• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Θεωρείτε ένα μοντέλο ασφαλές σήμερα ακόμη και με λιγότερα από τρία αστέρια, με την λογική ότι ίσως πριν δέκα χρόνια, πιθανώς να ήταν πεντάστερο;

Είναι 3 αστέρια σήμερα το ίδιο καλά με τα 5 στο παρελθόν;

Διαβάστηκε από 5050 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/1/2019
 

Είναι 3 αστέρια στο EuroNCAP σήμερα το ίδιο καλά με τα 5 στο παρελθόν; Τι άλλαξε στον τρόπο των δοκιμών και έφερε τέτοιες διαφορές;

Πόσο δύσκολο είναι να σκοράρει 5 αστέρια ένα αυτοκίνητο στο σημερινό EuroNCAP; Πόσο πιο εύκολο ήταν πριν 10 χρόνια; Με τόσες αλλαγές στον τρόπο μέτρησης είναι δυνατόν απλά να εξισώνουμε τρία σημερινά αστέρια με πέντε πριν 10 χρόνια και να συμβιβαζόμαστε;
 
Με τα τρία αστέρια του Suzuki Jimny στον πρόσφατο γύρο δοκιμών του EuroNCAP, η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων ήρθε και πάλι στο προσκήνιο. Ευτυχώς. Γιατί με όλα όσα αλλάζουν στους κινητήρες, την κατανάλωση να τσούζει, τα τέλη κυκλοφορίας να δημιουργούν αβεβαιότητα και όλα τα αυτοκίνητα να είναι «καλά», η παθητική ασφάλεια πέρασε στον “αυτόματο”. Όλα τα αυτοκίνητα θεωρούμε ότι είναι πλέον πεντάστερα.
 
Φαίνεται όμως πως πολλοί τον όρο «πεντάστερο» τον θεωρούν λίγο ευέλικτο. Μπορεί δηλαδή ένα μοντέλο να μην είναι πεντάστερο σήμερα, όμως αν δοκιμαζόταν πριν δέκα χρόνια, με την παλιά διαδικασία, θα ήταν σίγουρα πεντάστερο τότε.
 
Αυτή η απλούστευση διευκολύνεται σε μία χώρα όπως η Ελλάδα όπου ο στόλος αυτοκινήτων είναι παλιός (ο μ.ο. ηλικίας των οχημάτων στη χώρα μας είναι 13.5 χρόνια) και έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε ακόμη πεντάστερα μοντέλα που κέρδισαν την διάκριση πριν μια δεκαετία. Όμως το πράγμα δεν είναι τόσο απλό.
 
Οι δοκιμές EuroNCAP είναι αλήθεια πως περιλαμβάνουν σήμερα ηλεκτρονικά συστήματα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης, τα οποία δεν έχουν να κάνουν με την δομική προστασία ενός αυτοκινήτου. Και με αυτό υπόψη, πολλοί θεωρούν πως αν δεν υπήρχε αυτό το σκέλος της δοκιμής, κάποια τριάστερα μοντέλα σήμερα, θα ήταν πεντάστερα πριν δέκα χρόνια. Και αυτό τους αρκεί.
 
Και εδώ είναι το πρόβλημα. Δεν πρέπει να μας αρκεί. Η περίπτωση του Fiat Punto, που δοκιμάστηκε το 2005 και βγήκε πεντάστερο, και ξανά το 2017 και πήρε μηδέν αστέρια, είναι ενδεικτική. Κάτι αντίστοιχο έγινε πιο πρόσφατα και με το Fiat Panda που βαθμολογήθηκε με μηδέν αστέρια ενώ παλιότερα είχε τέσσερα!
 
Αν δηλαδή το 2005 ήμασταν ευχαριστημένοι γιατί ο οδηγός δεν θα χτυπούσε, τώρα γίνεται μέτρηση και για τους πίσω. Έτσι, το 2017 το Punto βρέθηκε ανεπαρκές να προστατέψει τον πίσω επιβάτη. Το 2005 δεν είχαμε ιδέα.
 
Με το νέο EuroNCAP έχουμε καλύτερη εικόνα της προστασίας των επιβατών, μετράμε περισσότερους παράγοντες. Δεν μπορούμε να τους αγνοήσουμε όταν τους γνωρίζουμε. Μπορεί κανείς να θεωρήσει ασφαλές ένα αυτοκίνητο σήμερα με μηδέν αστέρια, επειδή πριν 13 χρόνια είχε πέντε; Πως λοιπόν εξισώνουμε έτσι απλά τα τρία του Jimny με πέντε πριν 10 χρόνια και προχωράμε χωρίς ανησυχία;
 
Τι λέτε λοιπόν, θεωρείτε ένα μοντέλο ασφαλές σήμερα ακόμη και με λιγότερα από τρία αστέρια, με την λογική ότι ίσως πριν δέκα χρόνια, δοκιμάζοντας τα μισά από ότι σήμερα, πιθανώς να ήταν πεντάστερο; Σας ικανοποιεί εσάς αυτή η λογική; Τι λέτε;

 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια