνη διαθέσιμη αυτόν τον καιρό στη χώρα μας με τις άλλες δύο, καθώς και νέα μοντέλα, να ακολουθούν τους επόμενους μήνες. Σε αυτή την έκδοση λοιπόν υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία LiFePO4 (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) 80 kWh. Το εμπρός ηλεκτρομοτέρ αποδίδει 285 ίππους και 520 Nm, ενώ το πίσω 300 ίππους και 420 Nm. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 585 ίπποι και 940 Nm και όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας οι επιδόσεις είναι… καταιγιστικές: 0-100 σε 4,5 δλ. (4,2 δλ ανακοινώνει η εταιρεία), ενώ το προσπέρασμα με 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 2,3 και 3,1 δλ. αντίστοιχα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Όπως κάθε ηλεκτρικό μοντέλο, η ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη με την πρώτη γκαζιά, με την αίσθηση σταδιακά να φθίνει όσο μεγαλώνει η ταχύτητα μεγαλώνει.


Μάλιστα, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας (Eco, Comfortable, Sport, Race και Personalize), που επηρεάζουν την απόδοση των ηλεκτρομοτέρ, το βάρος του τιμονιού και το επίπεδο ανάκτησης της ενέργειας. Δεν υπάρχει ρύθμιση για να οδηγήσεις με ένα πεντάλ (One pedal mode), όταν στο πρόγραμμα Eco η ανάκτηση ενέργειας είναι η μέγιστη, στα Comfortable και Sport είναι η ελάχιστη δυνατή, ενώ στο Race μηδενική.

Ως προς την ηλεκτρική αυτονομία, αυτή κυμαίνεται από τα 360 μέχρι τα 420 χλμ. (η εταιρεία ανακοινώνει 483 χλμ.). Το πρώτο νούμερο αφορά την αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο, σε πιο υψηλές ταχύτητες όταν η μπαταρία αδειάζει πιο γρήγορα. Εντός πόλης το νούμερο ξεπερνά τα 420 χλμ.. Στην πόλη, άλλωστε, το αυτοκίνητο κάνει διαρκώς ανάκτηση ενέργειας, δηλαδή φορτίζει την μπαταρία του σε κάθε άφημα του γκαζιού ή φρενάρισμα.

Σχετικά με τους χρόνους φόρτισης, το SERES 5 έχει on-board charger (ενσωματωμένο) 11 kW, δηλαδή στην καλύτερη περίπτωση από ένα Wallbox παίρνει 11 κιλοβατώρες την ώρα. Θυμίζουμε ότι έχει μπαταρία 80 κιλοβατώρων. Κάπως έτσι και σύμφωνα με την μάρκα, τo 5 φορτίζει το 30-80% σε 3,5 ώρες σε έναν οικιακό φορτιστή 11 kW. Πιο γρήγορη φόρτιση γίνεται σε ταχυφορτιστή DC. Εκεί, όμως το 5 φορτίζει με μέγιστη ταχύτητα μόνο μέχρι 100 kW (οι «δυνατές» περιπτώσεις φορτίζουν με πάνω από 200 kW) ολοκληρώνοντας το 10-80% της μπαταρίας σε 25 λεπτά.

Σελίδα 1Δοκιμή: SERES 5 4WD 80 kWh | Ούτε 100 ευρώ το (ηλεκτρικό) άλογο
Σελίδα 2Νέο, διαφορετικό, κομψό & άκρως ποιοτικό
Σελίδα 3Επιταχύνει σαν supercar, κάνει πάνω από 400 χιλιόμετρα με μια φόρτιση
Σελίδα 4Στο δρόμο: Σταθερό, γρήγορο, αλλά όχι με top ποιότητα κύλισης
Σελίδα 5Η γνώμη μας
Σελίδα 6Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
VW CRAFTER LEASEPRO
test center