ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εμπορική απαξίωση στα αυτοκίνητα: Σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί

1.019 Επισκέψεις στο άρθρο (7/7/2025)
Εμπορική απαξίωση και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί

Εμπορική απαξίωση και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα: Σημαντική λεπτομέρεια που αγνοούν πολλοί

Εμπορική απαξίωση: Τι ρόλο παίζει στην αγορά αυτοκινήτου;
Το αυτοκίνητο χάνει 20-30% της αρχικής του τιμής τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας.
Από εκεί και μετά χάνει 10-15% ετησίως για τα επόμενα 4-5 χρόνια.
Γρηγορότερη απαξίωση στα αυτοκίνητα πολυτελείας και τα premium μοντέλα.
Το diesel, η στροφή στην ηλεκτροκίνηση και η απρόβλεπτη απαξίωση στα μεταχειρισμένα.

Μιχάλης Μάρκου

Εμπορική απαξίωση: Τι ρόλο παίζει στην αγορά αυτοκινήτου;

Η εμπορική απαξίωση των αυτοκινήτων είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τόσο τους αγοραστές όσο και τους πωλητές οχημάτων εδώ και πολλά χρόνια, ιδιαίτερα μετά την οικονομική κρίση που βίωσε η χώρα. Σε κάθε περίπτωση, είτε πρόκειται για καινούργια είτε για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η αξία τους τείνει να μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας την αγορά ή την κατοχή ενός οχήματος μια οικονομική απόφαση που χρειάζεται προσεκτική σκέψη. Η απαξίωση, που απορρέει από τη μείωση της εμπορικής αξίας ενός οχήματος, δεν είναι απλώς ένα στατιστικό γεγονός, αλλά είναι ένα πολυπαραγοντικό φαινόμενο που συνδέεται με την προσφορά και τη ζήτηση, την τεχνολογία, τις εκπομπές ρύπων, την ψυχολογία των καταναλωτών και τα πρότυπά τους  αλλά και με τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε χώρα.

Το αυτοκίνητο χάνει 20-30% της αρχικής του τιμής τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας

Από τη στιγμή που ένα καινούργιο αυτοκίνητο βγαίνει από την αντιπροσωπεία και τίθεται σε κυκλοφορία, χάνει άμεσα ένα σημαντικό ποσοστό της αξίας του. Υπολογίζεται ότι κατά το πρώτο έτος κυκλοφορίας μπορεί να προκληθεί απώλεια έως και 20-30% της αρχικής του τιμής. Αυτό το φαινόμενο συχνά αποκαλείται και ως «απαξίωση στην πρώτη στροφή», μιας και το όχημα, αν και ουσιαστικά άθικτο από την ώρα που βγήκε από την έκθεση, θεωρείται πλέον μεταχειρισμένο. Αυτό που ενισχύει το φαινόμενο είναι η αντίληψη των αγοραστών πως ένα όχημα, ακόμα και λίγων μηνών, φέρει τον κίνδυνο χρήσης και φθοράς, ακόμη και αν βρίσκεται σε άριστη κατάσταση.

Από εκεί και μετά χάνει 10-15% ετησίως για τα επόμενα 4-5 χρόνια

Η απαξίωση δεν σταματά στο πρώτο έτος. Κατά κανόνα, η αξία ενός αυτοκινήτου μειώνεται κατά 10-15% ετησίως για τα επόμενα 4-5 χρόνια. Πέραν της 5ετίας, ο ρυθμός απαξίωσης του οχήματος συνεχίζεται, με αποτέλεσμα κάθε επιπλέον χρόνο να χάνει ένα ποσοστό της τάξης του 3,5-5%, έως ότου συμπληρωθεί η 12ετία. Μετά τη 12ετία, η απαξίωση ενός αυτοκινήτου συνεχίζει με χαμηλότερους ρυθμούς και περιορίζεται περίπου στο 2% ανά διετία. Φυσικά, υπάρχουν εξαιρέσεις, ωστόσο η πλειοψηφία των οχημάτων ακολουθεί αυτή την πορεία. Η μείωση αυτή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως το μοντέλο και η μάρκα του αυτοκινήτου, η χώρα προέλευσης, η φήμη της αξιοπιστίας του, το επίπεδο εξοπλισμού, καθώς και οι εξελίξεις στον τεχνολογικό τομέα ή οι οικολογικές απαιτήσεις της αγοράς.

Γρηγορότερη απαξίωση στα αυτοκίνητα πολυτελείας και τα premium μοντέλα

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
ford
Autotriti.gr