Τι ακριβώς συμβαίνει ανάμεσα στην Ε.Ε. και τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες; Τί παίζει με το adBlue;

E.E προς γερμανικές μάρκες: «Είστε καρτέλ»!

4.798 Επισκέψεις στο άρθρο (5/5/2019)

Τι συμβαίνει με τους τρεις Γερμανούς κατασκευαστές; Γιατί τους κατηγορεί η ευρωπαϊκή ένωση για σύσταση καρτέλ και τι συμβαίνει με τους ρύπους;

Τι συμβαίνει με τους τρεις Γερμανούς κατασκευαστές; Έχουν κάνει η BMW, Mercedes και VW καρτέλ και συνειδητά επιβραδύνουν τις προσπάθειες της Ε.Ε. να προστατέψει το περιβάλλον; Μετά το σκάνδαλο dieselgate, η E.E. κατηγορεί ανοιχτά τους τρεις Γερμανούς. Τι ακριβώς συμβαίνει;

Η υπόθεση δεν είναι καινούργια, όμως τώρα δημοσιεύτηκε το πρώτο πόρισμα της έρευνας της Ε.Ε, η οποία κάνει ανοιχτά λόγο για καρτέλ. Αφορά τους ομίλους VW, BMW και Daimler (Mercedes, Smart) που κατηγορούνται πως από το 2006 μέχρι και το 2014 δούλεψαν από κοινού ώστε να μειώσουν την αποτελεσματικότητα των συστημάτων καθαρισμού των ρύπων τους, αποτρέποντας έτσι την επίτευξη των στόχων της Ε.Ε και ζημιώνοντας το περιβάλλον.

Πρόκειται για το σύστημα AdBlue, ένα σύστημα καθαρισμού ρύπων με ψεκασμό διαλύματος ουρίας. Η κατηγορία έγκειται στο ότι κατασκευαστές, παρότι μπορούσαν να εφαρμόσουν υψηλότερα επίπεδα ψεκασμού μειώνοντας δραστικά τους ρύπους των κινητήρων, συνωμότησαν ώστε να κρατήσουν την ποσότητα μικρή και έτσι τους ρύπους ψηλά. Ο λόγος ήταν ότι ήθελαν να μειώσουν τη συχνότητα συμπλήρωσης υγρού AdBlue από τους οδηγούς. Έτσι τα αυτοκίνητά τους φαίνονταν ανταγωνιστικά, επιβαρύνοντας όμως το περιβάλλον.

Η κατηγορία συνεχίζει και στο σύστημα συγκράτησης σωματιδίων για βενζινοκινητήρες (Otto) που θα πετύχαινε σημαντική μείωση ρύπων, όμως οι τρεις κατασκευαστές συνωμότησαν ώστε να μην το προσφέρει κανείς από τους τρεις τους, διατηρώντας έτσι το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων τους χαμηλό.

Οι κατηγορίες είναι σημαντικές και παρότι έχουν γίνει ενστάσεις, η BMW ήδη ανακοίνωσε ότι έχει δεσμεύσει κεφάλαια στον ισολογισμό της για να καλύψει πιθανό πρόστιμο πολλών δισεκατομμυρίων. Η VW, που ακόμη δεν έχει συνέλθει από το προηγούμενο πρόστιμο έχει κάνει ήδη έφεση, ενώ η Daimler, δείχνει έκπληκτη αφού συνεργάστηκε με την Ε.Ε. να φέρει το θέμα στο προσκήνιο και περίμενε να μην δεχθεί ποινή.

Και ενώ για την VW αυτό είναι δεύτερο απανωτό σκάνδαλο με θύμα το περιβάλλον και τους καταναλωτές που την εμπιστεύονται, το πλήγμα φαίνεται να το δέχεται ολόκληρη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, που τώρα φαντάζει ως ένα καρτέλ ανέντιμων κατασκευαστών.

Είναι όμως έτσι; Εσάς κλονίζεται η εμπιστοσύνη στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία; Πρόκειται για θέμα ουσίας ή πολιτικά παιχνίδια ισχύος με φόντο τη γαλλο-γερμανική κόντρα; Τι λέτε; Μπορεί κάτι τέτοιο να αλλάξει τα σχέδιά σας να αγοράσετε γερμανικό αυτοκίνητο;

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda